Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@02:32:29 GMT

آمار دقیقی از موقوفات خاص امام رضا(ع) موجود نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۲۴۵

آمار دقیقی از موقوفات خاص امام رضا(ع) موجود نیست

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در طول چهل سال گذشته 4000 وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسیده است و در یک دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 2000 وقف جدید در سامانه موقوفات خراسان رضوی به ثبت رسیده که تعداد 125 وقف در سال جدید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور میانگین در سال‌های اخیر هرساله بیش از 270 وقف جدید توسط خیرین به ثبت رسیده است، بیشتر موقوفات جدید به دلیل بهره‌مندی واقفین از مشاوره‌های ارائه شده در زمینه مذهبی، مساجد و موقوفات اجتماعی است و اوقافت خراسان رضوی رتبه نخست ثبت وقف جدید را در کشور به خودش اختصاص داده است.

پیش‌بینی تکمیل موقوفه حضرت زهرا(س) تا دو سال آینده

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: نیات واقفین نسبت به گذشته تغییر کرده و یکی از نیازهای امروز جامعه ایجاد وقف در زمینه اشتغال جوانان، درمان، فرهنگی و علمی است در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در زمینه سرانجام موقوفه مشارکتی حضرت فاطمه زهرا(س) در استان خاطرنشان کرد: سهام این موقوفه مشارکتی توسط خیرین ماهیانه و سالیانه در حال تکمیل شدن است و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو سال آینده این موقوفه به سرانجام نهایی رسیده و تکمیل شود.

وی افزود: برخی از موقوفاتی که در این زمینه منفعتی هستند از محل اجارات آن‌ها در حال اجرای نیت است، به دلیل مشارکتی بودن برخی از موقوفات با نیات مختلف آمار دقیقی از موقوفات در زمینه وقف برای امام رضا(ع) وجود ندارد و امکان تهیه آن نیز به صورت دقیق ممکن نیست.

ایزدی با اشاره به انتفاعی بودن برخی از موقوفات در این زمینه و بهره‌مندی زائران حریم رضوی از آن‌ها در زائرسراهای ایجاد شده، بیان کرد: برخی دیگر از موقوفات مرتبط برای امام رضا(ع) به صورت منفعتی است که منافعش برای زائرین هزینه می‌شود، همچنین با توجه به خیل انبوه زائرین علی بن موسی‌الرضا(ع) هر اندازه وقف برای امام رضا(ع) و زائرین حریم رضوی انجام دهند، باز هم کم است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سبزوار یاوران وقف وقف امام رضا ع موقوفات خراسان رضوی وقف دهه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند گفت: مرکز افق با هدف مدیریت و جهت دهی به نیات اجتماعی در سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: این مرکز در بستر آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای جذب مساعدت‌های خیران و توزیع آن و همچنین شناسایی افراد بی بضاعت و ارائه خدمات به آنان با رعایت کرامت انسانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به طرح قرار دوازدهم افزود: در راستای اجرای این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان و سال جدید ۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: این بسته‌ها به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) توزیع شد که هر بسته معیشتی شامل اقلامی از جمله برنج، چای، قند، پنیر، روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین تعداد ۷۰۰ دست پوشاک از محل کمک خیرین به ارزش ۲۵ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

علی فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم با بیان اینکه دستگیری از مستمندان در این ماه مبارک توصیه شده است، افزود: توزیع بسته‌های غذایی و افطاری ساده همه با تاثی از سیره اهل بیت علیهم السلام انجام می‌شود و در این کار خیر سازمان اوقاف و امور خیریه پیش قدم بوده است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • جزئیات مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم امام‌رضا(ع)
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • آمادگی اوقاف استان زنجان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید
  • آمادگی اوقاف زنجان برای تحقق شعار سال درحوزه سرمایه گذاری و تولید
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • ثبت دو وقف جدید در خوسف