Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت ایرانی از دستیابی به فناوری مقاوم سازی سازه‌های تولید، انتقال و توزیع برق در برابر سیل و زلزله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیرعامل شرکت مهندسی آساکو  از دستیابی به فناوری مقاوم سازی سازه‌های تولید، انتقال و توزیع برق در برابر سیل و زلزله خبر داد و گفت: استفاده از این فناوری در فرآیند تعمیر و نگهداری خطوط انتقال طی یک دوره ۱۵ ساله، در مقایسه با روش‌های سنتی ۵۰ درصد صرفه‌جویی ریالی به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امین کاوه با بیان اینکه کشور ایران در اقلیم‌های مختلف در معرض آسیب‌های ناشی از مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله قرار دارد و فناوری مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در کاهش این آسیب‌ها بسیار موثر است، گفت: در حال حاضر طرح جدید مقاوم‌سازی شرکت آساکو در ۷ استان در حال اجراست و این آمادگی وجود دارد که با اجرای این طرح ضمن در نظر گرفتن شرایط مختلف منطقه‌ای، هزینه‌های نگهداری تاسیسات صنعت برق در کشور را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.


وی ادامه داد: پیش از این برای مقاوم سازی سازه‌ها از روش‌های سنتی همچنین گابیون بندی، دیوار حائل و روش‌های خاکریزی استفاده می‌شد که پس از مدت یک یا دو سال نیاز به بازسازی و ترمیم داشت و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری را به شدت افزایش می‌داد، در حالی که استفاده از روش جدید صنعت برق را طی یک دوره ۱۵ ساله از هرگونه هزینه بازسازی بی‌نیاز می‌کند.


روش‌های به‌کار گرفته شده در حوزه بسترسازی طرح جدید، شامل میکروپایل (ریز شمع)، اختلاط عمیق خاک (DSM)، جت گروتینگ (تزریق پرفشار) و هلیکال پایل (شمع‌های مارپیچ) عنوان شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های مساجد شهادت امام رضا ع مسجد سالروز شهادت امام رضا ع پدافند غیرعامل راهپیمایی 13 آبان امام جمعه نمایشگاه برق برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد

 احمد بنافی در جلسه شورای بانک‌های استان اظهار داشت: نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی بسیار مهم است و دولت سیزدهم نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته است.

وی افزود: در ابتدای این دولت، میزان مقاوم سازی واحد‌های روستایی دشتستان حدود ۵۳ درصد بوده و با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به متقاضیان اکنون به ۵۹ درصد مقاوم سازی رسیده‌ایم.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: ان‌شاالله با برنامه ریزی و سهمیه خوبی که در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی گرفته‌ایم تا پایان این دولت ۶۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی شهرستان مقاوم سازی می‌شود.

بنافی ابراز داشت: این در حالی است که متوسط مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در کشور ۵۴ درصد است.

وی اضافه کرد: آماده‌ایم به متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌ها تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت بلند مدت بپردازیم و در این خصوص پیگیری می‌کنیم که این سهمیه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان