Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی گفت: با توجه به تصمیم دولت برای واردات ۱ و نیم تا ۲ میلیون تن گندم به نظور ذخایر استراتژیک به سازمان بازرسی کل کشور پیشنهاد داده‌ایم که به جای واردات اقدام به خرید تضمینی گندم با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان کنند.   عطاء الله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت شکایت گندم کاران به سازمان بازرسی کل کشور, اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر بنیاد ملی گندم کاران به نمایندگی از جامعه تولیدکنندگان شکوائیه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور نوشت که هم اکنون نظریه و نامه قطعی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در خصوص پیشنهاد بنیاد ملی گندم کاران به سازمان ملی کشور, افزود: با توجه به آنکه دولت برای ذخایر استراتژیک قرار است یک و نیم تا ۲ میلیون تن گندم وارد کند از این رو پیشنهاد داده‌ایم که این میزان گندم را از کشاورزان با نرخ حداقل ۲ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری کنند تا تولیدکنندگان نسبت به خروج گندم ذخیره شده در انبار‌ها تمایل داشته باشند.

هاشمی قیمت هر تن گندم وارداتی را ۲۸۰ دلار اعلام کرد و گفت: بر این اساس حداقل قیمت هر کیلو گندم وارداتی برای دولت ۲ هزار و ۸۰۰ تومان تمام می‌شود که در صورت خرید با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان علاوه بر آنکه کشاورزان منفعت می‌برند از خروج ارز جلوگیری می‌شود که با این وجود امنیت غذایی و خود کفایی گندم در معرض خطر قرار نمی‌گیرد.بیشتر بخوانید: تولید گندم به ۱۴.۵ میلیون تن می‌رسد
رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور قیمت منظقی خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی آینده را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: اگر تجدید نظری در قیمت تضمینی گندم صورت نگیرد بدون تردید با کاهش سطح زیر کشت تولید دچار آسیب می‌شود.

او درباره آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید, بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در مناطق دیم سطح زیر کشت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته ضمن آنکه کشاورزان مناطق آبی هم به سبب نبود انطباقی نرخ خرید تضمینی با هزینه‌های تولید رغبتی به کشت ندارند.

هاشمی مجموع سطح زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته را ۶ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: اگر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده اصلاح نشود پیش بینی می‌شود که مجموع سطح زیر کشت با اُفت حداقل ۲۰ درصدی به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار تا ۵ میلیون هکتار برسد که با این وجود خودکفایی گندم در معرض خطر قرار می‌گیرد. این در حالی است که با اصلاح نرخ خرید تضمینی حداقل تولید گندم برای سال زراعی جدید ۱۲ میلیون تن خواهد بود.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه زمان زیادی تا پایان مهلت کشت باقی نمانده است از این رو از شورای اقتصاد تقاضا داریم زمان را از دست ندهد و هر چه سریع‌تر مطابق با هزینه‌های تولید و تورم قیمت را اصلاح کند تا پایداری تولید همچنان استمرار یابد.

انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اخبار کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان

غلامعلی فتحی  با اشاره به آمادگی مراکز خرید تعاون روستایی لرستان برای دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، اظهار کرد: در حال حاضر مقدمات راه اندازی ۲۶ مرکز خرید تضمینی گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان فراهم شده است.
وی گفت: با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع در استان پیش بینی می‌شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این خطه باشد.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه لرستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: امیدواریم در سال‌جاری با برنامه ریزی مناسب مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.
فتحی گفت: بازدید از مراکز خرید گندم با تشکیل تیم‌های نظارتی مختلف انجام می‌شود تا شاهد کمترین مشکل در کمیسیون‌های خرید باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند