Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@10:14:54 GMT

شام مسخره هالووین در هواپیمای ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۲۵۶۲

سرو شام هالووین در هواپیمای ترامپ موجی از تمسخر را در شبکه اجتماعی توییتر به راه انداخت.


به گزارش شریان نیوز،میهمانداران هواپیمای ترامپ به مناسبت جشن هالووین، شام عجیبی را برای مسافران خود سرو کردند که انتشار تصاویر آن در توییتر تمسخر کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

میشل کوچینسکی روزنامه‌نگار آمریکایی در حساب توییتر خود تصاویری را از شام هالووینی که در هواپیمای ترامپ سرو شد، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرنگار که به همراه چند تن دیگر از همکاران خود در هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا عازم شیکاگو بودند با غذایی عجیب توسط میهمانداران این هواپیما پذیرایی شدند.

شام آن‌ها به طرز عجیبی تزئین شده بود که مورد تمسخر کاربران قرار گرفت. در تصویر منتشر شده از این شام هالوینی، یک عدد فلفل دلمه‌ای زرد با صورت خندان در وسط ظرف سالاد دیده می‌شود و در قسمت بالای تصویر یک ظرف کوچکتر از شیرینی است، اما محتویات آن غیر قابل شناسایی است و کاربران آن را به سخره گرفتند و گمانه زنی‌های عجیبی را از محتویات این ظرف منتشر کردند.

برخی گفتند ممکن است این شیرینی متعلق به فیلم جدید جنگ ستارگان باشد، در حالی که برخی دیگر این ظرف را به عنوان "شرورترین کوکی جهان" توصیف می‌کردند. این تصاویر بازدیدکنندگان زیادی داشت و بیش از ۱۳۰۰ نظر در مورد آن منتشر شده است.

هواپیمایی ترامپ ۱۰۰ وعده غذایی را تهیه کرده بود و مشخص نشد که وعده غذای ترامپ نیز تزیین شده هالوین بوده یا نه.

 

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)

برای بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای هوانوردی، پرواز با یکی از معروف‌ترین جنگنده های تاریخ بهترین اتفاقی است که می‌تواند رخ دهد. جت جنگنده به هواپیماهایی گفته می‌شود که حداقل از یک موتور جت بهره می‌برند و برای عملیات‌های نظامی (مخصوصا درگیری هوابه‌هوا) طراحی شده‌اند. جنگنده ها از نظر سلاح و مهمات، مانورپذیری، سرعت و رادارگریزی با هواپیماهای مسافربری تفاوت اساسی دارند.

امکان خرید جنگنده برای شهروندان عادی

به گزارش گجت نیوز، در حالت عادی امکان خرید یک جنگنده عملیاتی برای شهروندان عادی کشورها وجود ندارند. در واقع شما نمی‌توانید با پرداخت هیچ مبلغی جنگنده F-16 را خریداری کنید. هرچند علاقه‌مندان می‌توانند سراغ خریدن جنگنده هایی بروند که بازنشسته شده‌اند.

وقتی یک کشور به‌این نتیجه برسد که مدل خاصی از یک جنگنده دیگر ارزش عملیاتی چندانی ندارد و در آينده نیز کارساز نخواهد بود، ممکن است جت را برای فروش بگذارد.

طبیعتا شما نمی‌توانید پس از خرید جنگنده مورد علاقه خود از توانایی‌های جنگی آن استفاده کنید؛ زیرا کلیه تسلیحات و سیستم‌های حساس پیش از فروش جدا می‌شوند. در غیر این‌صورت حتی جنگنده نسبتا قدیمی F-5 نیز می‌تواند تهدیدی بسیار وحشتناک برای امنیت مردم یک شهر باشد. در حال حاضر افراد ثروتمند می‌توانند برای خرید جنگنده به‌ وب‌سایت‌های Hanger 67، Controller، Trade-a-plane و Aero Trader مراجعه کنند.

هرچند علاوه بر آماده کردن پول اولیه و شرایط تعمیر و نگهداری، نکات مهمی وجود دارد که شما باید پیش از خرید یک جنگنده بدانید.

هزینه‌های اضافی پس از خرید هواپیما نظامی

نه‌تنها امکان خرید جت ‌های جنگنده وجود دارد، بلکه خلبانان غیرنظامی نیز می‌توانند با آنها پرواز کنند. فقط اینکه شما باید دوره‌های آموزشی مورد نیاز را گذرانده و تاییدیه نهایی را دریافت کنید. قیمت اولیه خرید جنگنده بین چند ده هزار دلار تا چند میلیون دلار متغیر است و این میزان به مدل، سال تولید و وضعیت کلی پرنده بستگی دارد. هرچند پرداخت قیمت اولیه ارزان‌ترین قسمت خرید یک جنگنده است؛ چراکه نگه‌داشتن یک هواپیمای جنگی در حالت عملیاتی هزینه بالایی دارد.

در واقع شما می‌خواهید با برخی از تاریخ‌سازترین جنگنده های جهان پرواز کنید و برای اینکار نیز باید هزینه بالایی را بپردازید. در مرحله اول شما باید از کارشناسان بخواهید که وضعیت جنگنده را با دقت بالا برای شما ارزیابی کنند. اینکار می‌تواند هم‌اندازه خود جنگنده هزینه داشته باشد. علاوه بر این، باید هزینه تعمیر و نگهداری منظم، هزینه اجاره آشیانه و هزینه سوخت را نیز در نظر بگیرد.

پس از اولین پرواز خود نیز می‌توجه می‌شوید که هنوز هزینه‌های مربوط به خرید جنگنده تمام نشده است. در واقع هر ساعت پرواز با یک هواپیمای جنگی چند ده هزار دلار هزینه دارد. اگر می‌خواهید هواپیمای جدید خود را در یک گاراژ بسیار بزرگ قرار داده و صرفا از تماشای آن لذت ببرید، هیچ مشکلی ندارد؛ اما در غیر این‌صورت باید خود را برای هزینه‌های پایان‌ناپذیر تا آخر عمر آماده کنید.

تام کروز از جمله افرادی است که مجموعه‌ای جذاب از هواپیماها را در اختیار دارد؛ اما اگر فردی از نظر توانایی مالی به او نزدیک نیست، بهتر است سراغ خرید هواپیما نرود. در ادامه شما را با ۱۰ جت جنگنده آشنا می‌کنیم که در لیست فروش سایت‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

خرید جنگنده میگ ۲۱

جنگنده میگ ۲۱ توسط مهندسان اتحاد جماهیر شوروی طراحی شد و اولین پرواز خود را نیز در سال ۱۹۵۵ تجربه کرد. توانایی‌های بالای این جنگنده سبب شدند که مورد توجه کشورهای زیادی قرار گیرند. به‌همین‌خاطر ۱۱ هزار فروند از آن ساخته شد. در واقع شما با خرید جنگنده میگ ۲۱ پرطرفدارترین هواپیمای نظامی فراصوت جهان را در اختیار خواهید داشت.

در مجموع حدود ۵۰ کشور مختلف میگ ۲۱ را از شوروی خریداری کرده‌اند و برخی از آنها هنوز نیز از آن استفاده می‌کنند. به‌همین‌خاطر می‌توان میگ ۲۱ را قدیمی‌ترین جنگنده در حال خدمت جهان نیز به‌شمار آورد. اما چه‌چیزی باعث شد که جنگنده میگ ۲۱ تا این میزان پرطرفدار شود؟ شاهکار مهندسان شوروی مي‌توانست در ارتفاع بالا به سرعت بیش از ۲ ماخ برسد و در سطح دریا نیز با سرعت ۱ ماخ پرواز کند.

همچنین میگ ۲۱ هنگام پرواز پایداری بسیار بالایی داشت و از سیستم‌های کنترلی آسانی بهره می‌برد. تعمیر و نگهداری میگ ۲۱ نیز چندان پیچیده و هزینه‌بر نبود. مجموع این عوامل سبب شده بود که کشورهای مختلفی درخواست خرید این جت جنگنده را ثبت کنند. همچنین پیچیده‌ نبودن سیستم‌های پروازی این جنگنده نیز باعث شده است که به یک گزینه جذاب برای علاقه‌مندان به خرید پرنده‌های نظامی تبدیل شود.

در حال حاضر شما می‌توانید با پرداخت ۵۰ هزار دلار یک فروند میگ ۲۱ را خریداری کنید. هرچند که میگ شما توانایی پرواز در سرعت فراصوت را نخواهد داشت. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، این جنگنده اصلا نمی‌تواند پرواز کند و صرفا برای نگهداری در موزه آماده شده است. نکته مثبت اینکه دیگر پس از خرید آن مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نخواهید شد.

داگلاس A-4 اسکای‌هاوک

اگر به‌وب‌سایت‌های خرید و فروش جنگنده سر بزنید، می‌توانید پرنده افسانه‌ای داگلاس A-4 اسکای‌هاوک را خریداری کنید. این جت توانمند اولین پرواز خود را در سال ۱۹۵۴ انجام داد و پس از آن نیز ۵۰ سال در عملیات‌های گوناگون شرکت کرد. در نهایت در سال۲۰۰۳ نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که داگلاس اسکای‌هاوک بازنشسته شده است.

اسکای‌هاوک یک جت تک‌سرنشین بود که چابکی بیشتری نسبت به رقبای خود داشت و قرار بود جایگزین داگلاس اسکای‌ریدر شود. طراحی کوچک‌تر‌ و سبک‌تر نیز سبب شده بود که بتواند برای استفاده درکنار ناو‌های جنگی گزینه مناسبی باشد. اسکای‌هاوک همچنین برد عملیاتی بالایی داشت که یعنی می‌توانست به‌کمک محفظه سوخت خارجی تا ۳۲۰۰ کیلومتر پرواز کند.

اگر به‌سراغ خرید این جنگنده بروید، در واقع یکی از ۳۰۰۰ فروند هواپیمایی را در اختیار خواهید داشت که بین سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۷۹ تولید شدند. این هواپیما در طول جنگ ویتنام به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت و توانست بسیار تاثیرگذار باشد. هرچند که در مجموع ۱۹۵ فروند اسکای‌هاوک نیز در این جنگ سقوط کردند.

نیروی هوایی اسرائیل هم توانست در طول جنگ یوم کپور ضربات مهمی را با استفاده از این جنگنده به ارتش اعراب وارد کند. به‌طورکلی اسکای‌هاوک بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۶ به‌عنوان نماد نیروی دریایی آمریکا شناخته می‌شد و در فیلم تاپ‌ گان نیز حضور داشت. در صورتی که تمایل به خرید این جنگنده خاص دارید باید ۶۵۰ هزار دلار هزینه کنید.

خرید جنگنده ساب ۳۵ دراکن

ساب ۳۵ دراکن توسط شرکت سوئدی ساب طراحی و ساخته شده است. این جت جنگنده اولین پرواز خود را در سال ۱۹۵۵ انجام داد و در سال ۱۹۶۰ نیز به‌خدمت نیروی هوایی سوئد درآمد. نسخه‌های اولیه ساب ۳۵ دراکن تنها می‌توانستند با حداکثر سرعت ۱.۵ ماخ پرواز کنند؛ اما در نسخه‌های بعدی پیشرفت‌های زیادی کردند و سریع‌تر شدند. این جنگنده زمانی ستون فقرات نیروی هوایی سوئد را تشکیل می‌داد.

ساب 35 دراکن توانسته به‌خاطر طراحی بال دلتا توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خرید جت جنگنده را جلب کند. تا سال ۱۹۹۸ مجموعا ۶۰۰ فروند از این هواپیما تولید شد. اکثر آنها در سوئد باقی ماندند؛ اما ۱۰۰ فروند نیز به دانمارک، فنلاند و اتریش فروخته شدند. در حال حاضر چند فروند SAAB 35 Draken در اختیار مرکز آموزش خلبانی غیرنظامی آمریکا قرار دارد و چند فروند نیز توسط افراد شخصی خریداری شده است.

شما می‌توانید با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار اقدام به خرید این جنگنده سوئدی بکنید.

ال‌تی‌وی A7-E کرسر 2

در اوایل دهه ۱۹۶۰ بود که نیروی دریایی آمریکا سفارش ساخت جایگزینی برای جنگنده A-4 اسکای‌هاوک را به شرکت‌های طرف قرارداد خود داد. در نهایت نیز Corsair II به‌عنوان طرح برتر برگزیده شد. کرسر 2 اولین پرواز خود را در سال ۱۹۶۵ انجام داد و دو سال بعد نیز به‌خدمت ارتش آمریکا درآمد. اگر تصمیم به‌ خرید کرسر 2 را بگیرید، جنگنده سریع‌تری نسبت به اسکای‌هاوک نخواهید داشت. هرچند که این جنگنده توانایی حمل سلاح و شعاع عملیاتی بیشتری داشت.

در واقع توانایی حمل ۱۵ هزار پوند انواع مهمات سبب شده بود که کرسر ۲ لقب کامیون بمب نیروی دریایی را از آن خود کند. کرسر ۲ زمانی توسط ارتش آمریکا، تایلند، پرتغال و یونان استفاده می‌شد؛ اما اکنون تمامی مدل‌ها یا بازنشسته شده و یا در حالت غیرعملیاتی قرار گرفته‌اند. اگر اقدام به خرید این جنگنده کنید، پرنده‌ای را در اختیار خواهید داشت که توانسته جنگ‌های زیادی را از نزدیک ببیند.

اولین‌بار آمریکا از کرسر 2 در جنگ ویتنام استفاده کرد و سپس از آن در درگیری‌های گوناگون دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ بهره برد. آخرین نسخه تولید‌شده این هواپیما A-7E نام دارد که طول عملیات طوفان صحرا در ناو هواپیمابر USS John F. Kennedy خدمت می‌کرد. این جنگنده از حالت عملیاتی خارج شده است که یعنی پس از خرید امکان پرواز را نخواهد داشت. به‌همین‌خاطر نیز با قیمت نسبتا پایین ۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

خرید جنگنده باک استرایک‌مستر

استرایک‌مستر یک جنگنده بریتانیایی بود که اولین بار در سال ۱۹۶۷ پرواز کرد. نگاهی کوتاه به‌این جنگنده می‌تواند یاد هواپیمای آموزشی ملخی Provost را در یادها زنده کند. پس از پرووست هواپیمای جت پرووست ساخته شد و پس از آن نیز استرایک‌مستر به‌خدمت نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا درآمد. استرایک‌مستر در واقع جت پرووستی بود که از یک موتور توربو جت رولز-رویس وایپر، بدنه قوی‌تر، تجهیزات به‌روز‌تر و قلاب‌هایی برای حمل بمب بهره می‌برد.

هزینه پایین تعمیر و نگهداری سبب شده بود که علاوه بر نیروی هوایی بریتانیا، نیروی هوایی نیوزیلند، کنیا، اکوادور و عربستان نیز از Strikemaster برای آموزش خلبان‌های خود استفاده کنند. البته استرایک‌مستر فقط برای اهداف آموزشی استفاده نمی‌شد و گاهی برای حملات سبک نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. در مجموع ۱۴۶ فروند از این جنگنده تولید شد و آخرین نمونه آن نیز تا سال ۲۰۰۹ در خدمت باقی ماند.

امروزه تمامی نمونه‌های سالم باقی‌مانده در دست افراد غیرنظامی هستند. شما نیز می‌توانید با پرداخت ۹۷۵۰۰ دلار اقدام به خرید این جنگنده بریتانیایی کنید. نمونه اشاره‌شده در سال ۱۹۷۰ از کارخانه مادر خارج شد و سال‌ها در اختیار نیروی هوایی نیوزیلند بود. پس از آن نیز چندین سال در نمایشگاه‌های هوایی آمریکایی پرواز کرد.

خرید جنگنده کانادیر CL-41G Tebuan

این هواپیما بیشتر با نام CT-114 Tutor شناخته می‌شود. مدل تیوتر توسط شرکت کانادایی کانادیر ساخته شده بود و برای اهداف آموزشی در نیروی هوایی کانادا استفاده می‌شد. این پرنده اولین پرواز خود را در سال ۱۹۶۰ انجام داد؛ اما تا پایان قرن بیستم در خدمت باقی ماند. نیروی هوایی کانادا سفارش خرید ۱۹۰ فروند از این جنگنده آموزشی را ثبت کرد و از آنها برای اهداف گوناگون بهره برد.

اکثر جنگنده های آموزشی جهان ظرفیت دو سرنشین را به‌صورت جلو و عقب دارند. هرچند که در مدل Tutor دو سرنشین در کنار هم قرار می‌گیرند. تویتر ظرفیت این را داشت که به‌عنوان جنگنده ای برای حملات سبک استفاده شود. به‌همین‌خاطر نیروی هوایی مالزی درخواست خرید نسخه متفاوتی از این جنگنده با نام CL-41G را ثبت کرد.

مدل Tebuan از محفظه سوخت خارجی برای برد عملیاتی بیشتر بهره می‌برد و می‌توانست اهداف زمینی را هدف قرار دهد. در مجموع تنها ۲۰ فروند جنگنده Tebuan تولید شده است و شما نیز باید برای خرید یکی از آنها ۱۹۹۹۰۰ دلار پرداخت کنید. نمونه موردنظر مدتی در نیروی هوایی مالزی خدمت می‌کرد و پس از آن نیز در اختیار یک خلبان غیرنظامی در آمریکا بود. هرچند در نهایت به کانادا بازگشت تا در لیست فروش قرار بگیرد.

داگلاس TA-4J Skyhawk

داگلاس TA-4J مدل آموزشی اسکای‌هاوک اصلی است که در سال ۱۹۶۹ معرفی شد. جنگنده اسکای‌هاوک تک‌سرنشین بود؛ اما مدل آموزشی آن فضای کافی برای دو سرنشین را دارد. علاوه بر این، در مدل آموزشی سیستم‌های تسلیحاتی حذف شده است و شاهد موتور کم‌قدرت‌تری هستیم. مدل آموزشی اسکای‌هاوک بیش از سایر مدل‌های این جنگنده در خدمت ارتش آمریکا بوده است و تا دهه ۹۰ نیز به‌عنوان هواپیمای آموزشی نیروی دریایی آمریکا استفاده می‌شد.

اگر علاقه‌مند به خرید این جنگنده آموزشی هستید باید ۳.۲ میلیون دلار کنار بگذارید. این هواپیما تجربه تنها هزار ساعت پرواز را دارد و کاملا عملیاتی است. به‌بیانی دیگر تمامی فرآیندهای تعمیر و نگهداری هواپیما به‌صورت کامل انجام شده است و اگر بتوانید مبلغ بالای خرید جنگنده را پرداخت کنید، فورا آماده پرواز خواهد بود. همچنین شما می‌توانید دوست خود را هم برای تجربه‌ای بی‌نظیر به‌ آسمان‌ها ببرید.

آئرو L-29 دلفین

هواپیمای آئرو L-29 Delfin در دهه ۱۹۵۰ توسط شرکت Aero Vodochody چکسلواکی ساخته شد. اولین پرواز آزمایشی این جنگنده در سال ۱۹۵۹ انجام شد و توانست خیلی زود توجهات را به‌خود جلب کند. دلفین تا چند سال محبوب‌ترین هواپیمای آموزشی در میان کشورهای بلوک شرق بود و قرار هم نبود نسخه جنگی از آن ساخته شود.

شرکت سازنده در مجموع سفارش خرید ۳ هزار فروند از این جت جنگنده آموزشی را دریافت کرد. مدل اصلی دلفین ظرفیت دو سرنشین را داشت؛ اما پس از مدتی مدل L-29A Akrobat رونمایی شد. این مدل تک‌سرنشین بود و قرار بود برای تمرینات نمایشی استفاده شود. کمی بعد شرکت سازنده از مدل L-29R رونمایی کرد. در این مدل صندلی عقب جای خود را  به دوربین‌هایی داده بود که برای جاسوسی و کسب اطلاعات کاربرد داشتند.

علاقه زیاد کشورهای مختلف به خرید این جت سبب شد که شرکت سازنده در نهایت جنگنده دلفین را نیز روانه بازار کند. در این مدل امکان نصب انواع بمب و راکت فراهم شده بود. امروز تعداد زیادی آئرو L-29 دلفین در اختیار افراد غیرنظامی ثروتمند از کشورهای مختلف قرار گرفته است. شما نیز می‌توانید با پرداخت ۷۹ هزار دلار سفارش خرید این جنگنده عملیاتی را ثبت کنید. جنگنده اشاره‌شده زمانی در اختیار نیروی هوایی رومانی قرار داشت و در سال ۲۰۲۰ نیز به تملک یک آمریکایی درآمد.

سیای مارکتی S-211

شرکت هوافضا ایتالیایی سیای مارکتی در سال ۱۹۱۵ به‌وجود آمد و مدل S-211 خود را نیز در سال ۱۹۷۶ توسعه داد. پنج سال طول کشید تا اس ۲۱۱ برای پرواز آموزشی آماده شود. از آن زمان تاکنون ۶۰ فروند از این هواپیما تولید شده و در اختیار کشورهای سنگاپور، هائیتی و فیلیپین قرار گرفته است. این هواپیما در ابتدا به‌عنوان یک نمونه آموزشی توسعه یافت. به‌همین‌خاطر ظرفیت دو سرنشین را به‌صورت جلو و عقب داشت.

جالب اینکه شرکت ایتالیایی کابین جلو و عقب را کاملا یکسان طراحی کرده بود تا هم استاد و هم شاگرد بتوانند در مواقع مختلف کنترل کامل هواپیما را در دست بگیرند. پس از موفقیت اولیه هواپیما، برخی از کشورها سفارش خرید جت جنگنده S-211 را نیز ثبت کردند. در این مدل گیره‌هایی برای قرار دادن انواع بمب، تجهیزات جاسوسی و شناسایی آماده شده بودند.

هواپیما S-211 از موتور توربوفن پرت اند ویتنی JT15D بهره می‌برد و می‌توانست به حداکثر سرعت ۰.۸ ماخ برسد. امروزه ۱۲ فروند جنگنده اس 211 در اختیار افراد شخصی قرار دارد و شما نیز می‌تواتید با پرداخت ۹۷۵۰۰۰ دلار اقدام به خرید یکی از آنها بکنید.

خرید جنگنده آئرو L-39C آلباتروس

آلباتروس توسط شرکت Aero Vodochody توسعه یافت و اولین پرواز خود را نیز در سال ۱۹۶۸ در چکسلواکی تجربه کرد. این هواپیما به‌عنوان جایگزین دلفین طراحی شده بود و از یک موتور توربوفن بهره می‌برد. مجهز شدن به این موتور نیز سبب شد که کشورهای مختلف سفارش خرید ۲۸۰۰ فروند از این جنگنده را ثبت کنند. آلباتروس در مجموع برای اهداف آموزشی و جنگی در نیروی هوایی ۳۰ کشور مختلف استفاده شد.

در نسخه آموزشی این هواپیما نیز گیره‌هایی برای حمل سلاح قرار گرفته بود؛ اما نسخه جنگی می‌توانست به‌صورت جدی‌تری برای پشتیبانی هوایی نزدیک استفاده شود. حالا می‌توان گفت که دوران خدمت آلباتروس به‌سر آمده است و شاهد حضور هواپیماهای جدیدتر و جذاب‌تر هستیم. به‌همین‌خاطر شهروندان عادی می‌توانند اقدام به خرید این جنگنده سبک کنند.

البته از دهه ۹۰ کم‌کم این هواپیما در اختیار افراد شخصی قرار گرفت؛ اما حالا به‌صورت گسترده‌تری در دسترس است. همین نیز سبب شده که طرفداران زیادی در میان ثروتمندان داشته باشد. آلباتروس نه‌تنها توانسته در میدان‌های نبرد حاضر شود، بلکه در فیلم‌هایی همچون تاپ گان: ماوریک نیز حضور دارد. در صورتی که علاقه‌مند به خرید جنگنده آلباتروس هستید، باید ۸۷۵۰۰۰ دلار هزینه کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • اخبار قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول 1403
  • برادر کونته اینزاگی را مسخره کرد: به ما نمی‌خوری!
  • مخالفت علنی دیوگو دالو با اریک تن هاخ: بیش از حد شوت دریافت می‌کنیم
  • فاز سوم نقشه راه نات کوین منتشر شد
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • فوری | ایران پایگاه هوایی که هواپیمای اسرائیل از طریق آن به کنسولگری ایران در دمشق حمله کردند را هدف قرار داد
  • همزمان با حمله نظامی ایران به اسرائیل، هواپیمای نظامی آمریکا در آسمان عراق دیده شد (+عکس)
  • هواپیمای نتانیاهو به مکان امن منتقل شد