Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ضدیخ‌های نانویی شرکت ما به صورت انحصاری برای کارخانه‌های معتبر دنیا مثل رنو و اسکانیا تولید می‌شود.

مصطفوی نسب مدیر عامل شرکت دانش بنیان «هومان شیمی پارس» در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در خصوص فعالیت این شرکت، اظهار کرد: ما یک شرکت دانش بنیان و جزو صنایع پیشرفته هستیم که گواهی R&D داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفوی نسب ادامه داد: محصولات ما در سه دسته مختلف تولید می‌شود، اولین محصول ما نانو پوشش‌ها و آبگریز‌ها هستند، دسته دوم کربنات کلسیم نانو است که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود، همچنین ضد یخ‌های پیشرفته تولید می‌کنیم.

وی افزود: از سال ۹۵ با تحقیق و توسعه کارمان را آغاز کردیم، پایلوت‌ها انجام شد و نهایتا محصولمان در رده صنعتی به تولید رسیده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص کاربرد‌های نانو کربنات‌های کلسیم گفت: نانو کربنات‌های کلسیم در صنایع نفت و گاز و پلیمر مصارف گسترده‌ای دارند؛ همچنین ضد یخ‌های تولیدی ما به صورت انحصاری برای کارخانه‌های معتبر دنیا مثل رنو و اسکانیا تولید می‌شود، البته در آینده‌ای نزدیک برای شرکت سایپا نیز ضدیخ‌های نانویی تولید خواهد شد.

مصطفوی‌نسب تصریح کرد: در حال حاضر ۵ کشور جهان نانو کلسیم کربنات تولید می‌کنند و ما ششمین کشور هستیم، البته با توجه به تحریم‌های موجود واردات این محصول به کشور سخت شده و تاکنون ما توانسته‌ایم این نیاز داخل را تامین کنیم.

وی درخصوص لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها اظهار کرد: در بخش نمایشگاهی، ستاد نانو عملکرد خوبی دارد و حمایت‌های بسیار خوبی نیز از شرکت‌ها می‌کند، اما اگر بتوانند ارتباطات خارجی را بیشتر کنند، راه‌های  صادرات توسعه پیدا می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درخصوص چالش‌ها و مشکلات گفت: بزرگترین مشکل ما واردات این محصولات است، زیرا محصولات مشابه در داخل تولید می‌شود و استاندارد‌های لازم را دارد و فکر می‌کنیم خیلی واردات نیاز نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌ها سراغ نمونه خارجی می‌روند، تاکید کرد: خرید محصولات خارجی توسط شرکت‌ها بیشتر جنبه روانی دارد ، به نظر من کیفیت اهمیت بسیاری دارد و از طرف دیگر مسئله اعتماد مصرف کنندگان به محصول داخلی است، خصوصا اگر این محصول داخلی تداوم کیفیت داشته باشد قطعاً شرکت‌ها سراغ محصول خارجی نمی‌روند.

مدیر این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: البته ممکن است یک محصول استاندارد‌های اروپا و آمریکا را داشته باشد که در نتیجه قیمت محصول نیز بالاتر خواهد رفت و ممکن است در کشور ما قدرت خرید محصول گرانتر وجود نداشته باشد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر پنجشنبه در نشست استاندار با شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: پیش بینی می‌شود شمار محصولات دانشمندان در سال جاری ۱۵۰۰ کالا افزایش شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۶ قلم کالای دانش بنیان در استان تولید شد، گفت: پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۱۵۰۰ فقره برسد.

نخبگان زنجیره توسعه مازندران هستند

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه معیار ارزیابی مدیران و ارزیابی آنان استفاده از رفیت‌های نخبگان و دانش بنیانی است، گفت نخبگان زنجیره توسعه مازندران به شمار می‌روند.

یوسف نوری در جلسه با جامعه نخبگان ا بیان اینکه امروز اسیر مدیریت‌های فرسایشی هستیم تصریح کرد دستگاه‌های اجرایی باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با عنوان اینکه دانش پژوهان جوان و نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند تصریح کرده نخبگان محرک جامعه برای رسیدن به خودکفایی و قله دانایی است.

در این نشست فعالان شرکت‌های دانش بنیان در استان به بیان مسائل و انتظارات فراروی پرداختند.

کد خبر 6088520

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»