Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی این مسئله هستند که آیا فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را ادامه خواهد داد یا نه، قیمت طلا امروز تغییر اندکی را شاهد بود، اما همچنان در مسیر رشد هفتگی باقی ماند. ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی این مسئله هستند که آیا فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را ادامه خواهد داد یا نه، قیمت طلا امروز تغییر اندکی را شاهد بود، اما با توجه به نامشخص بودن سرنوشت توافق تجاری آمریکا و چین، قیمت فلز زرد در آستانه دومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.21 درصد کاهش به 1509 دلار و 81 سنت رسید. قیمت فلز زرد پس از افزایش یک درصدی هفته گذشته در آستانه رشد حدودا نیم درصدی در هفته جاری قرار دارد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.18 درصد کاهش به 1512 دلار و 10 سنت رسید.

تصمیم شیلی مبنی بر لغو نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه (اپک) که قرار بود طی روزهای 16 و 17 نوامبر در این کشور برگزار شود، برنامه های آمریکا و چین برای امضای یک توافق تجاری موقت در حاشیه نشست اپک را مختل کرده است، اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته دو کشور به زودی مکان جدیدی را برای امضای فاز نخست توافق تجاری اعلام خواهند کرد.

جنگ تجاری حدود 16 ماهه بین دو اقتصاد بزرگ جهان موجب کند شدن تجارت جهانی، افزایش خطر بروز رکود در برخی اقتصادها و آشفتگی در بازارهای مالی گشت هاست.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه اقدام به کاهش 25 صدم درصدی نرخ بهره کرد و نرخ بهره را به 1.5 تا 1.75 درصد رساند، اما در عین حال این سیگنال را ارسال کرد که کاهش بیشتری در کار نخواهد بود مگر آنکه اقتصاد آمریکا وضعیت بدتری پیدا کند.

اما فعالان بازار معتقدند با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی، فدرال رزرو احتمالا زودتر از موعد سیاست کاهش نرخ بهره خود را متوقف کرده است. تعداد شهروندان امریکایی متقاضی دریافت حقوق و مزایای بیکاری هفته گذشته اندکی بیشتر از حد انتظار افزایش داشت و نشان داد که نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی چندان هم گزاف نیست.

پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و سکه تا پایان سال 98قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 98/08/09قیمت جهانی طلا امروز 1398/08/08|رشد 16درصدی قیمت طلا در سال 2019

 

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت طلا قیمت جهانی طلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت جهانی طلا قیمت طلا قیمت جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین، این رسانه آمریکایی نوشت: ایران از ذخایر گسترده نفت برخوردار است و سومین تولیدکننده بزرگ این محصول در بین کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

به نوشته سی ان بی سی، بازارهای نفتی همچنین به دقت در رابطه با تحولات یا بسته شدن تنگه هرمز به عنوان گذرگاه مهم نفتی -که بین ایران و عمان واقع شده و محل عبور یک پنجم نفت جهان است-، رصد می شوند.

اندی لیپو رئیس شرکت «لیپو اویل» گفت: هرگونه حمله به تاسیسات تولید یا صادرات نفت در ایران، قیمت نفت خام برنت را به ۱۰۰ دلار خواهد رساند و بسته شدن تنگه هرمز باعث افزایش قیمت‌ها در محدوده بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار منجر خواهد شد.

سی ان بی سی افزود: قیمت نفت در معاملات اولیه صبح دوشنبه در آسیا اندکی کاهش یافت. شاخص جهانی برنت روز دوشنبه با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۹۰.۱۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۸۵.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

جاش یانگ مدیر شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز «بیستون اینترستز» (Bison Interests)، گفت که تحولات جغرافیایی سیاسی اخیر به دلیل سال ها عدم سرمایه گذاری در اکتشاف و توسعه نفت، منابع جهانی نفت خام را آسیب پذیرتر کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاری ناکافی، عرضه را شکننده ‌تر می‌کند و در صورت مختل شدن عرضه، ممکن است بهای نفت به میزان بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

یانگ اظهار داشت: من فکر می کنم که قیمت های نفت در این چرخه به بالاترین سطح افزایش یابد که به دلیل یک دهه سرمایه گذاری اندک در عملیات اکتشاف و توسعه این محصول است.

بر اساس براورد موسسه مورگان استنلی، نفت با کاهش در تولید مواجه است و در صورت فقدان سرمایه گذاری، نرخ کاهش تولید برای یک چاه نفتی حدود ۱۵ درصد است.

سی ان بی سی در ادامه آورده است: قیمت نفت در ماه‌های اخیر به دلیل اختلالات تجاری و تاخیر ناشی از حملات در دریای سرخ از سوی حوثی ها در همبستگی با مردم فلسطین، افزایش یافته است.

این گزارش ایران را قدرت برتر در سیاست های خاورمیانه توصیف کرد و نوشت این کشور از گروه های مخالف رژیم صهیونیستی مانند حماس، حزب الله لبنان، حوثی ها (انصارالله) یمن و دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کند.

این رسانه با اشاره به تحولات چند روز اخیر در خاورمیانه از جمله پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی از طریق حمله به مواضع آن رژیم به دلیل حمله آن به کنسولگری ایران در دمشق، افزود: یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی خاطرنشان کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است آمریکا در هیچ‌گونه عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

سی ان بی سی به نقل از دیوید باسانس (David Bassanese) اقتصاددان ارشد شرکت ارز دیجیتال بتاشیرز (Betashares) مدعی شد اگر تنش ها تشدید شود آمریکا و متحدانش ممکن است تحت فشار جدیدی برای تقویت تحریم ها قرار گیرند.

وی در یادداشتی درباره پاسخ ایران در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی نوشت: صادرات نفت ایران در چند سال گذشته افزایش یافته است و به نظر می رسد آمریکا منفعلانه برای حفظ فشار برای کاهش قیمت جهانی نفت، این موضوع را پذیرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟