Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمدعلی دهقان دهنوی با بیان اینکه در حال حاضر پیش‌نویس اولیه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد ارجاع شده است گفت: تا کنون بخش‌های ابتدایی پیش‌نویس ارائه‌شده از سوی سازمان مالیاتی در معاونت اقتصادی بررسی شده، اما تا امروز هیچ بحثی در خصوص موضوع ضرایب جدید مالیات بر مجموع درآمد قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آنچه در برخی سایت‌ها منتشر شده یک پیش‌نویس اولیه و غیر قابل استناد است که قطعاً در مراحل بعدی تغییرات زیادی خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه در این معاونت جهت بررسی پیش‌نویس لایحه مالیات بر مجموع درآمد، گفت: برآورد اولیه ما این بود که در پایان مهر ماه بررسی اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تکمیل شود، اما با توجه به پیچیدگی و ظرافت‌های بررسی این موضوع، احتمالاً تا انتهای پاییز بررسی‌های معاونت اقتصادی در خصوص پیش‌نویس لایحه قانون به اتمام برسد.

دهقان با بیان اینکه مالیات بر مجموع درآمد در پیش‌نویس اصلاحیه لایحه مالیات‌های مستقیم گنجانده شده گفت: در بحث مالیات بر مجموع درآمد بایستی همه درآمد‌های افراد از جمله درآمد حاصل از سود سپرده بانکی، املاک، دارایی‌ها و کلیه درآمد ناشی از شغل و به‌طور کلی هر چیزی که منجر به درآمد و سود شود احصا شود.

وی افزود: این سیاست‌گذار اقتصادی و در نهایت مجلس شورای اسلامی است که تعیین می‌کند کدام درآمد‌ها از مالیات معاف شده و برای کدام درآمد‌ها نرخ‌های پایین یا بالاتر مالیاتی لحاظ شود.

دهقان دهنوی گفت: بنابراین مباحث مطرح‌شده در خصوص دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی صحت ندارد و هنوز هیچ چیز در این خصوص قطعی نیست.

به‌گفته معاون وزیر اقتصاد بعد از تکمیل بررسی‌ها در معاونت اقتصادی پیش‌نویس مربوطه به دولت ارجاع می‌شود و احتمالاً بررسی‌های مربوطه در دولت زمان خود را نیز به‌همراه داشته باشد، اما با توجه به اینکه در معاونت اقتصادی از نظر صاحب‌نظران مختلف استفاده شده پیش‌بینی می‌شود در بازه کوتاه‌تری بررسی لایحه در دولت به سرانجام برسد. منبع: تسنیم برچسب ها: رویداد24 ، مالیات ، مالیات بر مجموع درآمد ، مالیات سپرده بانکی ، وزیر اقتصاد سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مالیات مالیات بر مجموع درآمد مالیات سپرده بانکی وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

استاندار قم گفت: ۸۰ درصد درآمد استان قم از محل دریافت مالیات است و سایر منابع مانند گمرک و غیره درآمد چندانی برای استان قم ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: 80 درصد درآمد استان قم از محل دریافت مالیات است و سایر منابع مانند گمرک و غیره درآمد چندانی برای استان قم ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت به موقع تسهیلات تکلیفی رونق تولید، افزود: پرداخت این تسهیلات در روزهای پایانی نمی‌تواند در رونق تولید اثر چندانی داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه نسبت رشد اعتبارات قم نسبت به میزان نرخ رشد جمعیت استان به شدت با عدم توازن روبه رو است، گفت: قم یک استان صنعتی نیست و درآمدهای آن قابل مقایسه با استان‌های صنعتی نیست.

استاندار قم با انتقاد از عدم ارزش افزوده و بازگشت اعتبارات در برخی درآمدهای استان مانند معدن ونارچ، تعزیرات، جرایم راهنمایی و رانندگی و غیره، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های مهم امسال قم تلاش در بازگشت سهم قانونی قم از محل این درآمدهاست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه درآمد امسال استان قم 7.3 همت (هزار میلیارد تومان) تعیین شده گفت: عدد و رقم آن از عهده کارکنان، کسبه و تولیدکنندگان خارج است.

احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مالیات و درآمد سال گذشته قم 4.2 همت بود، افزود: طی جلسات هفته آینده کمیسیون تلفیق، تلاش خواهیم کرد تا درآمد تکلیفی به 5 همت کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • جزئیاتی از سود ۳۰ درصدی سپرده بانکی و درآمد‌ثابت
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود