Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@01:36:53 GMT

باید با تمام قوا سرباز ولایت باشیم

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۲۵۶۰

باید با تمام قوا سرباز ولایت باشیم

ایسنا/کرمانبه مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان رفسنجان صبح امروز ۱۱ آبان ماه با حضور مسئولان در دبیرستان شهید انصاری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه رفسنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و شهدای دانش آموز شهرستان رفسنجان اظهار کرد: ۱۳ آبان تداعی کننده رهایی کشورمان از زندان پهلوی ملعون و از اسارت در آمدن ملت با جریان کاپیتالاسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عباس رمضانی پور با بیان اینکه امروز هم به شکل نوین جریان سلطه آمریکا و صیانت بخشی به مستشاران آن ادامه دارد که از جمله ظلمی است که به مردم مظلوم عراق می کنند بیان کرد: رسیدن به خدا یک راه طولانی است و نیازمند مرکب است و بهترین مرکب مناجات با خداوند در دل شب است، شما دانش آموزان هنوز گناهی مرتکب نشده اید، قدر این موقعیت و سن را بدانید.

رمضانی پور ادامه داد: رسالت امروز جوان در عرصه علم و سازندگی علمی و اخلاقی است، عنصر عمل بهنگام و به اندازه به موقع عمل کردن کارساز است نه اینکه با تاخیر باشد، در عرصه عاشورا عده ای با تاخیر آمدند و دیگر فایده ای نداشت.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه ما باید با تمام قوا سرباز ولایت باشیم و در این مسیر بصیرت، اخلاص و عمل به موقع نیاز است تا فردی انقلابی، مومن و کارساز باشیم خاطرنشان کرد: شما دانش آموزان سهم والایی در ۱۳ آبان دارید و می طلبد با حضور آگاهانه و باشکوه خود حماسه ای دیگر در رفسنجان خلق کنید.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و همزمانی با هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: اگر برای توسعه کشور در بحث امنیت رشادت نیروهای مسلح را داریم، در پیشرفت علمی نیز رشادت شما دانش آموزان را می طلبد تا در عرصه فرهنگی قدم هایی برداریم.

حسین تقوی همچنین با اعلام خبر تغییر نام دبیرستان استعدادهای درخشان رفسنجان از علامه حلی به شهید محمد حسین انصاری، گفت: شهید انصاری در مبارزات سال ۵۷ از خانواده ای متدین و روحانی و از مبارزین در خط امام و انقلاب به عنوان اولین شهید انقلاب جنوب شرق کشور به مقام شهادت نائل آمد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب این مدرسه به نام شهید انصاری نامگذاری شد، آن زمان مدارس خاص را نداشتیم، راه اندازی مدارس استعدادهای درخشان، شاهد، فرهنگیان و مدارس غیر دولتی موجب افت تعداد دانش آموزان مدارس دولتی شد.

تقوی ادامه داد: در این زمان مدرسه استعدادهای درخشان به مدرسه شهید انصاری منتقل شدند، از انجایی که مدارس استعدادهای درخشان در برخی شهرستان ها به نام علامه حلی بود، نام مدرسه به علامه حلی تغییر پیدا کرد و سربرگ ها و مهر مدرسه به نام علامه بود.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با بیان اینکه ما خود را مدیون شهدا می دانیم و آرامش امروز را مرهون آنانی است که بزرگترین سرمایه خودشان را گذاشتند تصریح کرد: سال ۹۶ در شورای معاونین آموزش و پرورش تغییر نام مدرسه به شهید محمد حسین انصاری مصوب شده، از اسفند ۹۷ نامه نگاری ها انجام شد و کد جدید مدرسه با نام دبیرستان شهید انصاری رسمیت پیدا کرده و سربرگ و مهر مدرسه نیز عوض شده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم زنگ ایثار و شهادت با حضور مسئولان نواخته از یادمان شهید محمد حسین انصاری رونمایی شد.

در آغاز این مراسم نیز مسئولان با ادای احترام به مقام شامخ شهداء از مقابل صف های نیروهای نظامی و انتظامی و دانش آموزان سان دیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رفسنجان صبحگاه مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند

وزیری گفت: ۲ هزار و ۲۰۶ خانوار فرهنگی و ۲۳ هزار و ۲۱۹ مسافر غیرفرهنگی و مشاغل آزاد از امکانات و تجهیزات پایگاه‌های نوروزی استان سمنان بهرمند شدند.

وی ادامه داد: ۱۴ پایگاه فعال اسکان، ۱۳۲ مدرسه با یک‌هزار و ۱۰۶ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در استان سمنان، آماده‌سازی شد که تمامی کلاس‌ها با امکاناتی از جمله وسایل گرمایشی، تلویزیون و یخچال تجهیز شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در اماکن در اختیار این اداره‌کل دست‌کم پنج‌هزار و ۵۳۰ نفر است.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • اسکان بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان برخوار
  • ۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند