Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : این مشارکت زمینه‌ساز هم افزایی در فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه می‌شود.

او از برگزاری مسابقات قرآن به عنوان یک مانور و حرکت قرآنی یاد کرد و گفت : باید برنامه‌های قرآنی فرهنگ قرآنی را به جامعه بیاورد، زیرا در این صورت شاهد کم شدن میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت قرآنی کردن فضای جامعه در زمان برگزاری مسابقات قرآنی، گفت: اگر نمی‌توانیم همه ایام سال شهر را قرآنی کنیم، باید حداقل در مناسبت‌هایی همچون زمان برگزاری مسابقات قرآنی چهره شهر را قرآنی کنیم، هرچند جامعه اسلامی باید هر روز چهره قرآنی داشته باشد.

صالحی اشاره‌ای هم به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور داشت و گفت: اگر این هدفگذاری به عنوان سیاست کلی نظام مطرح شده، این دیگر وظیفه جامعه فرهنگی و جامعه قرآنی است که برای تحقق این هدفگذاری پای کار بیایند.

او با بیان اینکه مجموعه اوقاف کار تربیت حافظان قرآنی را با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه آغاز کرده، گفت: در تلاشیم تا در مناسبت‌های مختلفی مثل ماه مبارک رمضان برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور در استان کرمانشاه اقدام کنیم.

او با اشاره به حضور ۱۴ هزار نفری جامعه قرآنی استان کرمانشاه در مسابقات قرآنی گفت: گرچه این تعداد آمار خوبی است، اما با توجه به جمعیت حدود دو میلیون نفری استان کرمانشاه آمار کمی است و امیدواریم با شرکت پررنگ‌تر چهره‌های قرآنی در سنوات آتی شاهد بیشتر شدن این آمار باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به قرار گرفتن در دهه وقف، افزود: وقف فرهنگ زیبای اسلامی است که مورد توجه دیگر ادیان الهی هم هست.

حجت الاسلام مجید میرزایی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برای شرکت در این دوره مسابقات قرآن ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام اولیه کرده بودند که ۱۴ هزار نفر آن‌ها در جلسه آزمون حضور پیدا کردند که از این تعداد ۶۷ درصد شامل حدود ۹۰۶۰ نفر حدنصاب قبولی را کسب کرده که امروز از ۲۵۰ نفر این برگزیدگان تقدیر شد.

او افزود: از مابقی برگزیدگان نیز در چهار همایش دیگری که در منطقه پاوه و اورامانات، هرسین، سنقروکلیایی و اسلام آبادغرب برگزار خواهد شد، تقدیر خواهد شد.

میرزایی گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ شامل حفظ کل، حفظ سه، پنج، ۲۰، ۱۰ و ۳۰ جزء و هفت رشته مفاهیم و معارف و سه رشته آزمون الکترونیکی برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: برای برگزیدگان این مسابقات مدرک صادر می‌شود و آن‌ها می‌توانند در سنوات آتی در رشته‌های بالاتر شرکت کنند.

 

 

انتهای پیام/د

مشارکت زمینه‌ساز هم افزایی در فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب کار اجرایی انجام نمی‌دهیم دنبال فرهنگ سازی هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: ما عملا نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم، اما در تلاش برای فرهنگ سازی هستیم.

خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود

خزعلی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آنها برای والدین برنامه‌های الگویی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای 10 استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می شود.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی