Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:57:01 GMT

شهرکرد سردترین مرکز استان کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۱۱۴۲

شهرکرد سردترین مرکز استان کشور شد

مهرداد قطره سامانی روز شنبه با اشاره به کاهش محسوس دما در این استان افزود: با وجود جوی آرام و بدون بارش در هفته جاری، دمای هوا روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: بارش‌ها با یک وقفه کوتاه‌مدت از دهه سوم آبان به صورت فراگیر آغاز می‌شود و بسیاری از نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار می‎دهد.

قطره سامانی تصریح کرد: تنها روز دوشنبه با افزایش ابر احتمال وقوع رگبار پراکنده باران در مناطق جنوبی استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال زراعی این استان را ۲۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از یک دوره ۱۰ ساله خشکسالی، سال آبی ۹۸-۹۷ را با افزایش ۴۴ درصدی بارش‌ها پشت سر گذاشته است.

این استان سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری یکی از نقاط مرتفع ایران است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی شهرکرد چهارمحال وبختیاری کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال‌ و بختیاری دومین استان خشک کشور/کمبود ۱۲۳ میلی‌متری بارش‌ها در بام ایران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با میانگین۱۲۳ میلی‌متری کمبود بارش نسبت بلندمدت از ابتدای سال زراعی جاری تا بیست‌وپنجم فروردین، دومین استان خشک کشور است.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برای امروز، شنبه بیست‌وپنجم فروردین، رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید موقتی در غالب مناطق استان انتظار می‌رود، همچنین پتانسیل رخداد تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

وی افزود: برای روز یکشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و احتمال رگبار بسیار خفیف در برخی نقاط به صورت محدود پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: روزهای دوشنبه و به خصوص سه‌شنبه رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید انتظار می‌رود، احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد و بر اساس نقشه‌های امروز، شدت بارش‌ها برای روز سه‌شنبه در مناطق بروجن، فلارد و شرق خانمیرزا پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی ادامه داد: ماهیت بارش‌های بهاری به گونه‌ای است که احتمال تشدید به صورت نقطه‌ای را دارند، از این رو احتیاط و رعایت فاصله از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری با میانگین ۱۲۳ میلی‌متری کمبود بارش نسبت بلندمدت از ابتدای سال زراعی جاری تا بیست‌وپنجم فروردین، دومین استان خشک کشور است.

کد خبر 744099

دیگر خبرها

  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد
  • لردگان گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • بام ایران خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت به زندگی آقای ۸۴ ساله در شهرکرد
  • کاهش حوادث رانندگی با بهسازی گردنه مروارید
  • وضعیت مطلوب ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال‌ و بختیاری دومین استان خشک کشور/کمبود ۱۲۳ میلی‌متری بارش‌ها در بام ایران
  • کاهش ۲۱ درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری
  • تالاب چغاخور میزبان ۱۵ هزار پرنده مهاجر