Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان گفت: با توجه به تفاهم‌نامه ۳ استان شمالی کشور با وزارت جهاد کشاورزی، امسال سهم استان ‌برای احیا و ساماندهی آب‌بندان‌ها ۴۴ میلیارد تومان است. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار داشت: استان‌های شمالی به سبب بهره‌مندی از نعمت‌های الهی دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی و آب‌بندان‌ها هستند که در توسعه محلی و اشتغالزایی نیز بسیار تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به مشارکت مردم در احیای آب‌بندان‌ها به صورت سنتی گفت: در گذشته احیای آب‌بندان‌ها توسط مردم به صورت سنتی انجام می‌شد و امروز به دلیل افزایش هزینه‌های احیا، دولت در این امر ورود می‌کند و هم‌اکنون با توجه به ظرفیت آب‌بندان‌ها، اعتبارات ویژه‌ای برای بازسازی و آبگیرهای کشاورزی اختصاص داده شد. 

زارع با بیان اینکه تمام راهکارها برای استفاده حداکثری از ظرفیت آب‌بندان‌ها در حوزه کشاورزی استان باید مدنظر باشد تأکید کرد: برای لایروبی 9 هزار هکتار آب‌بندان استان نیز اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یافت که صرفاً برای احیای آب‌بندان‌ها درنظر گرفته شده است.

ظرفیت آب‌بندان‌های گیلان در صورت لایروبی به 400 میلیون مترمکعب می‌رسدآب‌بندان‌های گیلان احیاء می‌شودظرفیت آب‌بندان‌های گیلان با لایروبی به دو برابر افزایش می‌یابد

نماینده عالی دولت در استان گیلان از انعقاد تفاهم‌‌‌نامه‌ای بین 3 استان‌های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی در راستای احیای آب‌بندان‌ها خبر داد و افزود: طبق این تفاهم‌نامه، سهم استان گیلان برای احیای آب‌بندان‌ها 44 میلیارد تومان است و 15 درصد مشارکت مردمی نیز در این تفاهم‌نامه درنظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: به سبب برخی محدودیت‌های مالی امکان بهره‌برداری همه پروژه‌های جدید و نیمه‌تمام گیلان با منابع دولتی وجود ندارد بنابراین باید بتوانیم با کمک‌های بلاعوض، واگذاری پروژه‌ها و مشارکت بخش خصوصی بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و جدید را در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم بسترسازی‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در آب‌بندان‌ها افزود: انجام فعالیت‌های اقتصادی در آب‌بندان‌ها از جمله پرورش ماهی، گردشگری یا ورزش‌های آبی و استفاده از ظرفیت‌های آن به نحو مطلوب باید مدنظر باشد و شرایط لازم برای ورود سرمایه‌گذاران نیز مهیا شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت احیای آب‌بندان‌ها و نقش آن در تأمین منابع آبی اظهار داشت: احیای آب‌بندان‌ها به دلیل اینکه نقش ویژه‌ای در جمع‌آوری آب در فصول پرباران و استفاده از آب در فصول کم‌باران دارد بسیار ضروری است.

علی درجانی با بیان اینکه بیش از 40 هزار هکتار از اراضی گیلان از آب‌های جمع‌آوری شده استفاده می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان آستانه اشرفیه با 2 هزار و 125 هکتار دارای بیشترین آب‌بندان و شهرستان رودبار نیز دارای کم‌ترین آب‌بندان است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برخی مشکلات حوزه آب‌بندان‌ها افزود: انباشت رسوبات و عدم تأسیسات کنترل آب خروجی از جمله مشکلات حوزه آب‌بندان‌ها است و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و 3 استان شمالی منعقد شد اعتبار لازم برای احیای آب‌بندان‌ها در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بیش از 700 پهنه آب‌بندان در گیلان وجود دارد گفت: در سفر آخر هیئت دولت به گیلان حدو 50 میلیارد تومان در راستای توسعه، ساماندهی و احیای آب‌بندان‌ها اختصاص یافت که عملیات اجرایی این مصوبه بر اساس ضرورت‌های لازم و نیاز کشاورز در بسیاری از شهرستان‌ها آغاز شده است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی شامگاه چهارشنبه با اشاره به فعال‌ شدن 16 واحد مرغداری در استان لرستان، اظهار داشت: حدود 8 هزار تن گوشت مرغ از این واحدها تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود 5 هزار تن تولیدی مرغ لرستان برای مصرف لرستان و 3 هزار تن برای صادرات به سایر استان‌ها در نظر گرفته شده‌ است.

پیش‌بینی تولید 4 میلیون قطعه جوجه‌ در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تولید گوشت مرغ این استان در ابتدای سال 1402 حدود 73 هزار تن مرغ بود، یادآور شد: بنا داریم که این میزان را به 100 هزار تن افزایش دهیم.

شاهرخی با اشاره به تولید 90 هزار تن گوشت مرغ در لرستان در پایان سال 1402، بیان کرد: این مقدار را به بیش از 100 هزار تن تولید می‌رسانیم.

وی اعلام کرد: حدود 3.9میلیون قطعه جوجه‌ریزی از اول فروردین تا 29 فروردین‌ماه در لرستان انجام شده‌ است و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا پایان این ماه به حدود 4 میلیون برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با ذکر فعال‌شدن 16 واحد مرغداری نیمه ‎‌تکمیل و نیمه‌فعال در این استان، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از افزایش بهره‌وری این واحدها به روند پایداری در تولید مرغ رسیده‌ایم.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • رژیم صهیونیستی به‌ هر قیمتی به‌دنبال احیای آبروی از دست رفته‌ خود است
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود