Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخورداری پور گفت: با عضویت مرتعداران در صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی شاهد حفاظت، احیا و پایداری بیشتر طرح های مرتعداری هستیم.

« عیسی برخورداری »، رییس هیئت مدیره صندوق توسعه حمایت از منابع طبیعی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی نقش مهمی در ثبات اقتصادی و اجتماعی در طرح های مرتعداری، افزایش مشارکت مردم، توانمند سازی مرتعداران به عنوان موتور محرکه در طرح های مرتعداری علاوه بر مدیریت صحیح منابع طبیعی موجب ایجاد اعتماد بین جوامع محلی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اجرای بهتر طرح های مرتعداری و تقویت وضعیت اقتصادی بهره برداران افزود: منابع حاصل و سرمایه مالی این صندوق ها در افزایش سرعت گردش سرمایه می توان با حضور و فعالیت و برنامه ریزی خود مردم با ایجاد شرکت تعاونی در حوزه فعالیت منابع طبیعی با کاهش هزینه های دامداری و یا افزایش درآمدها در جهت دستیابی به اهداف و توجیه اقتصادی مورد نظر دست یافت.

 


رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه حمایت از منابع طبیعی هرمزگان خواستار همکاری مرتعداران و دامداران و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی جهت تشکیل تعاونی ها و عضویت آنها به عنوان سهامداران این صندوق شد و ابراز امیدواری کرد که با عضویت مرتعداران  شاهد مشارکت وتصمیم گیری مردم وهمچنین حفاظت واحیائ وپایداری بیشتر طرحهای مرتعداری باشیم.

 

برخورداری افزود: صندوق های حمایت ازتوسعه منابع طبیعی می تواند هم انگیزه و هم توان سرمایه گذاری به تعاونی های عضو جهت سودآوری مناسب ایجاد کند.

 

وی گفت: با عضویت مرتعداران در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، می توان حضور فعال در اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار، کاهش ریسک ها و توانایی تامین مالی را با توانمندکردن تعاونی ها جهت حضور در اقتصاد کشور را فراهم آورد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: پدافند غیرعامل شهادت امام رضا ع اردبیل سالروز شهادت امام رضا ع نماز جمعه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی زائران پیاده حضرت رضا ع استقبال از زائران پیاده امام رضا ع کاروان زائران پیاده صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی مرتع داران عضویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن لاله واژگون

انشاءالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه لاله واژگون جزو گونه‌های گیاهی در معرض انقراض است، گفت : اگرچه لاله واژگون هنوز در منابع طبیعی کرمانشاه فراوانی دارد، اما اگر به عنوان یک ذخیره‌گاه ژنی حفاظت نشود، در معرض انقراض قرار خواهد رفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای حفاظت از لاله واژگون محدوده رویشگاهی این گونه‌های کمیاب را در استان قُرُق اعلام کرده‎‌ایم، گفت: اجازه چرای دام را در محدوده رویشگاهی لاله‌های واژگون نمی‌دهیم و از گردشگران هم انتظار داریم هنگام حضور در طبیعت هوای این گونه‌های کمیاب را داشته باشند و به هیچ عنوان لاله واژگون نچینند.

وی تصریح کرد: مردم باید خودشان از این سرمایه طبیعی حفاظت کنند و مانع انقراض این گونه گیاهی شوند. مسوولین نیز باید اهتمام جدی برای حفاظت از این گونه گیاهی داشته باشند.

کولانی با اشاره به ممنوعیت چیدن لاله واژگون، گفت: با توجه به کمیاب بودن این گل‌ها چیدن آن ممنوع است و با سودجویانی که اقدام به چیدن لاله واژگون کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند چیدن گل‌های لاله واژگون در عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره ۱۵۰۴ به منابع طبیعی گزارش بدهند، ادامه داد: یگان حفاظت این اداره با افرادی که اقدام به چیدن گل‌های لاله واژگون کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.

کولانی با اشاره به کوتاه بودن عمر لاله واژگون، گفت: این گل بیشتر از یک هفته دوام نمی‌آورد، لذا چیدن آن به هیچ عنوان به گردشگران توصیه نمی‌شود. بهترین کار این است که طبیعت گردان بجای چیدن این گل‌های کمیاب فقط با آنها عکس یادگاری بگیرند. 

کولانی با بیان اینکه ارتفاعات امروله در شهرستان صحنه و ارتفاعات شهرستان دالاهو اصلی‌ترین رویشگاه‌های لاله‌های واژگون در استان کرمانشاه هستند، گفت:در دیگر ارتفاعات استان هم کم و بیش لاله واژگون می‌روید.

وی یادآور شد: در استان کرمانشاه دو گونه قرمز و سفید لاله‌های واژگون را داریم که فراوانی گونه قرمز بیشتر است.

کولانی با بیان اینکه اردیبهشت ماه فصل گل دهی لاله‌های واژگون است، گفت: از اواسط این ماه شاهد خودنمایی لاله‌های واژگون در منابع طبیعی استان هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه