Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله تعدادی از افراد به چند مجسمه در عربستان سعودی، جنجالی شده است.

به گزارش عصرایران، سایت "فرانس 24" نوشت: مجسمه هایی در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی، تخریب شده اند. این مجسمه ها در چارچوب یک جشنواره فرهنگی - سرگرمی نصب شده بودند.

منتقدان این مجسمه ها را شیطانی و بت توصیف کرده بودند. فیلم هایی از تخریب این مجسمه ها در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد سر این مجسمه ها، شکسته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجسمه ها در چارچوب جشنواره تفریحی فرهنگی "موسم ریاض" نصب شده بودند.
هدف از این جشنواره، جذب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی است. در این جشنواره از تعدادی از هنرمندان جهانی نیز برای اجرای برنامه دعوت شده بود.

یکی از افرادی که تخریب این مجسمه ها را فیلمبرداری کرده است می گوید: دو هفته بعد از آغاز جشنواره، مجسمه ها را در همان محلی که بودند یعنی در کنار یکی از خیابان های اصلی ریاض، تخریب کردند.

دامنه انتقادات از مجسمه ها نیز فراتر رفته و برخی هم برگزاری چنین جشنواره هایی را زیرسوال برده اند.
این افراد می گویند بودجه های دولت را نباید برای برگزاری چنین برنامه هایی که تشویق به فسق و گناه است هدر داد.
برخی دیگر هم با توصیف این مجسمه ها به "بت"، از تخریب ها آنها حمایت کردند.

در مقابل، تعدادی دیگر به شدت با این اقدامات مخالفت کرده اند. 

عبدالرحمن بن علی شهروند سعودی در توییتر نوشت: یک فیلم منتشر شده و در آن نوشته شده: " تخریب وسرنگونی بت های ریاض" چگونه تشخیص دادید اینها بت هستند؟ آیا دیدید کسی اینها را می پرستد؟ اینها مجسمه های زیبایی بودند که برای جشنواره موسم ریاض 2019 استفاده شوند.

وی افزود: " اااااااااای خدا تا کی چنین ذهنیت هایی را باید داشته باشیم. تا کی این عقب ماندگی و واپسگرایی در برخی از انسان ها باید وجود داشته باشد که حتی خوشحالی را از مردم محروم می کنند و خواهان مرگ و قتل هستند.



برخی فعالان اجتماعی نیز می گویند که ترکی آل شیخ رئیس سازمان تفریحات عربستان سعودی تلاش می کند در راستای برنامه های شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی جامعه این کشور را به سمت خروج از محافظه کاری سوق دهد.

همزمان برخی از افراد نیز به حضور زنان و مردان در کنار هم در برنامه های مختلف این جشنواره، اعتراض کرده اند. آنها می گویند که مخالف ترویج رفتارهای غربی مانند برنامه های موسیقی در مقابل فرهنگ اسلامی - سعودی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



اداره برگزار کننده این جشنواره، ایین نامه مقررات رفتاری نیز تهیه کرده است. به عنوان مثال، رفتار نادرست جنسی 6 هزار ریال سعودی (نزدیک به 1400 یورو) جریمه دارد.

 قبل از این دادستانی سعودی نیز اعلام کرده بود دستور بازداشت یک زن را به اتهام "نقض اخلاق" صادر کرده است. گفته می شود این زن در جشنواره فرهنگی ریاض در حالی که نقاب داشت رقصیده بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عربستان سعودی مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند

ایتنا - بر اساس نظرسنجی گالوپ، اکثر بزرگسالان آمریکایی (حدود ۵۷ درصد) اعلام کرده‌اند که خواب شبانه کافی ندارند و تنها ۴۲ درصد می‌گویند که به اندازه کافی می‌خوابند.
بی‌خوابی از معضلاتی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان‌اند و کیفیت و کمیت خواب بر عملکرد جسمی و روانی تاثیر به‌سزایی دارد. این مشکل به عوامل متعددی مانند شیوه زندگی، تغذیه و بیماری‌های روحی‌روانی بستگی دارد اما آیا جنسیت هم می‌تواند بر بی‌خوابی یا کم‌خوابی موثر باشد؟

بر اساس نظرسنجی گالوپ، اکثر بزرگسالان آمریکایی (حدود ۵۷ درصد) اعلام کرده‌اند که خواب شبانه کافی ندارند و تنها ۴۲ درصد می‌گویند که به اندازه کافی می‌خوابند.

به گزارش نیویورک‌پست، نتایج این نظرسنجی که در ماه دسامبر انجام شد، کاملا برعکس نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۳ بود. در آن نظرسنجی، ۵۶ درصد آمریکایی‌ها گفته بودند که خواب کافی دارند، در حالی که ۴۳ درصد گرفتار بی‌خوابی یا خواب ناکافی بودند.

نظرسنجی اخیر نشان داد که زنان کمتر از مردان می‌خوابند و تنها ۳۶ درصد زنان و ۴۸ درصد مردان اعلام کرده‌اند که خواب کافی داشته‌اند.

طبق این نتایج، زنان جوان کمترین میزان خواب در یک ماه را داشتند و در مقایسه با ۴۶ درصد مردان جوان، تنها ۲۷ درصد زنان جوان از خواب کافی و مفید خبر دادند. این اختلاف میزان خواب ناشی از جنسیت‌ در زنان مسن کمتر بود و در مقایسه با ۵۱ درصد مردان مسن، ۴۶ درصد زنان مسن خواب کافی داشتند.

در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان خواسته شد تعداد ساعات خواب شبانه را مدنظر داشته باشند. متخصصان مختلف دست‌کم هشت ساعت خواب شبانه را توصیه می‌کنند، اما تنها ۲۶ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، این مقدار می‌خوابیدند. ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان از شش تا هفت ساعت خواب شبانه خبر دادند و حدود ۲۰ درصد هم گفتند که پنج ساعت یا کمتر خوابیده‌اند.

 

این نتایج با داده‌های مربوط به خواب در سال ۱۹۴۲ اختلافی عمده دارد. در آن زمان حدود ۵۹ درصد آمریکایی‌ها هشت ساعت خواب شبانه داشتند و تنها سه درصد افراد خواب پنج ساعته یا کمتر را گزارش کرده بودند.

محققان می‌گویند که احتمالا تغییر هنجارهای فرهنگی و استرس در کمبود خواب افراد جامعه نقش دارد.

سارا فیورونی، محقق ارشد گالوپ، تاکید می‌کند که امروزه افراد بیشتری از تاثیر مثبت خواب خوب بر سلامتی مطلع‌اند و بر همین اساس بیشتر احتمال دارد که به کم‌خوابی خود توجه داشته باشند و آن را گزارش کنند.

او در گفت‌وگو با ای‌پی می‌گوید: «خواب پنج ساعت یا کمتر را در سال ۱۹۴۲ واقعا نمی‌شنیدیم. تقریبا هیچ‌کس نبود که بگوید پنج ساعت یا کمتر خوابیده است.»

این نظرسنجی همچنین از ارتباط بین بی‌خوابی و استرس خبر داد و به نقل از انجمن روانشناسی آمریکا، اشاره کرد افرادی که کمتر می‌خوابند، استرس بیشتری دارند و کسانی که استرس بیشتری دارند، کمتر می‌خوابند. طبق این نظرسنجی، ۶۳ درصد افرادی که گفتند به خواب بیشتری نیاز داشتند، می‌گویند گرفتار استرس‌اند.

سطح استرس آمریکا‌یی‌ها به‌ویژه زنان رو به افزایش است. در سال گذشته، حدود ۵۳ درصد زنان داشتن استرس را گزارش کردند، در حالی که این میزان در مردان ۴۵ درصد بود. زنان جوان با بیشترین میزان استرس مواجه‌اند به طوری که سطح استرس آنان در مقایسه با مردان همسن‌ و‌ سالشان، ۱۴ درصد بیشتر و در مقایسه با زنان مسن‌تر ۲۹ درصد بیشتر بود.

دیگر خبرها

  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • زنان مریخی مردان ونوسی یا یک تفاوت‌ شخصیتی ساده؟!