Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام‌(کامپیوتر، اتوماسیون اداری، مخابرات و استارتاپ) اصفهان که تا دوازدهم آبان در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان با حضور فعالان و ذینفعان این بخش برگزار می‌شود، نشست های تخصصی توسط اساتید دانشگاه برگزار می شود.

علی بهلولی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به‌روزسانی در حوزه آموزش باید صورت بگیرد و شغل‌های جدید به دانشجویان معرفی شود تا افراد متناسب با علاقه خود و مشاغل جدید، به صورت تخصصی مهارت‌ها را فراگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: استادان باید دانشجویان خود را برای مشاغل جدید راهنمایی و افکار آنها را به سمت مشاغل جدید هدایت کنند.

بهلولی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه اتوکام می تواند تاثیر مثبتی بر شناسایی حوزه‌های تحقیقاتی جدید داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: در این راستا دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان نیز با ارائه دو سمینار و برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ در نمایشگاه اتوکام شرکت کرد.

وی افزود: سخنرانی اول با عنوان «امنیت و حریم خصوصی در اینترنت اشیا: چالش‌ها، راه‌حل‌ها و تحقیقات پیش‌رو » توسط مائده عاشوری عضو هیات علمی گروه فناوری اطلاعات ارانه شد.

بهلولی ادامه داد: وی بر ضرورت توجه به امنیت در استقرار IoT در مقیاس بزرگ تاکید کرد و به بررسی تهدیدها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی IoT و سازوکارهای تحقق امنیت در سطح بالا پرداخت و  آقای نصیرایی دانشجوی دکترای امنیت اطلاعات نیز در باره روش کنترل دسترسی ریزدانه در اینترنت اشیاء سخن گفت.

وی اظهار داشت: در سخنرانی دوم با محوریت IoT و با عنوان «اینترنت اشیاء و فناوری همزاد دیجیتال»، از اینترنت اشیاء به‌عنوان ابزار ایجاد مغز متفکر برای اشیاء، سخن به میان آمد و فناوری همزاد دیجیتال (Digital Twin)، معرفی و مزایا و نقش آن در پیاده سازی صنعت نسل ۴ ارائه و در نهایت چالش‌های مطرح در پیاده‌سازی فناوری همزاد دیجیتال تشریح شد.

عضو هیات علمی دانشگاه اظهار داشت: دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه از پیشگامان فعالیت در حوزه اینترنت اشیاء در ایران است و این دانشکده تاکنون سه دوره کنفرانس اینترنت اشیاء در کشور به‌صورت بین المللی برگزار کرده است و دوره چهارم این کنفرانس در دانشگاه فردوسی مشهد در خرداد ۹۹ با همکاری دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در دانشکده مهندسی کامپیوتر پنج آزمایشگاه تحقیقاتی شامل پردازش سیگنال و اینترنت اشیا، رایانش فراگیر، سیستم‌های رایانشی- فیزیکی ، فناوری‌های سلولی نسل ۵ و کلان داده‌ها در حوزه اینترنت اشیاء فعالیت دارند.

عضو دیگر خوشه پردازش سیگنال و اینترنت اشیا دانشگاه اصفهان نیز گفت: در این رویداد علاوه بر ارائه دو سمینار مورد اشاره، مباحثی در باره شناسایی و درک کُنش‌های انسانی توسط ماشین مطرح  و به سئوالات شرکت‌کنندگان در این زمینه پاسخ داده شد.

امیررضا ابراهیمی افزود: برای نخستین بار در کشور فرآیند بازنمایی و بازشناسی فعالیت‌ها و کُنش‌های انسانی در خوشه پردازش سیگنال دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان آغاز شده است که قسمتی از این پژوهش ها در این رویداد ارائه شد.

وی ادامه داد: آخرین یافته‌های علمی نشان می‌دهد تحلیل صحنه و تشخیص فعالیت‌های انسانی نقش مهمی در تصمیم‌گیری، درک و یادگیری ماشین از محیط انسان‌ها دارد و پژوهش‌های جدید در سامانه‌های نظارت تصویری هوشمند به تشخیص کُنش‌های انسانی توجه ویژه دارند.

ابراهیمی گفت: اگر ما از رایانه‌ها توقع تفکر و عملکرد انسان‌گونه داشته باشیم و بخواهیم با ما به‌صورت طبیعی در تقابل و تعامل باشند، می‌بایستی توانایی تشخیص و درک کُنش‌های انسانی را به آنها بدهیم و باید توجه داشت که ارتباطات روزمره انسانی شامل سطحی از ارتباطات مبتنی بر کُنش‌هاست که در بیشتر محیط‌های مجازی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر ایجادکنندگان محیط‌های مجازی بخواهند محیط‌های تعاملی را طراحی کنند که نشانگر دنیای واقعی باشد، بایستی به تقابل بین درکت انسان وکامپیوترها توجه کنند و قابلیت ارتباطی در دنیای مجازی نباید فقط به تبادل ساده اطلاعات بدون درک کنش‌ها محدود شود.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی کشور، فعالان حوزه رایانه و فناوری اطلاعات باید بیش از گذشته به‌دنبال استفاده از نتایج پژوهش‌های پیشرو در زمینه‌های جدید پژوهشی باشند تا بتوانند با نگاه‌ خلاق و کارآفرین به فنآوری، نقش اثرگذارتری در اقتصاد کشور داشته باشند. 

دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان با ۳۱ سال سابقه تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموخته داشته که ۲ هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی، ۵۰۰ نفر در کارشناسی ارشد و ۸۰ نفر در مقطع دکترا هستند.

این دانشکده ۳۰ عضو هیات علمی در چهار گروه سخت‌افزار، نرم‌افزار، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی دارد و خوشه پردازش سیگنال و اینترنت اشیا (SPIOT.IR) این دانشکده با بیش از ۶۰ عضو از خوشه های فعال دانشگاه اصفهان است.

دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

نمایشگاه اتوکام(کامپیوتر، اتوماسیون اداری، مخابرات و استارتاپ) بزرگترین رویداد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان اصفهان و بزرگترین رویداد رایانه ای کشور بعد از نمایشگاه "الکامپ تهران" است.

بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام(کامپیوتر، اتوماسیون اداری، مخابرات و استارتاپ) از هشتم تا دوازدهم آبان با حضور ۱۸۵ شرکت فعال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با حضور فعالان و ذینفعان این بخش در حال برگزاری‌ است.

زمان بازدید از نمایشگاه اتوکام اصفهان از هشتم تا دوازدهم آبان از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نظر گرفته شده است تا بازدیدکنندگان تخصصی بتوانند در آن حضور یابند.

شرکت‌ها، موسسه‌ها و استارتاپ‌های حاضر در این نمایشگاه، انواع توانمندی‌های خود شامل نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه‌های داده و امنیت تبادل اطلاعات، آموزش و پژوهش، خدمات دولت الکترونیک و کسب و کارهای نوین را به نمایش گذاشته‌اند تا مخاطبان ویژه این نمایشگاه بتوانند با آخرین دستاوردهای این حوزه آشنا شوند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم رایانه دانشگاه اصفهان فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس در پارک فناوری پردیس، توسط شبکه فن بازار ایران، ۴ رویداد تخصصی ریورس‌پیچ در حوزه‌های هوشمندسازی صنعت گلخانه، صنعت فولاد، شبکه سازی هدف‌گرا و صنایع شیمیایی برگزار می‌شود.

در اولین روز نمایشگاه اینوتکس در سالن سراج پارک فناوری پردیس، اولین رویداد ریورس‌پیچ با عنوان «رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه هوشمندسازی صنعت گلخانه» برگزار می‌شود.

دومین روز نمایشگاه اینوتکس، صنعت فولاد به ارائه نیاز‌های فناورانه خو د می‌پردازد. این رویداد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

در ادامه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه شبکه‌سازی هدف‌گرا ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.

در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه صنایع شیمیایی ساعت ۱۵، با هدف رفع چالش‌های موجود، نیاز‌های فناورانه صنایع شیمیایی برگزار می‌شود.

در رویداد سوم واحد تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حوزه شبکه سازی هدف‌گرا نیاز‌های فناورانه‌شان را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه