Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به فرمولاسیون نانوپودر غیرسمی برای از بین بردن موش‌ها دست یافت و مکانیزم اثر آن به گونه‌ای است که موش با مصرف این نانو پودر دچار انسداد دستگاه گوارش و ایست قلبی می‌شود.
به گزارش ایسنا، موش یکی از باهوش‌ترین رده پستانداران است که دارای تنوع نژادی در کره زمین است و از مهمترین نژادهای آن می‌توان به موش‌های "نروژی"، "سیاه" (رت)، "کور"، "صحرایی"، "خانگی" و "فاضلابی" اشاره کرد که همراه انسان در جوامع شهری و روستایی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر موش در روز ۶۰ گرم غذا را خورده و هضم می‌کند و در طول سال به ۲۲ تا ۲۵ کیلوگرم مواد غذایی و دانه‌ای نیاز دارد.
به منظور برآورد تعداد موش‌های یک مکان می‌بایست تعداد موش رؤیت شده را در عدد ۲۰ ضرب کنیم. زمان بارداری هر موش‌ ۲۱ تا ۲۳ روز است که سالانه ۴ تا ۶ دوره زایمان دارد؛ ضمن آنکه هر موش در یک دوره زایشی، تعداد ۶ تا ۱۲ بچه موش را به جمعیت خانواده خود اضافه می‌کند.
مهمترین منابع غذایی موش‌ انبارهای غله، مزارع، باغات، سالن‌های مرغداری و دامداری، کانال‌های فاضلاب و محل جمع‌آوری زباله‌ها است و مهمترین خطرات همجواری انسان و موش، انتقال ۳۵ نوع بیماری مشترک خطرناک از جمله "طاعون"، "جذام" و "تیفوس" است که می‌توانند از طریق ادرار، مدفوع، بزاق دهان و نیز انگل‌هایی که روی پوست موش زندگی می‌کنند، به انسال منتقل شوند.
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو به فرمولاسیون نانو پودر غیرسمی کشنده موش دست یافت که می‌تواند موش‌ها را به سرعت از بین ببرد؛ در حالی که برای انسان، دام و محیط‌زیست بی‌خطر است. این محصول به دنبال در خواست شهرداری تهران اجرایی شد. 
به دلیل خطرات استفاده از مرگ‌ موش‌های رایج، شهرداری تهران به دنبال محصول جدیدی بود که تنها روی موش‌ها اثرگذار باشد و خطری برای انسان و دیگر حیوانات نداشته باشد. بر این اساس این شرکت دانش‌بنیان مطالعه بر روی فیزیولوژی موش‌ها را آغاز کرد و در نهایت با شناخت ویژگی‌های سیستم گوارش موش، سم ویژه‌ موش‌ها را تولید کرد. این سم با انجام اصلاحاتی بهبود یافت؛ به طوری که در حال حاضر می‌توان آن را یک محصول بی‌خطر و موثر برای از بین بردن موش‌ها دانست.
دوام بالای این سم از مزیت‌های مهم این محصول به شمار می‌رود. در حالی که سم‌های رایج تنها چند هفته دوام دارند، این سم نانویی می‌تواند سال‌ها دوام داشته باشد و در صورت تجزیه شدن نیز برای خاک کود محسوب می‌شود و اثرات مخرب زیست‌محیطی سم‌های رایج را ندارد. ترکیبات این محصول شامل نانوپودر پاششی "سولفات کلسیم"، "آلژینات"، "ژله گیاهی"، "مواد معدنی"، "مواد پروتئینی"، "چربی" و "طعم‌ دهنده‌"های مختلف است که پس از فرآوری با فناوری نانو در بسته‌بندی ۱۰۰ گرمی به بهره‌برداری رسیده است.
اثرگذاری این محصول به گونه‌ای است که موش پس از مصرف، به محل امن خود پناه برده و دچار انسداد دستگاه گوارش و ایست قلبی می‌شود. این پودر مرگ موش برای کشتن گونه‌های متفاوت موش‌ها و به‌طور وسیعی در مزرعه‌ها، باغ‌ها و مکان‌های ذخیره‌سازی غذا و مواد فاسدشدنی قابل‌استفاده است.
این مرگ موش پودری که در ابعاد نانویی تولید شده است، چسبندگی بیشتری به مواد غذایی دارد. زمانی که چند موش یک ماده غذایی را می‌بینند ابتدا یکی از آن‌ها مواد غذایی را مصرف می‌کند، در صورتی که در زمان کوتاه پس از مصرف آن موش از بین برود، باقی موش‌ها آن ماده غذایی را استفاده نمی‌کنند، اما این مرگ موش نوین در فاصله زمانی بین یک تا ۴ روز باعث از بین رفتن موش می‌شود. موش‌ها این پودر را به عنوان یک ماده غذایی شناسایی و مصرف می‌کنند. این ویژگی باعث اثربخشی بیشتر این مرگ موش شده است.
نانو پودر غیرسمی تولید شده در بخش‌های زراعت و باغبانی و واحدهای تولیدی و خدماتی سرپوشیده مانند سیلوها و انبارهای ذخیره، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، سالن‌های سرپوشیده، کارخانجات تولیدی، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، تأسیسات و اماکن دارای پوشش سقف قابل‌استفاده است.
شهرداری‌های تهران، اصفهان، مشهد، گرگان، مازندران، کرج، شهریار و شهرقدس از این فناوری بهره برداری کرده‌اند.
این شرکت در حال توسعه نوعی سم برای دفع "ساس" و "شپش" است که علاوه بر دفع این انگل‌ها برای موی سر نیز مفید باشد. برچسب ها: مرگ‌موش ، جوندگان

منبع: خرداد

کلیدواژه: مرگ موش جوندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید

غذایی که می‌خورید، به مثابه سوختی است که مغز با استفاده از آن کار می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، چند مورد از بهترین غذا‌هایی که مغز و حافظه را تقویت می‌کنند و سلامت آن را ارتقا می‌دهند، در ادامه به شما معرفی شده‌اند:

توت‌ها

آنتی اکسیدان‌های موجود در توت‌ها به بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز، تقویت یادگیری و حافظه، جلوگیری یا به تأخیر انداختن زوال شناختی کمک می‌کند.

غلات کامل

بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غلات کامل دارای شاخص گلیسمی (قند) پایینی هستند و برای همین به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند، قند را به تدریج آزاد می‌کنند و به مغز اجازه می‌دهند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد.

آجیل

آجیل منبع غنی ویتامین E است که از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و مصرف منظم آن خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهد.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به تقویت عملکرد کلی مغز کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مادام‌العمر قهوه می‌تواند خطر زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد.

دیگر خبرها

  • سالی طلایی در انتظار شهرداری شیراز است
  • این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیر نشویم
  • این ٨ مواد غذایی را بخوریم تا پیری نشویم
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری