Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، در پاسخ به این سوال که از آنجایی که کمالوندی در نشست خبری خود در اعلام جزئیات گام سوم اعلام کرد که اقدامات فنی ما در بحث کاهش تعهدات برجامی رو به اتمام است، حال آیا امکان دارد به سمت کاهش تعهدات سیاسی برجام ازجمله خروج از NPT برویم؟، گفت: خروج از NPT که در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست و سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران این نیست که خودش را از دست‌آوردهایی که تاکنون در بحث فناوری داشته خلع سلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: علی‌رغم همه بی‌میلی‌های صورت گرفته، جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آژانس کارنامه روشنی دارد و آمریکایی‌ها نتوانستند محمل قانونی لازم را پیدا کنند و پرونده ایران را دوباره ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد و از شورای حکام به شورای امنیت منتقل کند. بنابراین خروج از NPT در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست و به صلاح کشور هم نیست در چنین شرایطی این موضوع مطرح شود.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: ولی به هرحال ایران از این قابلیت‌ها برخوردار هست که نیازهای صنعت هسته‌ای خود را با ارتقاء درصد غنی‌سازی برآورده کند کما اینکه در گذشته هم این کار را کرده و فناوری‌های خود را هم دارد. و در حوزه‌‌های مختلف هم می‌تواند این کار را صورت دهد.

وی با اشاره به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی که پیش از این گفته بود اقدامات فنی ما در بحث کاهش تعهدات برجامی رو به اتمام است، گفت: بنده معتقدم در جمهوری اسلامی ایران از لحاظ فنی نخستین برگ‌های خود را رو کرده و برگ‌های متعددی را می‌تواند رو کند و موضع خود را تقویت کند. البته هیچ‌کدام از این‌ها به معنای خروج از NPT نیست و ایران قابلیت‌های هسته‌ای خودش را حتما در حضور بازرسان و ناظران آژانس ارتقاء خواهد داد. در شرایط فعلی خروج از NPT به هیچ وجه طرفداران جدی و موثری در ایران ندارد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: گام سوم کلا به رخ کشیدن قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود. گام سوم را اگر بخواهیم تعریف کنیم به رخ کشیدن قابلیت‌‌های فناوری و صنعتی جمهوری اسلامی ایران بود. اینکه جمهوری اسلامی ایران به عبارتی نشان داد که تا بی‌نهایت علمی است جمهوری اسلامی ایران می‌تواند قابلیت‌های خودش را گسترده کند. این معنای گام سوم بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با طرح این پرسش که آیا این اقدامات به معنای گذر از خطوط قرمز است؟، خود در پاسخ به آن گفت: خیر. جمهوری اسلامی همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند منع فقهی دارد و نمی‌خواهد دنیا را بترساند ولی قابلیت‌های هسته‌ای خودش را حتما ارتقاء خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که ما محدودیت‌های زمانی برجام را در گام سوم نادیده گرفتیم حال چقدر امکان دارد که نهادهای بین المللی و کشورهای غربی چنین برداشت کنند که ایران از برجام عبور کرده است؟، گفت: ایران از خود ظرفیت درونی برجام استفاده کرد و بخشی از تعهدات خود را به حالت تعلیق درآورد و کاری که ایران صورت داد این بود و به هیچ وجه این به معنای خروج از برجام و رد شدن از برجام و حتی رد شدن از خطوط قرمز برجام نبود بلکه استفاده از ظرفیت‌های برجام بود.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به رهایی ایران از تحریم‌های هسته‌ای تاکید کرد: همه چالش زمانی شروع شد که ایران هیچ گام هسته‌ای را بر نداشته بود و تا زمانی که آمریکایی‌ها تحریم‌های هسته‌ای را شامل ایران کردند. یعنی آمریکایی‌ها به عبارتی آن دسته از مجوزهایی که در قالب برجام به ایران داده شده بود، دوباره بازمنع کردند و این کارشان باعث شد در ایران این دغدغه واقعی شکل بگیرد که آمریکایی‌ها هدف‌شان تعطیل کردن فناوری، علم و صنعت هسته‌ای کشور است. لذا ما از همان ظرفیت برجام استفاده کردیم و قابلیت‌های هسته‌ای خودمان را عملی کردیم.
 

ایلنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فلاحت پیشه برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سرتیپ پاسدار احمد حق‌طلب فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور در گفت‌وگویی درباره اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات پیروزمندانه "وعده صادق" مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌ای کشور اظهار کرد: این تهدیدات مربوط به امروز و دیروز نیست، از سال‌های قبل رژیم جعلی صهیونیستی علاوه بر تهدید ، نسبت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در حوزه صنعت هسته‌ای کشور مبادرت ورزیده است.

وی افزود: هرچند بر اساس پروتکل‌ها و استانداردهای جهانی و قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای همه کشورها از حمله به تاسیسات هسته‌ای پرهیز داده شده‌اند ؛ در عین حال جمهوری اسلامی ایران همواره و از همان ابتدا آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته است .

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سردار حق طلب با اشاره به اینکه اخیراً رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنایتکارانه با حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه همه قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت، تصور نمی رفت مجددا در اقدام مذبوحانه دیگری بخواهد تهدید حمله مراکز هسته‌ای کشورمان را مطرح کند،بیان داشت: به لطف الهی و با تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و تلاش فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و نیز به واسطه پراکندگی مجموعه‌ها و تاسیسات هسته‌ای کشورمان در سرزمین پهناور ایران ، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم.

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آنها ،دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: " اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد."

سردار حق طلب با تاکید بر اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امروز دیگر دوره بزن و در رو گذشته است، گفت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام تجاوزکارانه ای علیه ایران انجام دهد ، نوع پاسخ با تدبیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و آنها مطمئن باشند ضربه‌ای که از نیروهای مسلح دریافت می‌کنند به مانند عملیات "وعده صادق " در تاریخ یادگار خواهد ماند.

وی در پایان تصریح کرد: به مردم عزیز و شریف ایران اطمینان می‌دهیم ، فرزندان انقلابی شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ارتش غیور و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر نیروهای نظامی ، انتظامی ، اطلاعاتی و امنیتی کشور با استفاده از طرح‌های پدافند غیرعامل و همچنین ابزارها و تجهیزات پیشرفته حفاظتی و امنیتی از تاسیسات مراکز و مجتمع‌های هسته‌ای کشور حفاظت و صیانت می‌کنند ، لذا مراکز هسته‌ای کشورمان در امنیت کامل است .

دیگر خبرها

  • روایت سپهبد اسرائیلی از یک قابلیت خاص پهپادهای ایرانی
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • ببینید | مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت هستند
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد