Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها مهمترین درخواست و انتظار از مراکز علمی و دانشگاه را تربیت کادر و نیروی متخصص ورد نیاز جامعه عنوان کرد. تاریخ انتشار: 10:56 - 10 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۳۵۶۴

حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها، گفت: بخش‌های مختلف حوزه بهداشت، درمان و سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی تربیت افراد متخصص و دارای شایستگی را برای حل مسائل این بخش بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تربیت دانش آموختگان کارشناس و امین از تکالیف اصلی دانشگاه‌ها است و دانشجویی که در مراکز علمی تربیت می‌شود باید در کنار صلاحیت علمی صلاحیت ذاتی نیز داشته باشد.

 

رییس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها اضافه کرد: متخصصی که امین نباشد به مجموعه خود آسیب می‌زند به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی به دلیل اعتماد مردم و حساسیت مسئولیت درمان و سلامت، فعالان در این حوزه مسئولیت سنگین تری دارند.

 

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: رقابتی با عنوان کنکور برای ورود افراد به دانشگاه پیش بینی شده و افرادی که تست‌های خوبی در این رقابت بزنند، مسئولیت خطیر پزشکی را بر عهده می‌گیرند بدون این‌که صلاحیت‌های دیگری غیر از صلاحیت علمی آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: چنانچه خروجی دانشگاه فرد مورد انتظار خانواده‌ها و جامعه نباشد به طور حتم نظام تربیتی دارای ایراد و مشکل است.

رییس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها اضافه کرد: انسان‌ها، جوان‌ها و نسلی در اختیار ما به امانت گذاشته شده است که باید مراقب باشیم بازی‌های سیاسی، جریان‌های فرهنگی ما را از اصل مسئله غافل نکند.

 

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: پس از تربیت کادر متخصص، در گام دوم باید مسئولیت را به این افراد محول کرد همچنین جراح متخصص، پرستار و بهیار باید در کنار وظایف ذاتی خود در حل مشکلات جامعه نیز سهیم شوند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه مکلف به پیگیری مسائل کلان جامعه و حل آن‌ها هستند افزود: اگر ما به مشکل و مسئله‌ای در این حوزه برسیم باید دانشگاه به دنبال رفع آن باشند.


رییس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها تاکید کرد: از دیگر نکاتی که باید مسئولان دانشگاه‌ها در کنار رفع مشکلات برای تحقق آن اهتمام ورزند، به روز، متحول و نو شدن مستمر است.


حجت الاسلام رستمی با بیان این‌که تحولات عمومی، سیاسی و اجتماعی جامعه باید در دانشگاه رصد شود، گفت: این تحولات باید در دانشگاه هدف‌گذاری و ریل‌گذاری شود، زیرا بخش نخبه و اندیشمند در این فضا حضور دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه نمایندگی دانشجویان خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسئولان در رفع مشکلات مردم

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه این استان تشنه است، گفت: امیدواریم که مسوولان دولتی در زمینه تامین آب مورد نیاز مردم اقدام جدی را صورت دهند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مرتضی مطیعی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم استقبال مردم سمنان از رئیس جمهور در مسجد امام (ره) مرکز استان بیان کرد: آب مهمترین مشکل مردم استان سمنان است.

وی با بیان اینکه این استان تشنه است، گفت: امیدواریم که مسؤولان دولتی در زمینه تأمین آب مورد نیاز مردم اقدام جدی را صورت دهند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه دولت برای تأمین آب مورد نیاز مردم استان برنامه دارد، گفت: امیدواریم که این برنامه‌ها به خوبی اجرایی شود تا شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

مطیعی بیان کرد: مردم استان سمنان همواره در تمام انتخابات، راهپیمایی‌ها و صحنه‌ها حضور داشته و این امر می‌طلبد که مسئولان هم در راستای رفع مشکلاتشان اهتمام بیشتر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسئولان در رفع مشکلات مردم
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • نخستین و بالاترین نیاز جامعه امنیت است
  • به افراد متخصص نیاز داریم
  • معاون حقانی: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد