Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن محصول دانه روغنی سویا از سطح مزارع استان در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برداشت شود.

به گزارش برنا،احمد شهریار ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن محصول دانه روغنی سویا از سطح مزارع استان در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای خرید محصول برداشت شده سویا پنج مرکز در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار پیش‌بینی شده و خرید توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مباشر خرید انجام می‌شود.

شهریار همچنین میانگین عملکرد دانه سویا در این شهرستان ۲.۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: دانه روغنی سویا در منطقه مغان به صورت بهاره و تابستانه کشت می‌شود و در حال حاضر برداشت سویای بهاره و ارقام زودرس آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه روغن سویا حاوی اسیدلینولئیک بسیار بالا بوده و همچنین میزان پروتئین این محصول ۲ برابر سایر دانه‌های روغنی است، افزود: دانه روغنی سویا به علت قابلیت تثبیت نیتروژن خاک یکی از مهم‌ترین محصولات در تناوب با سایر محصولات بشمار می‌رود.

شهریار گفت: کشت دانه روغنی سویا از سال‌های دور در منطقه مغان رواج یافته و این محصول به عنوان محصول جایگزین و کشت دوم در مزارع غلات منطقه و پس از برداشت کلزا، گندم و جو انجام می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: اصلاح الگو کشت با محصولاتی با نیاز آبی کم و در آمدزایی بالا برای زارعین بررسی می شود کشت قراردادی گندم برای صنایع ماکارونی در کرمان کلید خورد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اردبیل جهاد کشاورزی خاک سازمان جهاد کشاورزی استان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی بعد از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۶۸۳ تن گندم از سطح ۹۹ هزار و ۵۰۹ هکتار از مزارع خوزستان خریداری شده است.

وی افزود: کلزا دیگر محصول پاییزه استان که در حال برداشت است که از آغاز برداشت آن تاکنون ۳۱ هزار و ۸۳۸ تن از این محصول از سطح ۱۸ هزار و ۸۹۵ هکتار برداشت و از کشاورزان کلزاکار خریداری شده است.

سید احمدی تصریح کرد: با آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در خوزستان تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از این محصول توسط کارخانجات قندی از سطح مزارع برداشت شده است.

کد خبر 6084646

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد