Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:39:32 GMT

یک سوم آثار ثبت جهانی ایران متعلق به استان کرمان است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۴۰۱۲

یک سوم آثار ثبت جهانی ایران متعلق به استان کرمان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی ظهر جمعه در نشست فعالان بخش خصوصی با رایزنان و سفرای کشورهای مختلف دنیا بیان داشت: برخی از مهمانان و سفرای کشورهای مختلف نظرات و احساسات خود را توئیت کرده بودند که من هم متقابلا تشکر می‌کنم.

وی افزود: این سفرا پس از بازدید می‌توانند دید خوبی در خصوص تعاملات دو جانبه نسبت به استان کرمان داشته باشند ضمن این که در این فرصت کوتاه نتوانستیم همه ظرفیت‌های استان را به آنان نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان گفت: در بحث گردشگری می‌توان گفت استان کرمان جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی زیادی دارد که در این راستا هفت اثر ثبت جهانی شده در کرمان وجود دارد و یک سوم آثار ثبت شده کل کشور را به خود اختصاص داده است.

فدایی تصریح کرد: جالب است بدانید برخی کشورها کمتر از استان ما ثبت آثار جهانی دارند این در حالیست که استان ما دارای حدود ۷۰۰  اثر ثبت ملی است که نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگری این استان است.

وی یادآور شد: پروازهای مستقیم بین کشورهای حاضر در جلسه و استان کرمان و بر گزاری تورهای مسافرتی می‌تواند یکی از راهکارهای گسترش گردشگری باشد لذا باید تسهیلات آن را فراهم کرد.

استاندار کرمان به بحث صادرات اشاره کرد و افزود: استان کرمان دارای ظرفیت‌های صادراتی بسیار خوبی است؛ در بخش کشاورزی (خرما، پسته، گل محمدی، داروهای گیاهی و ...) در صنایع معدنی (فولاد، مس، زغالسنگ) و صنایع دستی (قالی، گلیم شیریکی پیچ و ...) از اقلامی هستند که قابلیت صادرات دارد و در عوض ما نیز نیازهایی داریم که از طریق تعاملات صادرات و واردات می‌توانیم برآورده کنیم.

فدایی به بحث سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: در مناطق ویژه اقتصادی بم، سیرجان، رفسنجان و به زودی در کرمان سرمایه‌گذاری مستقیم انجام می‌شود و تجار بدون تشریفات گمرکی در این شهرها می‌توانند تعاملات تجاری و اقتصادی داشته باشند.

استاندار کرمان گفت: در حوزه آموزش و پژوهش می‌توان در بحث‌های نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادین، طرح‌های صنعتی و معدنی و... تحقیقات مشترک داشته باشیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم سفرا در خصوصی این موارد پیشنهادات خود را مطرح کنند تا در دفتر تهران پیگیری شوند و امیدوارم در آینده نزدیکی شاهد پیشرفت باشیم.

کد خبر 4760498

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان گردشگری بوشهر اربعین 98 بارش باران ایلام گرگان سانحه تصادف اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه مشهد شهرکرد شهادت امام رضا ع قزوین بیرجند استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

 فرهاد فرامرزیان در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان در زمینه ثبت جهانی چندین اثر تاریخی و گردشگری استان گفت: ثبت جهانی آبشار بیشه و برگزاری جشنواره رود و ریل کاری ارزشمند و کم‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: در ساماندهی مناطق گردشگری و آبشار‌ها نیز شاهد کار‌های ارزشمندی در استان هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی لرستان با تشریح خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان تاکنون ۸ هزار پذیرش داشته و بیش از هزار عمل در آن انجام شده است، این در حالی است که تعرفه خدمات مرکز درمان ناباروری این واحد دولتی است چراکه هدف ما خدمت به مردم در جهت فرزندآوری و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ شرکت دانش بنیان با جهاددانشگاهی لرستان در ارتباط هستند که از این میزان ۱۴ شرکت در واحد مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی