Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین صادقی روز شنبه در جلسه کار گروه تخصصی اشتغال اردبیل افزود:در سالجاری تعهد اشتغال در بخش صنعت،معدن و تجارت استان ۱۱ هزار نفر است که تاکنون  ۴۰ درصد آن تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: تعهد  استاندر بخش صنعت ۳ هزار و ۳۱۰ نفر بود که تا کنون اشتغال  هزار و ۷۴۵ راست ازمایی شده و از بابت پروانه های جدید صادره هم اشتغال ۸۴۰ نفر راست ازمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حوزه فرش اشتغال هزار و ۱۹ نفر ، در حوزه اصناف اشتغال  هزار و ۲۴۵ نفر  و در بخش معدن هم اشتغال ۱۴۰ نفر راست آزمایی شده است.

صادقی  با بیان اینکه ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی قابل احیا در این استان شناسایی و برای فعالیت دوباره در اولویت قرار گرفتند افزود: برای راه‌اندازی این واحدها ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب نوسازی ،بهسازی و سرمایه در گردش مورد نیاز است و طبق برنامه‌ریزی با راه‌اندازی آنها هزار و ۶۸۰ نفر در این استان اشتغال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: احیای این واحدها مورد توجه دولت قرار گرفته و از محل تبصره ۱۸ تسهیلات یارانه‌دار با ۱۲ درصد سود بانکی دریافت خواهند کرد.

صادقی تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان را ۳۹۷ مورد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هزار و ۱۴۶ واحد در بخش صنعت و معدن استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد ۷۴۹ مورد فعال و نیمه‌فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده  و در نیمسال دوم سال جاری هم  ۹۷ واحد صنعتی جدید به بهره‌برداری می رسد .

وی بیان کرد: در حال‌ حاضر ۶۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل فعال و بقیه هم غیرفعال است که برای بازگشت آنها به چرخه تولید تلاش می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن تسهیلات اشتغال اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد حقیقت‌پور اظهار کرد: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی‌زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است، افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل و سنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن در رتبه نخست استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف و هشت معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده‌اند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.

وی اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد فرآوری در شهرستان اردستان فعال است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 739304

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در ایرانشهر تشکیل شد