Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قاین با بیان این‌که از مسئولان باید به داد مردم منطقه برسند، گفت: متأسفانه شاهد حضور دلالان در منطقه و خرید زرشک به قیمت کمتر از ۱۰ هزار تومان هستیم که باید نسبت به این موضوع نظارت صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رحمانی امام جمعه قاین صبح امروز در بازدید از مزارع زعفران قاین اظهار کرد: اگر دولتمردان بنا دارند برای شهرستان قاین که طی ۲۰ سال گذشته با کاهش بارندگی و خشکسالی مواجه بوده، اقدامی انجام دهند باید جلوی توسعه کاشت بی‌رویه محصولات زرشک و زعفران که مختص خراسان جنوبی است را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در گذشته فقط در گناباد و قاین زعفران و زرشک کشت می شد و به نوعی این دو محصول، تولیدی خاص استان خراسان جنوبی بوده اما در حال حاضر شاهد کشت بی‌رویه زعفران در شمال کشور، قم، کاشان و اصفهان هستیم که این کشت بی‌رویه زعفران در سایر استان‌ها باعث به وجود آمدن رقیب برای زعفران خراسان جنوبی شده است.   امام جمعه قاین بیان کرد: زعفران برند خاص خراسان جنوبی بوده، بنابراین باید با برند خراسان جنوبی به سایر نقاط کشور معرفی شود، چون همان‌گونه که کشت برنج مختص شمال کشور است لازم است زرشک و زعفران که مختص خراسان جنوبی است برای این استان حفظ شود.     حجت‌الاسلام رحمانی با تاکید بر این که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید به فکر قیمت پایه برای زرشک و زعفران باشند، اظهار نمود: قیمت پایه زرشک روی درخت را به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند، این در حالی است که متأسفانه شاهد حضور دلالان در منطقه و خرید زرشک به قیمت کمتر از ۱۰ هزار تومان هستیم که باید نسبت به این موضوع نظارت دقیقی صورت گرفته و به داد مردم منطقه برسند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید.

محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآوده های نفتی منطقه خراسان جنوبی امروز ۵ اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با فروش مرزی فرآورده‌های نفتی که طی سال گذشته در ماهیرود انجام شد حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از ۲۵ میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است، افزود این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

وی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال به عنوان حق‌العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی اضافه کرد: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی