Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:09:00 GMT

توجه به حوزه بهداشت اصلی مهم در پدافند غیرعامل است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۳۰۳۹

توجه به حوزه بهداشت اصلی مهم در پدافند غیرعامل است

موسی شعفی روز شنبه در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ و اضافه شدن یک دستگاه آمبولانس به یگان بهداشت و درمان شهرستان اظهار داشت: تامین امنیت در حوزه سلامت و بهداشت امری ضروری است و باید تمامی دستگاه های اجرایی، سلامت، بهداشت، محیط زیست سالم، امنیت غذایی و امکانات بهداشتی و رفاهی را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شیوه نوین خنثی‌سازی دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان بدون استفاده از جنگ‌افزار در حوزه‌های مختلف، مفهوم پدافند غیرعامل در فرهنگ سازمانی و به تبع آن در جامعه است.
شعفی افزود: پدافند غیرعامل مساله جدیدی نیست و از قدیم نیز با عناوین دیگری وجود داشته و امروز نیز امنیت استدلال نمی خواهد و برهمه واجب است آگاهی لازم را در زمینه پدافند غیرعامل داشته باشند و فرهنگ پدافند غیرعامل باید در متن جوامع، فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.
وی ادامه داد: بی‌شک پدافند غیرعامل، یکی از موثرترین و پایدارترین روش‌های دفاعی در تمام شرایط به شمار می‌آید و همه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد باید با بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های خود در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
بخشدار سراجوی مراغه نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۴ خانه بهداشت در این بخش آماده بهره برداری است که امیدواریم با هماهنگی های لازم، خانه های بهداشت هرچه سریعتر افتتاح و مردم منطقه از آن استفاده کنند.
فرخ محمدزاده افزود: توجه به حوزه بهداشت و سلامت در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و در تلاشیم با همکاری دانشکده علوم پزشکی شهرستان خانه های بهداشت روستاهای این بخش را مجهز کنیم.
وی اضافه کرد: ارائه خدمات مناسب و توجه به مطالبات روستاییان، رفع مشکلات مناطق روستایی و ایجاد امکانات و زیرساخت ها به ویژه در روستاهای کم برخوردار با برنامه ریزی های مدون و تلاش مجموعه بخشداری و دهیاری ها از دیگر اهداف در توسعه این بخش است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: پایگاه ولی عصر اورژانس ۱۱۵ با مساحت ۷۰ مترمربع و با اعتبار بیش از ۳۰ میلیون تومان تعمیر، تجهیز و راه اندازی شده است.
اصغر تنومند افزود: این منطقه بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و نیاز ضروری این منطقه به داشتن پایگاه اورژانس برای خدمات رسانی سریع و زیر ۳ دقیقه از مهمترین اهداف راه اندازی این پایگاه بوده است.
وی با اشاره به اینکه در این پایگاه ۸ نیرو مشغول به فعالیت هستند افزود: در حال حاضر ۵ پایگاه شهری و یک پایگاه جاده ای در شهرستان فعال هستند که بزودی تعداد این پایگاه ها به ۱۰ خواهد رسید.
تنومند افزود: همچنین یک دستگاه آمبولانس کمک دار به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان به اورژانس ۱۱۵ پایگاه جاده ای شهرستان تحویل داده شد که برای خدمات رسانی بهتر مردم در مناطق صعب‌العبور این شهرستان اختصاص یافته است.
وی گفت: در حوزه اورژانس برنامه هایی برای توسعه و ساماندهی در مراغه داریم که در تلاشیم با توسعه زیرساخت ها خدمات مربوط به این حوزه را افزایش دهیم.
تنومند افزود: بهره برداری از سیستم بی سیم دیجیتال سازمان اورژانس و سیستم ضبط مکالمات دیجیتال با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان از دیگر اقداماتی است در حوزه اورژانس شهرستان امروز به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: با بهره برداری از این سیستم، در صورت قطع تلفن مشکلی در خدمات رسانی وجود نخواهد داشت.

شهرستان مراغه دارای دو بخش سراجو و مرکزی است و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دو پایگاه سلامت در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رئیس مرکز بهداشت کیش در مراسم گشایش دومین مرکز خدمات جامع سلامت کیش، گفت: این مرکز با حضور دو پزشک، شش مراقب سلامت و ماما، واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش فعالیت می‌کند.

اسدالله احمدی افزود: این مرکز با هدف افزایش خدمات دهی و دسترسی راحت خانواده‌های ساکن در مرکز شهر در مجاورت کلینیک امام علی (ع) راه اندازی شده است.

وی گفت: پایگاه سلامت خانواده منطقه نوبنیاد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

سرپرست توسعه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم گشایش مرکز خدمات جامع سلامت فارابی گفت: ششصد و چهل و یک خانه بهداشت فعال در استان به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

حدادی افزود: صد و هفتاد و نه مرکز خدمات جامع سلامت فعال در استان هرمزگان خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: پزشک براساس جمعیت جزیره کیش در مراکز  خدمات سلامت مستقر شده است و هفته آینده نیز یک پزشک به جمع پزشکان مراکز خدمات سلامت کیش اضافه خواهد شد.

مدیر امور بانوان منطقه آزاد کیش نیز، گفت: پایگاه سلامت خانواده مادر و کودک در منطقه مهستان بهره برداری شد.

عالمه خسروی افزود: در این پایگاه سلامت پایدار در چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی براساس شاخص‌های ملی و بین المللی پرداخته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل