Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرجویان در ماهرنگ

نمایشگاه گروهی نقاشی هنرجویان آموزشگاه ماهرنگ از جمعه پیش‌رو (۱۰ آبان) در گالری آیریک به نشانی تهران، اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه۳، واحد ۱۰۲تا روز ۱۶ آبان برپا خواهد بود.

«طبع» حمیدی در الهه

نمایشگاه نقاشی های مهدی حمیدی تحت عنوان طبع از جمعه ۱۰ تا ۲۰ ابان در گالری الهه به نشانی تهران، خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک ۳ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گالری ایده و نوگرایان فیگوراتیو ایران

نمایشگاه مروری بر آثار نوگرایان فیگورایو ایران نظیر علی ندایی، نیلوفر قادری نیاد، مهدی احمدی، پرویز حیدرزاده، جمشید حقیقت شناس، داوود مظفری، کیومرث هارژا، واحد خاکدان، ناصر عزیزی و مهدی ضیائالدینی در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ از جمعه ۱۰ تا ۱۶ آبان برپا خواهد بود.

بایگانی زندگان در آریا

نمایشگاه انفرادی آزاده حسینی با عنوان بایگانی زندگان از جمعه ۱۰ آبان تا ۲۴ آبان در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ پذیرای علاقمندان هنرهای تجسمی مخصوصا نقاشی خواهد بود.

اعتماد و دل‌شدگی‌های روشنک امین‌الهی

نمایشگاه نقاشی روشنک امین‌الهی با عنوان «دل شدگی» در گالری اعتماد (۱) به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵، از جمعه ۱۰ تا ۲۸ آبان برپا خواهد بود. در این مجموعه، شخصیت ها از میراث ایرانی و فرهنگ غنی سخن می گویند. نیز از تفاوت بین افراد، با بازتاب موضوعاتی مانند عشق و اثر رفتارهای دراماتیک بین انسان ها، که موضوعات مشترک جهانی هستند. طبق سنت امپرسیونیست ها با به‌کارگیری جرم رنگ، به بررسی روابط بین رنگها پرداخته شده. «انگار که با رنگ نوعی پیکسل خلق شود. با استفاده از امواج و لایه های خمیدی رنگ، بافت هایی شکل گرفته که باعث ایجاد نور و حرکت و برقراری ارتباط با محیط پیرامون شده اند».

بی شکل ها در شلمان

نمایشگاه نقاشی المیرا بابایی با عنوان «بی شکل» از جمعه ۱۰ تا ۱۵ آبان در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷   در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داشت. بابایی در باره آثار خود نوشته:‌ «هرروز سعی می‌کنیم به جهان اطراف خود سروشکل بدهیم. بچینیم، بکوبیم، بسازیم و حتی ممکن است تمام کوشش ما این باشد تا به هیچ‌چیز دست نزنیم. چون ما خود را فاعل و عامل جهان اطرافمان می‌دانیم. ولی در واقعیت هم‌چنین است؟ مثلاً ما برای خود از میان هزاران صندلی، یکی را انتخاب کرده و می‌خریم. اما بعد از آن صندلی است که به نشستن ما شکل می‌دهد مسئله به همین اندازه ساده است.

آنچه در قالب مجموعه گردآوری‌شده است نگاه شخصی من به انسانِ  دونده در پیچیدگی، روزمرگی و فناوری است. انسانِ محاصره‌شده در اشیا. در پردازش این نگاه، رنگ و ترکیب آن با مواد نقش مهمی ایفا می‌کند. ایده‌های اولیه، زیرسازی نهایی کار هستند و این مسیری است که در هزارتوی بازتاب انسان و احساساتش چه به صورت شخصی و چه اجتماعی در این مجموعه طی می‌شود. اکتاویو پاز در کتاب دیالکتیک تنهایی می‌نویسد احساس و تنهایی ما اهمیت و معنایی دو گانه دارد: از سویی آگاهی بر خویشتن است و از سوی دیگر آرزوی گریز از خویشتن.»

آثار شهره مهران در اعتماد (۲)

مناظری را هر روز در اطرافمان می بینیم. هرروز از کنارشان می گذریم و دیگر متوجه شان هم نمی‌شویم، از بس که عادی شده‌اند. با این حال منحصر به فردند زیرا فقط مربوط به این زمانه و این جغرافیا هستند و جای دیگری دیده نمی شوند. سال‌هاست همین مناظر دغدغه های کارم شده اند. دراین مجموعه دوست داشتم در نقاشی‌هایم حرکت وجود داشته باشد. این حرکت این بار با باد ایجاد شده. فیگورها ساکن هستند و وزش باد در پارچه ها تغییر شکلی ایجاد کرده که حس حرکت می دهد، یا در هرحال قصدم این بوده. انتخاب موضوع کار برایم کاملا حسی است و اینکه چرا تا این حد به چین وشکن وسایه روشن پارچه ها جذب می شوم سوالیست که جوابش را خودم هم ندارم.

این نوشته بیانیه نمایشگاه انفرادی نقاشی شهره مهران است که تحت عنوان باد از جمعه ۱۰ تا ۲۸ آبان در گالری اعتماد (۲) به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپا خواهد بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گالری گردی نگارخانه نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاشی زیبا از هادی چوپان در یک باشگاه ورزشی

به گزارش همشهری آنلاین هادی چوپان در ماه‌های اخیر عملکرد درخشانی داشته و پس از نایب قهرمانی در مسترالمپیا، موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک انگلیس و آمریکا شده است.

او که قبلا قهرمانی در مسترالمپیا را هم تجربه کرده بود، تصویری از نقاشی چهره‌اش در باشگاه ورزشی منتشر کرد.

کد خبر 845079 برچسب‌ها هادی چوپان ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان
  • (ویدیو) مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • زنگ نقاشی در دل مزارع گندم
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • تصویری از نقاشی زیبای هادی چوپان روی دیوار + عکس
  • تصویری از نقاشی زیبای هادی چوپان روی دیوار
  • نقاشی زیبا از هادی چوپان در یک باشگاه ورزشی