Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خبر تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه، صدای داوطلبان این آزمون را درآورد به طوریکه این داوطلبان با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی یا در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند:  سازمان سنجش با تغییر تاریخ آزمون کارشناسان رسمی، آن را همزمان با آزمون مرکز وکلا قرار داده است در حالیکه آزمون مرکز وکلای قوه، امسال بسیار حساس است و می‌تواند انحصار وکالت را بشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخاطبان حتی مدعی همکاری سازمان سنجش با کانون وکلا شدند و عنوان کردند: سازمان سنجش باید بی طرف بماند اما روز آزمون کانون کارشناسان را که خودش برگزار می‌کند، تغییر داده و به همان روز آزمون مرکز قوه موکول کرده است.

* توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره تغییر زمان برگزاری آزمون

این داوطلبان خواستار پاسخ سازمان سنجش شدند که در همین زمینه با ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت‌وگو کردیم.

خدایی: تهمت‌هایی که پس از تغییر برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به سازمان سنجش زده شده صحت ندارد

 

خدایی گفت: مرکز وکلای قوه قضائیه به صورت مستقل برای برگزاری آزمون با دانشگاه پیام نور قرارداد بسته و سازمان سنجش از موضوع تاریخ برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه اطلاعی نداشته و با توجه به درخواست داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به علت تعدد رشته‌های امتحانی و درخواست داوطلبان این آزمون را به روز 29 آذر ماه تغییر داده است و پس از تغییر متوجه مطالب مطرح شده در رسانه‌ها و همزمانی این آزمون با آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه شدیم.

خدایی ادامه داد:‌ مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌های زرد مانند زد و بند سازمان سنجش و تهمت‌های عنوان شده در این رسانه‌ها صحت ندارد.

 

مشکل داوطلبان درباره زمان برگزاری آزمون با هماهنگی میان سازمان سنجش و دانشگاه پیام نور حل شد

به گزارش فارس، زمان برگزاری  آزمون وکلای قوه قضاییه که از سوی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود نیز ۲۹ آذرماه است، با توجه به همزمانی این آزمون با آزمون کارشناسان رسمی دادگستری، داوطلبان خواستار هماهنگی برای تغییر زمان برگزاری آزمون شدند که رئیس سازمان سنجش در این باره گفت: جای نگرانی برای داوطلبان نیست چرا که با هماهنگی سازمان سنجش، شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه مشکل تعداد محدودی از داوطلبان که همزمان در هر دو آزمون شرکت کرده‌اند با تغییر زمان آزمون از صبح به بعد از ظهر برطرف می‌شود.

همچنین داوطلبان آزمون وکلای قوه قضاییه پیرامون چگونگی طرح سؤالات این آزمون نیز نگرانی‌هایی داشتند که این موضوع را هم از امیر حسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور پیگیری کردیم.

بهروز درباره کیفیت برگزاری آزمون گفت: دانشگاه پیام نور به دلیل شیوه منحصربفرد آموزشی تمامی آزمون‌های پایان هر ترم را به صورت سراسری برگزار می‌کند به نحوی که هر آزمون این دانشگاه دقت، صحت و امنیت کنکور سراسری را دارد بنابراین جای نگرانی برای داوطلبان نیست.

به گزارش فارس، متقاضیان شرکت در آزمون وکلای قوه قضاییه تا 8 آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به وب سایت www.Judiciarybar.ir  ضمن آگاهی از جزئیات و شرایط شرکت در این آزمون برای ثبت نام از طریق زیرپورتال دانشگاه پیام نور به نشانی  sanjesh.pnu.ac.ir اقدام کنند.

همچنین داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از امروز شنبه 11 آبان‌ماه تا روز چهارشنبه 15 آبان‌ماه مهلت دارند تا پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اصلاحات این دفترچه و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و ثبت‌نام کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مرحله اول ثبت نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه ۱۴۰۲، داوطلبان باید کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی را از سایت وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

در مرحله دوم دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام باید از روی سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور صورت بگیرد و داوطلبان موظف هستند شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما را بطور کامل مطالعه کنند.

در مرحله سوم داوطلبان باید سریال ثبت نام را به تعداد گروه آزمایشی و گروه علاقه‌مندی (هنر و زبان‌های خارجی) را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت نمایند و هزینه خرید آن را پرداخت کنند. در مرحله چهارم داوطلبان باید با ورود به سایت سنجش آموزش کشور و سامانه آزمون سراسری ۱۴۰۳ نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در واقع داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری با استفاده از کد ملی و رمز دریافتی از طریق پیامک سازمان سنجش می‌توانند ثبت نام خود را در نوبت دوم نیز انجام بدهند و در مرحله بعد داوطلبان باید صفحه عضویت در سامانه آزمون سراسری ۱۴۰۳ را تکمیل کنند و متقاضیان جدید نیز در این صفحه وارد و به ثبت نام خود اقدام نمایند.

بارگذاری عکس جدید متقاضیان با فرمت مشخص در صفحه تصویر کاربر مرحله پنجم ثبت نام است که متقاضیان جدید باید برای شرکت در این آزمون نسبت به بارگذاری این عکس اقدام نمایند. در مرحله ششم ثبت نام بند‌های مربوط به اطلاعات هویتی متقاضیان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ باید تکمیل شود.

همچنین وارد کردن اطلاعات مربوط به نوع نظام آموزش تحصیلی داوطلب همراه با کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی دریافت شده از درگاه وزارت آموزش و پرورش ضروری است و در گام هفتم ثبت نام درج کد سابقه تحصیلی دیپلم و کد سابقه تحصیلی پیش دانشگاهی برای فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی الزامی عنوان شده است. همچنین عنوان مدرک تحصیلی، کد دانش آموزی و معدل کل باید از سوی داوطلب درج شود.

انتخاب گروه آزمایشی اصلی از سوی داوطلب در صفحه مربوط به اطلاعات آزمون از دیگر مرحله ثبت نام در کنکور است که داوطلب باید گروه آزمایشی مورد علاقه خود را انتخاب کند و عدم امکان تغییر گروه آزمایشی اصلی و گروه علاقمندی برای همه داوطلبان پس از پایان زمان ثبت نام ذکر شده است.

در مرحله نهم ثبت نام نوع سهمیه‌ها مشخص شده است و در صورت انتخاب سهمیه غیر از سهمیه مناطق داشتن مدرک مورد نیاز و کد‌های دریافتی از ارگان‌های مربوطه ضروری است. همچنین اطلاعات مورد نیاز برای متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران غیر از سهمیه مناطق باید تکمیل شود.

در مرحله دهم ثبت نام داوطلبان کنکور باید در خصوص عدم معلولیت یا معلولیت و نوع آن اطلاعات خود را در صفحه اطلاعات تکمیلی مشخص کنند و در نهایت داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مرحله پایانی و یازدهم لازم است ثبت نام باید خلاصه پرونده ثبت نام را مشاهده کرده و در صورت صحیح بودن این اطلاعات را تایید کنند.

ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از سه شنبه هفتم فروردین ماه منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • اینفوگرافیک مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ( نوبت دوم )
  • آغاز ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • جزئیات ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳