Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@22:45:28 GMT

پوست کدام میوه‌ها و سبزی‌ها را نباید دور ریخت؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۶۰۴

به گزارش ایلنا، سیب، یکی از میوه‌هایی است که نباید پوست آن را جدا کنید. پوست سیب سرشار از فیبر نامحلول، فیبر محلول و ویتامین C است. این مواد مغذی برای زدودن سموم از دستگاه گوارش اهمیت زیادی دارند. پوست سیب همچنین حاوی کوئرستین است که خاصیت ضد التهابی دارد.

مصرف پوست مرکبات نیز باعث کاهش کلسترول، فشار خون و التهاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از پوست پرتقال می‌توانید در پختن مرغ و ماهی استفاده کنید.

اما سیترولین، ماده مغذی موجود در پوست هندوانه است و مصرف آن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن را خنثی می‌کند. مصرف قسمت‌های سفید پوست هندوانه باعث جلوگیری از سرطان و بهبود گردش خون می‌شود، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث تقویت میل جنسی هم می‌شود. قسمت‌های سفید پوست هندوانه را همراه با نعناع، به آبمیوه اضافه کنید.

پوست خیار نیز اغلب دور انداخته می‌شود. در حالی که پوست این میوه سرشار از ویتامین K است. ویتامین K باعث افزایش سلامت استخوان‌ها می‌شود و به بهبود گردش خون کمک می‌کند.

از دور انداختن پوست پیاز نیز اجتناب کنید. پوست پیاز حاوی کوئرستین است و باعث حفظ سلامت قلب می‌شود. پوست پیاز قرمز فواید بیشتری دارد. پوست پیاز را به سوپ و یا انواع سس‌ها می‌توانید اضافه کنید.

در نهایت، پوست کیوی مانند مرکبات سرشار از ویتامین C است و فیبر زیادی دارد. پوست کیوی را می‌توانید به اسموتی‌ها اضافه کنید.

منبع: دویچه وله

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پوست پول زباله سرطان مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی پیاز در خرمشهر جریمه شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،مازیار طهماسبی گفت: پرونده قاچاق ۶ هزار و ۲۰ کیلوگرم پیاز به ارزش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان خرمشهر رسیدگی شد.
معاون اجرایی تعزیرات حکومتی خوزستان، افزود: این شعبه با بررسی محتوای پرونده، تخلف انتسابی را محرز و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
بنا به گفته طهماسبی پس از انجام مراحل قانونی جریمه متهم وصول شد.
پیشتر ماموران نیروی انتظامی پس از کشف پیاز‌ها به ظن قاچاق، گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • شیراز؛ شهر غذاهای خوش‌رنگ و عطرآگین
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • تاج عمارت «امین‌لشکر» ریخت
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • زمانیکه رضاشاه با خرید یک لیموزین، آمریکا را برهم ریخت | تصویر
  • این جنگنده هولناک روسی کیف اوکراین را به هم ریخت
  • قاچاقچی پیاز در خرمشهر جریمه شد
  • ۳ عدد خرما برای افطار کافی است
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟