Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای تیم پارس آرا شیراز که در لیگ برتر فوتسال بانوان حضور دارند، پیش از آغاز بازی در هفته دوازدهم در مصاف با پالایش نفت آبادان، با پیراهن ورزشی که شعار «#شیراز_کتاب_میخواند» بر آن نقش شده بود، وارد زمین شدند.

این بانوان ورزشکار کتاب دوست با هدف معرفی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی کلانشهر شیراز به این اقدام دست زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با حضور در این آیین اعلام کرد: امسال دستکم سه رشته ورزشی دیگر ازجمله کشتی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های همگانی نیز به این شبکه خواهند پیوست.

کتابخانه در گردش ورزش و اندیشه راه‌اندازی می‌شود

جمشیدرضایی هدف از پیوستن این ورزشکاران را به شبکه دوستدار کتاب، ایجاد کتابخانه در گردش «ورزش و اندیشه» عنوان کرد که قرار است در باشگاه ها و ورزشگاه های هدف ایجاد شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز به کار شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز از سال گذشته در خانه پینگ پنگ، افزود: جز این‌ها سه ورزشکار شاخص و جهانی شیراز، ساره جوانمردی، سعیدرضا کیخا و مهتاب نبوی زاده به عنوان سفیر کتاب شیراز معرفی شده اند.
وی بیان کرد: مشارکت ورزشکاران در ترویج کتابخوانی از ابتکارات و خلاقیت های شهر شیراز است که در مسیر کسب عنوان پایتخت کتاب ایران نیز اثرگذار خواهد بود.
ترویج کتابخوانی راهبرد اساسی توسعه پایدار است
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شیراز نیز در این آیین با اشاره به ترویج کتابخوانی به منزله یکی از راهبردهای اساسی توسعه فرهنگ شهروندی گفت: افزایش آگاهی و ارتقای دانش عمومی در توسعه پایدار و متوازن شهری و بالندگی اجتماعی نقش مهمی دارد.
لیلا دودمان با بیان اینکه راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در شیراز با جدیت پیگیری می‌شود، ابراز داشت: تسری دادنِ مقوله کتابخوانی در صنوف و اقشار مختلف بسیار اهمیت دارد.
وی با تحسین تیم پارس آرا در نقش بستن شعار ترویج کتابخوانی بر پیراهن ورزشی خود در لیگ برتر فوتسال، این اقدام را در کشور بی سابقه دانست و اظهار داشت: فعالیت های تهییجی و نمادین در حساس کردن جامعه به مقوله های اجتماعی بسیار مهم است و  بانوان این تیم ورزشی با پیوستن به شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب گام بلندی در این راه برداشتند.
مدیرعامل تیم پارس آرا نیز ترویج فرهنگ را یکی از وظایف اصلی باشگاه های ورزشی دانست و گفت: پیوستن به پویش مردمی ترویج کتابخوانی شیراز با عنوان شیراز کتاب می خواند، از افتخارات این تیم به شمار می‌رود که مطالبه اعضای تیم نیز بوده است.
مصطفی زارع افزود: تیم پارس آرا تلاش خواهد کرد در بازی های خارج از خانه لیگ برتر نیز به معرفی پیشینه فرهنگی شیراز و آشنایی با خلاقیت های شیراز در ترویج کتابخوانی بپردازد.
پیش از این گروه‌ها و اصناف مختلف از جمله سالمندان، آتش‌نشانان، دانش‌آموزان، نابینایان، نامه‌رسانان، رستوران‌ها و کافه‌داران، آتش‌نشانان و دیگر گروه‌ها نیز به این شبکه پیوسته‌اند.
طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تا کنون چهار دوره متوالی آن برگزار شده است.
این جشنواره برگرفته از طرح انتخاب پایتخت کتاب جهان است که از سال ۲۰۰۱ میلادی از سوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) آغاز شده است.عنوان پایتخت کتاب ایران به شهری اعطا می‌شود که برای تقویت جایگاه کتاب و کتابخوانی تلاش‌هایی درخور توجه داشته است.
استان فارس از نخستین دوره رقابت های کسب عنوان پایتختی کتاب ایران در سال ۱۳۹۳ بازماند اما شیراز در دومین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۴ توانست در میان ۵ شهر نخست قرار گیرد و در سال ۹۵ به رتبه سوم دست یافت.
در دوره چهارم این رویداد شهر صدرا موفق به کسب عنوان شهر خلاق کتاب خوان شد و شهر کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شد.همچنین دو روستای جایدشت از توابع شهرستان فیروزآباد و روستای کریشکی از توابع شهرستان لارستان توانستند به جمع ١٠ روستای برگزیده نهایی جشنواره روستاها و شهرهای دوستدار کتاب راه یابند.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتسال شیراز بانوان شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان در این دیدار بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود:  ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم بوده و این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

حسنی خونسار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند