Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:28:51 GMT

طلسم ساخت جنجالی‌ترین خط لوله دنیا شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۱۹۱۳

طلسم ساخت جنجالی‌ترین خط لوله دنیا شکسته شد

دانمارک بالاخره به شرکت انرژی دولتی گازپروم روسیه اجازه داد خط لوله جنجالی صادرات گاز را از مسیر آبهای این کشور احداث کند.

به گزارش ایسنا، موافقت دانمارک آخرین مانع رگولاتوری بزرگ را برای گازپروم به منظور تکمیل خط لوله نورد استریم ۲ به طول ۱۲۳۰ کیلومتر از کف دریای بالتیک از روسیه تا آلمان رفع کرد.

تصمیم دانمارک کنگره آمریکا را تحت فشار بیشتری قرا می دهد تا سریعا لایحه تحریمها را به منظور متوقف کردن این پروژه پیش از تکمیل شدن آن، تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن به دلیل نگرانی نسبت به افزایش وابستگی اروپا به انرژی روسیه، با این پروژه مخالفت کرده است و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به آلمان توصیه کرده به جای گاز روسیه، واردات گاز طبیعی مایع آمریکا را افزایش دهد.

اما آژانس انرژی دانمارک در بیانیه ای اعلام کرد با مسیر ۱۴۷ کیلومتری خط لوله نورد استریم ۲ که به گازپروم تعلق دارد، موافقت کرده است. این آژانس از آوریل سال ۲۰۱۷ پیشنهادهای متعددی از سوی گازپروم را بررسی کرده بود.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سفر به بوداپست، از تصمیم دانمارک استقبال کرد و به خبرنگاران گفت: این کشور اسکاندیناوی خود را به عنوان یک شریک بین المللی مسئول نشان داد که از منافع و حاکمیت خود و همچنین منافع شرکایش در اروپا حمایت می کند.

نورداستریم ۲ می تواند سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به آلمان برساند و واردات این کشور از روسیه را دو برابر کند.

گازپروم انتظار دارد ساخت این پروژه که ۷۰ درصد آن تکمیل شده است تا چند ماه آینده به پایان برسد.

روسیه از نظر تاریخی گاز طبیعی خود را از مسیر اوکراین صادر کرده که در حال حاضر از هزینه های ترانزیت گاز روسیه سالانه دو تا سه میلیارد دلار درآمد دارد. اما مسکو در بحبوحه تیرگی روابط با اوکراین، درصدد دور زدن خاک این کشور و صادرات از طریق خطوط لوله ای است که در بستر دریا احداث شده اند.

آمریکا تلاش کرده مانع تکمیل این پروژه شود و نمایندگان سنا و مجلس آمریکا لوایح جداگانه ای را برای تحریم شرکتهای مشارکت کننده در ساخت نورد استریم ۲ تهیه کرده اند.

این لوایح باید یکی شده و از سوی نمایندگان مجلس و سنا به تصویب برسد و سپس با امضای ترامپ، به قانون تبدیل خواهد شد.

کمیته امور خارجی سنا در ژوییه لایحه ای را برای تحریم کشتیهایی که به احداث خطوط لوله نورد استریم ۲ کمک می کنند، تصویب کرده بود. تد کروز، سناتوری که لایحه تحریمها را ارایه کرده بود در سپتامبر اظهار کرده بود این تدابیر موثر هستند زیرا تنها چند شرکت در دنیا هستند که از فناوری احداث خطوط لوله در بستر دریا برخوردارند. لایحه کروز هنوز برای بررسی به سنا نرفته است در حالی که هنوز لایحه مجلس در جلسه کمیته بررسی نشده است. اعضای کنگره آمریکا همچنان امیدوارند این لایحه تصویب شود اما کروز اظهار کرده که زمان برای متوقف کردن نورد استریم ۲ به سرعت سپری می شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مقامات اوکراین هفته گذشته به کنگره رفتند تا برای قانون تحریم پیشنهادی لابی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خط لوله نورد استریم 2 تحریم های آمریکا صادرات گاز روسیه به اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه کمک‌های غرب نمی‌تواند اوکراین را به پیروزی برساند، گفت: آمریکا با افزایش نقش خود در این جنگ همان شکست تحقیرآمیزی را تجربه خواهد کرد که در جنگ‌های افغانستان و ویتنام متحمل شد.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به موافقت مجلس نمایندگان آمریکا برای اعطای کمک‌های تسلیحاتی تازه به اوکراین، گفت دخالت بیشتر واشنگتن در این جنگ منجر به همان «شکست پرهیاهو و تحقیرآمیز» خواهد شد که در ویتنام و افغانستان متوجه واشنگتن شد.

زاخارووا در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، اظهار کرد: «اقدامات واشنگتن به‌عنوان کشوری که عملاً یکی از طرفین دخیل در جنگ اوکراین است، با مقابله‌ای قاطعانه و بی‌قیدوشرط مواجه خواهد شد. افزایش عمق درگیری این کشور در جنگی ترکیبی علیه روسیه به همان شکست پرهیاهو و تحقیرآمیزی منجر خواهد شد که واشنگتن در زمان حضور خود در ویتنام و افغانستان متحمل شد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات زاخارووا یک روز پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه لایحه کمک ۶۰.۸ میلیارددلاری به اوکراین را تصویب کرد و آن را برای بررسی به مجلس سنا فرستاد.

انتظار می‌رود مجلس سنا هم با تصویب این لایحه موافقت کند و لایحه بودجه کمکی برای اوکراین در نهایت به کاخ سفید ارسال شود تا با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، وجهه قانونی پیدا کند.

زاخارووا درباره حمایت دو حزبی اعضای مجلس نمایندگان از تصویب این لایحه گفت: «نخبگان حاکم در آمریکا فارغ از وابستگی حزبی خود، آماده‌اند تا اوکراین را غرق در سلاح کنند، با این هدف که این کشور تا ازبین‌رفتن آخرین سرباز خود به جنگ ادامه دهد. واشنگتن برای انجام این کار به راهکاری مبتذل متوسل می‌شود، یعنی سرقت دارایی‌های مسدودشده روسیه که کنگره چراغ سبز آن را به کاخ سفید نشان داده است.»

همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی دارایی‌های خارجی و ذخایر ارزی روسیه را تصرف کردند که مجموع آن‌ها به ۳۱۹ میلیارد دلار می‌رسد. بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از آن در کشورهای اتحادیه اروپا است و بروکسل هم در حال بررسی این پیشنهاد است که از دارایی‌ای تصرف‌شده روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن دیگر به پیروزی اوکراین در جنگ امیدی ندارد، گفت آمریکا انتظار دارد ارتش اوکراین تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر سال میلادی جاری در برابر روسیه مقاومت کند تا وجهه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حفظ شود.

ماریا زاخارووا در انتها گفت تلاش‌های غرب برای نجات دولت اوکراین «محکوم به شکست» بوده اهداف روسیه در جنگ اوکراین به طور کامل محقق خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد