Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دلیل عزل و نصب‌های بیمه البرز، سوال بسیاری از کارشناسان صنعت بیمه است. محسن پورکیانی مدیر عامل برکنار شده بیمه ایران به ریاست پرسودده‌ترین شرکت بیمه‌ای کشور، یعنی بیمه البرز رسید. ماجرای حضور پورکیانی هم آنقدر پرحاشیه بود که سوژه داغ رسانه‌های بسیاری شد.

ایلنا در گزارشی به نقل از محمدرضا میری لواسانی نوشت: «به این دلیل که از دستور معاون دژپسند برای دادن رای دادن به پورکیانی به عنوان گزینه وزارت اقتصاد برای مدیرعاملی شرکت بیمه البرز امتناع کرده بود، از کار برکنار شد!»

آنگونه که ایلنا خبر داده، قرار بوده تاجدار مدیرعامل پیشین بیمه البرز به کار برگردد اما پورکیانی همان روز به عضویت هیات مدیره در می‌آید و همان روز با فشار بیرونی به عنوان مدیرعامل نیز معرفی می‌شود! گویا جابجایی‌ها و برکناری‌های افراد در هیات مدیره با نظر یک نفر انجام شده است: عباس معمار نژاد؛ چهره‌ای که به طرزی خارق العاده توانسته هم در دوره روحانی پست کلیدی بگیرد، هم در دوره احمدی نژاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویداد۲۴ در حال حاضر شرکت بیمه البرز سودده‌ترین شرکت بیمه‌ای کشور است؛ طبیعی است دخالت‌های نالازم و سوء مدیریت در آن، سوال‌های بسیاری به همراه خواهد داشت، چه آنکه جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نقد تند به عباس معمارنژاد معاون دژپسند گفته بود: «اخباری به دستم رسیده که نشان می‌دهد وضعیت ناخوشایند بیمه‌ای کشور، دامن شرکت بیمه البرز را گرفته و گویا وزارت اقتصاد در تلاش است فردی به‌عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شود که در گذشته کارنامه ضعیفی در شرکت بیمه ایران داشته و این تصمیم به مثابه جمله معروف «آزموده را آزمودن خطاست» است.»

سوال اصلی جعفر زاده از دژپسند این بود که «اگر مدیرعامل سابق بیمه ایران [پورکیانی] فردی موفق بوده چرا در همان پست کلیدی باقی نماند؟ اگر کارنامه او دلیل برکناری‌اش بوده چرا برای پست کلیدی دیگری انتخاب شده است؟»

سایت خبری روز نو در مصاحبه‌ای با جعفرزاده ایمن آبادی نوشت: «پورکیانی مدیرعامل سابق بیمه ایران بدون برگزاری مجمع وارد هیات مدیره شرکت بیمه البرز شده است و از سوی دیگر لواسانی عضو هیات مدیره بیمه البرز [به‌دلیل عدم‌تبعیت از دستور سفارشی معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد] عزل شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی گفته حتی عزل فرد موردنظر [لواسانی] بدون برگزاری مجمع مطابق با آیین‌نامه جدید بیمه مرکزی، غیرقانونی بوده است.

پس از آنکه لواسانی عضو هیات مدیره بیمه البرز حاضر نشد دستور سفارشی عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد را بپذیرد، عزل شد و فردی جایگزین او شد که سابقه پست مدیریتی در این حوزه ندارد. بررسی‌های خبرنگار رویداد۲۴ نشان می‌دهد پورکیانی در کمتر هشت ساعت تایید صلاحیت خود را برای ورود به هیات مدیره بیمه گرفته است. در حالی که کمی آن‌طرف‌تر می‌بینیم که سرپرست بیمه حافظ پس از گذشت ماه‌ها و به‌دلیل بوروکراسی‌های پیچیده نتوانسته تایید صلاحیت خود را برای پست مدیرعاملی این شرکت بیمه‌ای بگیرد.

بیشتر بخوانید: دخالت وزارت اقتصاد در روند انتخاب «مدیرعامل بیمه البرز» قربانی گرفت

اینکه وزیر اقتصاد و عباس معمارنژاد عضوی از هیات مدیره را عزل و فرد دیگری را به‌جای او وارد سیستم می‌کنند که این روند بدون برگزاری مجمع از اساس، غیرقانونی است یک طرف ماجراست، اما نکته عجیب‌تر این است که وقتی وزارت اقتصاد باید کمتر از پنج ماه دیگر سهام خود را در این شرکت بفروشد و دست از تصدی‌گری‌اش بردارد، چرا وزیر و به‌خصوص معاونش اینگونه پا در عرصه می‌گذارند و خواهان انتخاب مدیرعامل موردنظر خود هستند؟ چرا وزیر اقتصاد که مدام شعار شفافیت و خروج از تصدی‌گری را می‌دهد با همفکری معاونش روشی دیگر را برمی‌گزینند؟ و سوال مهمتر اینکه چه تضمینی وجود دارد که مدیرعامل جدید بیمه البرز، مانند بیمه ایران ویرانه‌ای را تحویل ندهد و اگر داد چه کسانی باید پاسخگوی این خبط بزرگ باشند؟

سیر تحولات در بیمه البرز نشان می‌دهد عباس معمارنژاد معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد به خاطر عزل و نصب‌های یکروزه و دخالت‌های نالازم مجموعه وزارت اقتصاد در شرکت بیمه البرز باید پاسخگو باشد. نمایندگان مجلس فعلا به دادن تذکر شفاهی بسنده کرده‌اند، باید منتظر ماند و دید آیا سیر تحولات در بیمه البرز به سمتی می‌رود که سوال نمایندگان مجلس از وزارت اقتصاد کلید بخورد.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بیمه البرز تخلفات بیمه تخلفات بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجالی‌ترین جابه‌جایی مدیریتی در سال ۲۰۲۳

سم آلتمن، مدیر اجرایی شرکت اوپن اِی‌آی به‌تازگی از هرگونه اقدام نادرست که باعث اخراج او از این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۳ شد، مبرا شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، این نتیجه‌گیری در گزارشی آورده شده که در آن اتفاقاتی که منجر به اخراج کوتاه‌مدت آلتمن از اوپن اِی‌آی شد، مورد بررسی قرار گرفته است. یک شرکت حقوقی که این تحقیق را بر عهده گرفته بود به این نتیجه رسید که تصمیم هیئت مدیره این شرکت برای اخراج سم آلتمن در نتیجه وخیم شدن ارتباط میان آنها و از میان رفتن اعتماد میان هیئت مدیره پیشین و آقای آلتمن بوده است. این گزارش تأکید می‌کند که این اتفاق در نتیجه نگرانی‌ها از ایمنی محصولات، سرعت توسعه یا منابع مالی اوپن ای‌آی نبوده است.

سم آلتمن بار دیگر به هیئت مدیره اوپن ای‌آی اضافه شده و گفته خوشحالم که این مسئله در نهایت به پایان رسیده است. انتشار این گزارش، پایان‌بخش دوره‌ای بهت‌آور برای اوپن ای‌آی است که شناخته‌شده‌ترین استارتاپ هوش مصنوعی در جهان را در آستانه فروپاشی قرار داده بود.

هیئت مدیره اوپن اِی‌آی در اواسط نوامبر سم آلتمن را اخراج و اعلام کرد هیئت مدیره اعتماد خود به او برای رهبری این شرکت را از دست داده است. آنها همچنین ادعا کردند سم آلتمن در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده است.

پس از این اتفاق آلتمن اعلام کرد که قصد دارد به شرکت مایکروسافت بپیوندد، اما چند روز پس از اخراج او، این شرکت با انتصاب دوباره آلتمن به عنوان مدیر اجرایی موافقت، تمام مدیران به جز یکی را جایگزین کرد و یک کرسی ناظر بدون رأی برای شرکت مایکروسافت به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خود در نظر گرفت، اما آلتمن و هیئت مدیره جدید نسبت به وقایعی که باعث اخراج او شده، سکوت کرده‌اند.

چندین فرد مطلع از وقایع شرکت اوپن اِی‌آی به بلومبرگ اعلام کردند تصمیم هیئت مدیره قبلی به دنبال در نظر گرفتن مسائل پیرامون تصمیمات استراتژیک آلتمن و ایجاد این ذهنیت بود که او با اعضای هیئت مدیره به شکل شفاف ارتباط برقرار نمی‌کند.

اوپن اِی‌آی به دنبال پیشتازی در صنعت هوش مصنوعی

در ماه‌های پس از بازگشت سم آلتمن، اوپن اِی‌آی تلاش داشته موقعیت پیشتاز خود در صنعت هوش مصنوعی را حفظ کند و برای این منظور، یک فروشگاه اینترنتی برای نسخه‌های سفارشی چت جی‌پی‌تی راه‌اندازی کرده است. این شرکت همچنین یک الگوریتم هوش مصنوعی با نام «سُرا» منتشر کرده که به تولید ویدئو‌های واقعیت مجازی با استفاده از متنی که در اختیار دارد، می‌پردازد. در این میان، سم آلتمن در تلاش است به جذب یک سرمایه‌گذاری قابل توجه بپردازد که هدف آن اجرای یک پروژه جاه‌طلبانه ساخت ریزتراشه است.

اما سایه بزرگ نبود کوتاه‌مدت سم آلتمن همچنان در حال تأثیرگذاری بر شرکت اوپن اِی‌آی است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال تحقیق درباره این مسئله است که آیا شرکت اوپن اِی‌آی در جریان تحولات سال گذشته میلادی باعث گمراهی سرمایه‌گذاران خود شده است یا خیر.

همچنین ایلان ماسک از شرکت اوپن ای‌آی و سم آلتمن شکایت کرده و گفته آنها مأموریت اصلی این شرکت برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت و نه منفعت را رها کرده‌اند. وکلای ماسک در دادخواستی که در سانفرانسیسکو ارائه شده است، گفتند این شرکت طراحی چت جی‌پی‌تی ۴ به عنوان پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی خود را «یک راز کامل» نگه داشته است.

با بازگشت ثبات نسبی به اوپن ای‌آی باید دید که آیا این شرکت قادر است به ارائه ایده‌های ناب خود نظیر چت جی‌پی‌تی که جهان را دچار تحول کرد، ادامه دهد یا خیر.

منبع: اکوایران

tags # ایلان ماسک سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • انتخاب ورونا برای رقابت با امین اسماعیل‌‌نژاد
  • جنجالی‌ترین جابه‌جایی مدیریتی در سال ۲۰۲۳
  • مدیرعامل بیمه ایران عزل شد
  • فیلم| طعنه عباس عبدی به حداد عادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • (ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • یاقوت البرز؛ محور تبلیغات تلویزیونی در ایام نوروز
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان
  • توقف تردد در مسیر جزیره قشم و هرمز
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد