Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداش در گفت‌وگو با شبکه خبر با موضوع چگونگی پیشگیری از افزایش زایمان به روش سزارین، اظهار کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت آمار سزارین در کل کشور ۵۶ درصد بود که بعد از طرح به ۵۰.۲ درصد رسیده است که در زایمان اول این میزان ۴۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه، آمار زایمان به روش سزارین در کشور‌های مانند هلند ۱۵ درصد، سوئد ۱۶ درصد و فرانسه ۲۰ درصد است، افزود: متاسفانه بروز چنین مشکلی (افزایش زایمان به روش سزارین)، ناشی از ضعف فرهنگی دریافت کنندگان و ارائه دهندگان خدمات است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه از نظر سازمان جهانی بهداشت ۱۰ الی ۱۵ درصد از کل زایمان‌ها به روش سزارین است، تصریح کرد: بسیاری از افراد تصور خوبی از زایمان بدون درد ندارند که وزارت بهداشت برای از بین بردن این تصور، گام‌های مثبتی را برداشته است، به طوریکه سال گذشته برای ۱۵۰ هزار نفر، هشت جلسه متوالی برگزار کردیم، دو هزار واحد LDR ایجاد کردیم و زایمان طبیعی را صددرصد رایگان کرده و همواره در تلاش هستیم که زایمان بدون درد را ترویج دهیم.

به گفته حریرچی، زایمان به روش سزارین برای نوزاد خطرات و صدماتی، چون بروز زردی نوزادی، نارسایی تنفسی و لطمه دیدن بهره هوشی نوزاد را به همراه دارد.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: در تاریخ ۹۸.۸.۸ در یک بیمارستان خصوصی شمال شهر که روزانه ۱۲ سزارین به طور متوسط انجام می‌داده، ۳۲ سزارین انجام شده و در یک بیمارستان خصوصی جنوب شهر که ۷ سزارین به طور متوسط روزانه انجام می‌داده است، ۲۱ مورد در لیست اتاق عمل داشته است.

حریرچی با تاکید بر اینکه میزان انجام زایمان یک سیر معقولی دارد، گفت: اطلاعات و جزییات روند بارداری فقط بین مادر باردار و پزشک او رد و بدل می‌شود و تا زمانیکه نتوانیم پرونده الکترونیک را در همه سطوح اجرایی کنیم، نمی‌توانیم به طور مستند مداخله‌ای در اثبات تاریخ زایمان داشته باشیم.بیشتر بخوانید: آمار تولد‌های لاکچری از ۹۷/۷/۷ تا ۹۸/۸/۸او در پایان گفت: در حال حاضر، پرونده الکترونیک سلامت در مراکز دولتی سطح یک کامل انجام می‌شود و اکثر مراکز با بیمه تعامل دارند و به سمت عملیاتی کردن پرونده الکترونیک سلامت به سطح دو، در حرکتیم.   انتهای پیام/ زایمان به روش سزارین برای نوزاد خطرناک است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار پزشکی الکترونیک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان

احمد رضا دالوند در شورای راهبری کاهش تصادفات لرستان، گفت: آمار تصادفات منجر به فوت تا دوم فروردین در این استان ۱۷ درصد و تصادفات منجر به جرح ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی با ابراز امیدواری از سیر نزولی تصادفات در لرستان با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان تعطیلات نوروز، گفت: ۲۸ هزار تردد در محور‌های این استان ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: ۴۴ هزار نفر در اماکن اقامتی این استان تا دوم فروردین اسکان یافته‌اند و ۱۴۸ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری ثبت شده است.

دالوند با اشاره به بازدید ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر از قلعۀ فلک‌الافلاک گفت: آمار سفر در لرستان به‌دلیل تقارن ماه رمضان با ایام نوروز ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود آمار سفر به لرستان در نیمۀ دوم تعطیلات افزایش پیدا کند و امروز هم طبق آمار میراث‌فرهنگی روند بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان افزایشی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تأکید کرد: هفت نقطه از ۹ نقطۀ حادثه‌خیز لرستان که جزو تعهدات اداره‌کل راهداری بود در سال ۱۴۰۲ رفع شد و دو نقطۀ دیگر نیز تا پایان اردیبهشت رفع می‌شود.

دالوند با اعلام اینکه خیابان شریعتی نقطۀ حادثه‌خیز درون‌شهری است، متذکر شد: ما بر ارائه مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی بهار مالگه در این نقطه تأکید کرده‌ایم و درصورتی‌که مجوز‌های لازم صادر نشده باشد بهار مالگه به مکان دیگری منتقل می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳