Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@23:00:44 GMT

برنامه‌ای برای افزایش قیمت داروها نداریم

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۳۰۵

برنامه‌ای برای افزایش قیمت داروها نداریم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت دارو ندارد و برای جلوگیری از قاچاق معکوس دارو باید ارز نیمایی جایگزین ارز دولتی شود.

به گزارش گروه گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حیدر عابدی، اظهار کرد: تا به این لحظه هیچ برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت دارو در دستور کار قرار نگرفته است و تمام اقلام دارویی مانند گذشته به مراجعه‌کنندگان و افراد عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای تعیین بودجه سال 98 پیشنهادی به کمیسیون تلفیق مجلس ارسال شده بود که بر اساس آن ارز نیمایی جهت خرید مواد اولیه دارو و حتی تولید آن جایگزین ارز دولتی 4 هزار و 200 تومانی شود اما این موضوع در همان زمان در مجلس رد شده است.

عابدی با اشاره به قاچاق معکوس دارو در کشور تأکید کرد: تا هنگامی که ارز نیمایی جایگزین ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تولید و عرضه دارو در کشور نشود و نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام ایران با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم اجرا نشود، موضوع قاچاق معکوس دارو به دلیل ارزان بودن آن پدید می‌آید؛ زیرا قیمت دارو در ایران نسبت به کشور‌های همجوار پایین‌تر است.

وی افزود: باید برای تولید دارو و تأمین آن، ارز نیمایی جایگزین ارز 4 هزار و 200 تومانی در کشور شود و برای اینکه به مردم فشاری وارد نشود و بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها فرانشیز بیشتری نپردازند، ما باید مابه‌التفاوت قیمت ارز نیمایی و دولتی را به صندوق‌های بیمه‌گر بپردازیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اختصاص ارز نیمایی به دارو باعث شده است تا التهابی در بازار ایجاد نشود و در زمان پرداخت مابه‌التفاوت ارز نیمایی و دولتی به بیمه‌ها، صنعت دارو در کشور رونق بیشتری می‌گیرد.

عابدی یادآور شد: برخی از بیمه‌های تکمیلی فرانشیز دارویی را پرداخت می‌کنند اما به طور کلی دریافت فرانشیز از بیماران به وسیله صندوق‌های بیمه‌گر باعث بروز برخی مسائل در کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: برخورد با خروج مسافرتی دارو از کشور نوشتن نسخه خارج از لیست دارویی کشور قانونی نیست/ افزایش قیمت برای داروهای بیماران خاص جز افزایش سنواتی نداشتیم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز افزایش قیمت دارو قاچاق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: باید یک پاسخ محکم به این رژیم جنایتکار که قوانین و موازین بین‌المللی را رعایت نمی‌کند داده می‌شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه نهاد‌های بین‌المللی جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را محکوم نکردند به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران براساس منشور سازمان ملل که اجازه می‌دهد دفاع مشروع انجام شود به این جنایت پاسخ داد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس ادامه داد: در پاسخ به حمله جنایتکارانه و تجاوزکارانه اسرائیل به کنسولگری کشورمان در سوریه یک عملیات محدود طراحی شد و علی‌رغم ایجاد سد‌ها و سپر‌هایی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی از کشور‌های منطقه در مقابل موشک‌ها و پهپاد‌های ایران ایجاد کردند اهدافی که در سرزمین‌های اشغالی مدنظر بود مورد اصابت قرار گرفت و عملیات وعده صادق بسیار موفقیت‌آمیز بود.

جوکار گفت: تنبیه متجاوز به این معنا نیست که کاملا انتقام گرفته شده، چون در حقیقت عملیات وعده صادق نقش بازدارندگی داشت چراکه ایران در مقابل کشور‌هایی که تهدید نظامی می‌کنند با هیچ‌کس شوخی ندارد و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران منافع ملی است و هر کس منافع ملی را مورد تهاجم قرار دهد یقینا با پاسخ‌های محکم ایران مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس اظهار کرد: آنچه اهمیت داشت حرکت‌ها و دقت در این عملیات بود البته عملیات وعده صادق خلاقانه و نوآورانه بود، چون عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود که انجام شد.

وی بیان‌کرد: عملیات وعده صادق باعث وحدت، انسجام ملی و افزایش سرمایه اجتماعی کشور شد، چون به تقاضای مردم انجام گرفت و خوشحالی امت اسلامی در منطقه و همچنین مردم مظلوم فلسطین را به دنبال داشت.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها نقاط ضعف زیادی در منطقه دارند و اهدافی که در منطقه متعلق به آمریکایی‌ها وجود دارد زیاد است و به شدت آسیب‌پذیرند لذا آمریکایی‌ها اصلا توان مقابله را ندارند و اگر بخواهند علیه ایران عملیات نظامی انجام دهند یقینا منافعشان در خطر خواهد افتاد و باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند به همین دلیل سعی می‌کنند آرام‌سازی را انجام دهند.

جوکار گفت: توان موشکی و پهپادی ایران را هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند انکار کند و برای اولین‌بار بود که حمله مستقیم از خاک ایران به اسرائیل انجام شد و قدرت بازدارندگی ایران در مقابل آنها افزایش پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور