Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم فلسطین روز جمعه مشارکت گسترده‌ای در هشتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت با عنوان جمعه شکست اعلامیه بالفور داشتند که با حمله نظامیان صهیونیست روبرو شده و ده‌ها نفر از آن‌ها زخمی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  هزاران فلسطینی بار دیگر در تظاهراتی که جمعه‌ها در شرق غزه با هدف شکست محاصره آن برگزار می‌شود، شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راهپیمایی امروز با عنوان شکست اعلامیه بالفور برگزار شد و همانند راهپیمایی‌های قبلی با حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به خشونت کشیده شد.

شهروندان فلسطینی با سر دادن شعار‌هایی بر پایبندی فلسطینیان بر حق بازگشت به کشورشان و باطل بودن وعده شوم «بالفور» که بیش از ۱۰۰ سال پیش اجرا شده بود، تاکید کردند.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه با صدور بیانیه‌ای گزارش داد که در هشتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت، ۹۶ نفر زخمی شدند.

منابع بیمارستانی می‌گویند که وضعیت جسمانی برخی از مجروحان وخیم است و احتمال شهادت یکی از آن‌ها وجود دارد.

بیانیه بالفور نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داده شد. بیانیه بالفور سرآغاز تلاش استکبار و استعمار در عرصه بین‌المللی برای تاسیس رژیم جعلی اسرائیل به شمار می‌رود.   صد‌ها فلسطینی در اعتراض به طرح آمریکایی موسوم به «معامله‌قرن» (زمین در برابر بازگشت آوارگان فلسطینی) از ۱۰ فروردین ۹۷ (۳۰ مارس ۲۰۱۸) هر جمعه تظاهرات می‌کنند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فلسطین تظاهرات معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، هواپیما‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، منطقه الصفطاوی در شمال شهر غزه و همچنین محلات شرقی این شهر را به شدت بمباران کردند.

منابع فلسطینی در این باره اعلام کردند که شدت حملات در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه بیش از سایر مناطق بوده است.

رژیم اشغالگر، همچنین ساختمان الصحابه در محله الدرج در شهر غزه را بمباران کرد.

هواپیما‌های رژیم اشغالگر همچنین منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی عملیات وحشیانه دیگری، اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن ۶ فلسطینی شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۶ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۰۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

بر اساس این گزارش، با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۷ هزار و ۸۴۰ نفر رسید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر
  • فیلم/ زخمی شدن کودک فلسطینی در اردوگاه البریج (۱۳+)
  • گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست
  • گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست | احمقانه است اگر فرض کنیم این پایان کار است
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • افزایش آمار شهدای نوار غزه به ۳۴۱۵۱ نفر
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • یورش صهیونیست‌ها به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری