Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه علمیه گفت: اگر مردم جامعه اسلامی مواسات داشته باشند اختلاف طبقاتی رخ نمی‌دهد؛ اکثر انفاق‌های ما درباره آن چیزی است که دوست نداریم. امام زمان(عج) مواسات با برادر دینی را بسیار دوست دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی در جلسه درس اخلاق که مسجد امیر برگزار شد، درباره نشانه‌های ایمان از نظر پیامبر(ص) با استناد به آیه ۱۳۶ سوره نساء، گفت: ای کسانی که ایمان آوردید ایمان بیاورید؛ این نشان از آن دارد که ایمان برخی ادعایی، ظاهری و بازیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند دعای اهل ایمان را مستجاب می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از ما شرایط زمانی مثل شب جمعه و شرایط مکانی مثل زیر قبه امام حسین(ع) را رعایت می‌کنیم اما شرایط روحی و روانی را رعایت نمی‌کنیم به همین دلیل دعای ما مستجاب نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی با استناد به روایت‌های متعدد از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه برای شناخت مومن واقعی علایمی وجود دارد، ابراز کرد: زیور ایمان عدالت است مومنان واقعی عادل هستند و در همه زمینه‌ها از آنها عدالت صادر می‌شود حتی در ابراز علاقه بر فرزندان خود عادل هستند؛ بالاترین حد عدالت در قضاوت است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مومن اهل مواسات و همدرد با مردم جامعه است، ابراز کرد: همه اهل ایمان مثل یک حقیقت و یک انسان هستند که اگر یکی گرفتار شود بقیه هم احساس درد می‌کنند؛ این جمله که مشکل مربوط به خودت است برای دین اسلام نیست.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی افزود: مهمترین نوع مواسات در مال است، اگر مردم جامعه اسلامی این کار را انجام دهد اختلاف طبقاتی در آن رخ نمی‌دهد؛ اکثر ما انفاق داریم اما به شکل مواسات نیست و غالبا بخشش‌ها درباره آنچیزی است که دوست نداریم. امام زمان(عج) بسیار دوست دارد که درباره برادر مومن خود مواسات داشته باشید.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه مومنان مترصد دفاع از جامعه اسلامی هستند، تاکید کرد: اهل ایمان با هم برادر و در خون با هم برابر هستند اگر به یکی ظلم شود بقیه آن را مرتفع می‌کنند. جامعه ایمانی طوری زندگی می‌کنند که خود ظلم را برطرف می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کار به مراجع قانونی برسد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان اهل تلاش در عمل هستند، گفت: آنها در کارهایی که اندازه توان شان است تلاش می‌کنند و مشتاق به کارهایی هستند که در توان آنها نیست، همچنین اهل ایمان کم خرج و کم هزینه هستند دنبال تجملات و اشرافی گری یا اسراف نیستند.

 

وی با بیان اینکه مومن واقعی حُسن خُلق دارد، ابراز کرد: محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خداوند خوش اخلاق‌ترین آنها است؛ به واسطه حسن خلق نماز و روزه آنها به عالی ‌ترین شکل پذیرفته می‌شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه اهل ایمان یکدیگر را تحقیر نمی‌کنند، اظهار کرد: آنها فحاشی ندارند و بدزبان نیستند،گشاده با زبانشان لین، مهربان و اهل بخشش هستند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل ایمان صبور و شاکر هستند، گفت: نیمه ایمان در صبر و نیمه دیگر آن در شکر است، طبق آیات قرآن تعداد کمی از بندگان شاکر هستند زیرا تعداد کمی از آنها مومن هستند.

 

وی با بیان اینکه مومنان اهل مدارا هستند، ابراز کرد:‌ آنقدر اهل ایمان مدارا کرده و هیچ لج‌بازی ندارند، مردم فکر می‌کنند آنها احمق هستند. همچنین، آنها اهل بزرگ‌منشی هستند اگر کسی کاری کرد به خطاکار فرصت می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه مومن اهل توبه و زهد است، تاکید کرد: زهد بی‌رغبتی به دنیا است، زاهد خود در خانه خود مهمان می‌پندارد و روح خود را در بدن عاریه می‌داند، چه بسا انسان فقیر باشد اما زاهد نباشد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومن مهربان، باهوش، پاک دامن از طمع است، گفت: مومنان اهل چانه‌زنی نیستند راحت پول قرض داده و به بدهکار مهلت می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه مومن اهل نیکی به پدر و مادر است، گفت: نیکی به پدر و مادر یعنی آنچه را دوست دارند پیش از به زبان آوردن انجام ‌دهید اگر به زبان آورد و انجام دادید احسان کردید.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه مومن اهل صله رحم و ارتباط با خویشاوند است، تاکید کرد: صله رحم زیارت یا ضیافت نیست بلکه برطرف کردن مشکلات اقوام و خویشان است.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مومنان اهل توبه، باوقار، متواضع  و راستگو هستند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع امام رضا ع ماه صفر شیراز اردبیل مساجد جهان کانون های مساجد زیست مومنانه حجت الاسلام علوی تهرانی سبک زندگی مومنانه سبک زندگی منتظرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینگام: هر تیمی جز رئال‌مادرید بود، نابود می‌شد

به گزارش "ورزش سه"، بازی دیشب برابر سیتی برای جود بلینگام پایانی باشکوه داشت. او روی گل رئال تاثیر داشت و در ضربات پنالتی موفق شد یکی از پنالتی‌های رئال را گل کند.

او بعد از پیروزی برابر سیتی در مصاحبه با شبکه تی‌ان‌تی اسپورتس حاضر شد و در مورد برنامه تاکتیکی تیمش حرف زد: «آنچلوتی راهی برای بسیاری از ما پیدا می‌کند تا در زمین با آزادی کامل بازی کنیم. تیم‌هایی هستند که در سبک و الگوی بازی خود ساختار مشخصی دارند و تماشای بازی آنها بسیار جالب است. این یکی از بزرگترین نقاط قوت ماست. آنچلوتی مردی است که قبل از بازی به شما احساس آرامش و اعتماد به نفس می‌دهد. فکر می‌کنم ما خیلی شبیه بازی رفت بازی کردیم. چند بازیکن نقش‌هایی را بازی کردیم که به آنها عادت نداشتیم. من برای پرس باید نزدیک محوطه جریمه سیتی می‌رفتم. بعد، وقتی توپ را ریکاوری می‌کردیم، چون خیلی جلو بودم، به زحمت توپ به من می‌رسید. باید به شکلی متفاوت و فداکارانه کار می‌کردیم و تیم آن برنامه را به طرز درخشانی پیاده کرد. نیمکت نشین‌ها نیز عالی بودند و در نهایت ما کار را تمام کردیم.»

جود بلینگام قبل از بازی نگران نبود: «نگرانی؟ نه، ما همیشه به توانایی خود اطمینان داریم. فکر می‌کنم قبل از بازی، همه سیتی را به‌عنوان شانس اول صعود در نظر می‌گرفتند و آنها را در فینال می‌دیدند. ما چیزی برای نگرانی نداشتیم. به استعداد و کیفیت آنها احترام گذاشتیم و با تمرکز وارد زمین شدیم. این برد مثل یک آرامش ذهنی است. بازی که تمام شد، عملا مثل مرده‌ها بودم. من قبلاً مقابل سیتی بازی کرده‌ام. برابر این تیم گاهی فکر می‌کنید به هدف نزدیک شده‌اید، ولی کار شما را در یک لحظه تمام می‌کنند. برای شکست دادن آنها باید خیلی سخت تلاش کنید. بردن سیتی پاداش بزرگی بود.»

در ادامه از او درباره فشار بازی در باشگاهی مانند رئال مادرید پرسیده شد: «من بیشتر از فشار، احساس مسئولیت می‌کنم. اگر می‌خواهید به باشگاهی مانند رئال مادرید بروید، اگر می‌خواهید این قدم بزرگ را بردارید، باید در نظر بگیرید که مورد انتقاد قرار می‌گیرید چون در کانون توجه قرار خواهید گرفت. باشگاه کار بزرگی انجام می‌دهد و اگر متوجه شوند که آماده نیستید، کار را برای شما آسان می‌کنند. ولی وقتی در رئال هستید، یعنی راه مدیریت فشارها را می‌دانید. من هرگز نمی‌توانستم تصور کنم بازی در رئال اینچنین است. این به عملکرد و گلزنی مربوط نیست. باید به این درک و احساس برسید که برای چه باشگاه بزرگی بازی می‌کنید. شما (فردیناند و لسکات) برای باشگاه‌های بزرگی بازی کرده‌اید. وقتی این نشان را روی سینه خود می‌بینم، حس غرور و افتخار به من دست می‌دهد. من از حضور در رئال سپاسگزارم. امیدوارم همچنان شب‌های زیادی مثل این داشته باشیم.»

جود در مورد ضربات پنالتی مقابل سیتی نیز اظهار داشت: «این باور نکردنی است. من فکر می‌کنم که امروز لحظات درخشانی توام با جادو را دیدم. همه چیز ذهنی بود. در ضربات پنالتی، بچه‌ها خونسردی خود را حفظ کردند. ما تیم بزرگی برای آینده داریم. آنها مدام ما را از این سو به آن سو می‌بردند و در موقعیت‌هایی قرار می‌گرفتیم که نمی‌خواستیم در آن باشیم. ما مجبور شدیم نفر به نفر آنها را دنبال کنیم تا آنها را مجازات کنیم و آنها این کار را با هدف انجام می‌دادند. اگر منصف باشیم، فکر می‌کنم وقتی سیتی گل تساوی را به یک تیم می‌زند، اکثر تیم‌ها از هم می‌پاشندريال ولی ما خوب ایستادیم و نیم ساعت دیگر سخت مقاومت کردیم.»

شماره 5 پادشاه اروپا در پایان گفت: «صعود در انگلیس عالی بود. برادرم امروز آمد و برای اولین بار بازی من با پیراهن رئال را از نزدیک تماشا کرد. بسیار مفتخرم. این یکی از بخش‌های زندگی است که من خیلی دوست دارم. من عاشق فوتبال هستم، اما ایده بازی کردن و بازگشت نزد پدر و مادرم یکی از چیزهایی است که بیشتر دوست دارم.»

دیگر خبرها

  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • بلینگام: هر تیمی جز رئال‌مادرید بود، نابود می‌شد
  • بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی نابود می‌شد
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • اضمحلال رژیم کودک‌کش صهیونیستی نزدیک است
  • امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود
  • مراسم رژه روز ارتش در سراسر کشور/ رییسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت/ ارتش ما ارتش مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است/ امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران نیست
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر