Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@07:34:39 GMT

بودجه جذب «پژوهشگران پسادکتری» پرداخت نشد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۲۵۴۹

بودجه جذب «پژوهشگران پسادکتری» پرداخت نشد

فتح اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح شرایط جذب پژوهشگران پسا دکتری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این فرد باید دارای حداقل ۲ مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی-پژوهشی باشند و کمتر از ۵ سال از زمان اخذ مدرک دکتری آنها گذشته باشد. همچنین افرادی که عضو هیات علمی مراکز علمی باشند، نمی توانند از این دوره استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه طول دوره پسادکتری حداکثر ۲ سال است، افزود: پژوهشگران پسا دکتری از طریق ۵ نهاد از جمله صندوق حمایت از پژوهشگران، سرآمدان، بنیاد نخبگان، ستاد نانو و دانشگاه مورد حمایت قرار می گیرند.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس ضمن بیان این مطلب که حق الزحمه این افراد متناسب با طول دوره مشابه دوره دکتری محاسبه و پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ پژوهشگر از سوی دانشگاه جذب می شد که امسال به دلیل آنکه دولت بخش هایی از بودجه مربوط به این موضوع را اختصاص نداده، نمی توانیم مستقلا پژوهشگر پسادکتری جذب کنیم.

فتح اللهی اضافه کرد: در مجموع سالیانه حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از ۵ مسیری که ذکر شد، به عنوان پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه جذب می شوند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه ها اظهار داشت: حوزه پژوهش جایی است که باید همه پول ها در آنجا هزینه شود ولی امروز شاهد هستیم که برای جبران کمبود بودجه، از این بخش کسر می شود. 

کد خبر 4761069 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیران دانشگاهی دانشگاه تربیت مدرس بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور دانشگاه علم و صنعت باقر لاریجانی دانشگاه امیرکبیر سازمان سنجش وزارت بهداشت آموزش پزشکی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را به رئیس‌جمهور اعطا کرد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی که بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پروفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکتری افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی آیت‌الله رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

رئیس‌جمهور روز دوشنبه سوم اردیبهشت به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی با نخست وزیر، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و سنا و همچنین فرمانده ارتش و استاندار پنجاب پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر به لاهور و کراچی از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود