Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@19:48:52 GMT

افزایش یک متری تراز دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۱۶۱۶

افزایش یک متری تراز دریاچه ارومیه

تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۱ متر و ۲۳ سانتی‌متر رسیده که این رقم در مقایسه با پارسال یک متر افزایش یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: دریاچه به علت بارش‌های مناسب و حل شدن نمک در برخی مناطق تا ۱۱۳ سانتی‌متر عمیق‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    سرخوش افزود: مساحت نگین آبی آذربایجان به ۲ هزار و ۷۷۶ کیلومترمربع رسیده که در مقایسه به پارسال هزار و ۱۱۲ کیلومتر مربع بیشتر است.   سرخوش گفت: با بهره برداری از طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال، تراز دریاچه ارومیه سالانه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دریاچه ارومیه احیاء افزایش تراز انتقال آب بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید

سعید شهند افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ رأس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی ۴ ماده و ۲ نر منتقل شده است که با تولد ۳ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و با تولد دو گوساله گوزن در سال جاری، تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند و امید‌ها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می‌شود.

طبق گفته روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، اواخر فروردین ماه امسال اولین گوساله گوزن زرد ایرانی نیز در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد.

دیگر خبرها

  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر
  • ثبت ۵۰ هزار و ۶۳۰ تولد پارسال در آذربایجان‌غربی