Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@21:31:52 GMT

احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در منطقه 13

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۳۲۷۴

احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در منطقه 13

شهردار منطقه ١٣ با اشاره به طراحی ده ها پروژه در بوستان جنگلی سرخه حصار از اجرایی شدن  پروژه احداث  اولین "بازار گل و گیاه" در قالب قرار داد مشارکتی bolt  خبر داد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  روابط  عمومی شهرداری منطقه 13 ، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با اشاره به واگذاری ٢٢ هزار هکتار اراضی بوستان جنگلی سرخه حصار به شهرداری به مدت سی سال گفت :  تفاهم‌نامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران در چارچوب تبصره 1 ماده 2 قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور و مفاد ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به رویکرد این منطقه در  تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به قطب گردشگری شرق تهران و طراحی پروژه هایی مطابق با ماموریت های محیط زیستی افزود :یکی از پروژه منطقه در بوستان جنگلی سرخه حصار  ، احداث اولین" بازار گل و گیاه" در این محدوده  است.
شهردار منطقه ١٣ با اشاره به فراخون عمومی و مناقصه مربوط به بازارگل و گیاه  ادامه داد : پروژه   بازار گل در زمینی به مساحت  ١٠ هزار متر مربع با  زیر بنای 5143  متر مربع احداث می شود.
وی در خصوص جزئیات پروژه بازار گل و گیاه اظهار داشت : ضمن طراحی و جانمایی چندین غرفه پرتابل ،  پارکینگ و اغذیه فروشی نیز برای این پروژه تعریف شد.
رحمان زاده ابراز امیدواری کرد به زودی با اجرایی کردن تعداد بیشتری از پروژه های سرمایه گذاری ، این محدوده ارزشمند تبدیل به محلی برای حضور بیشتر مردم شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«خمار مستی» با غزلی از سعدی و به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر بزرگ منتشر می‌شود.

میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» درباره اثرِ «خمار مستی» و سفر به روستای صوفی‌آباد در شهرستان سرخه نوشته است:

«روستای صوفی آباد شهرستان سرخه، با فاصله‌ بیست و پنج کیلومتر از سمنان، آرامگاه مردی‌ را در سینه خود دارد که تاثیر شگرف و بسیاری در آبادی و پیشرفت سمنان داشته است. مردی که ادیب، عارف، شاعر و نویسنده کتاب‌های بسیاری‌ است و پایه گذار مکانیزم تقسیم آب در سمنان شناخته می‌شود. آن هم در دوره ایلخانی.

هر بار که زندگینامه بزرگان این سرزمین را می‌خوانم و به پیشتازی‌مان در علوم و فنون مختلف فکر می‌کنم، هم لذت می‌برم و هم حسرت می‌خورم. طبیعتاً هم دلیل لذت مشخص است و هم چرایی حسرت!

مقبره شیخ علاءالدّوله سمنانی واقع در روستای صوفی آباد سمنان، در آغاز بنایی رفیع و با عظمت بود که به دستور عمادالدّین جمال الدّین عبدالوهاب، وزیر سلطان محمّد خدا بنده از خشت خام ساخته شد. سپس خانقاهی برآن افزود و در آن جا به ریاضت پرداخت و پس از مرگ در آن جا به خاک سپرده شد. آنچه در این مکان متفاوت است، آرامش آنجاست. آرامشی که به عمق وجود آدمی رخنه می‌کند.

او که به مدت ده سال دارای مشاغل دیوانی و سیاسی مهم بود طی اتفاقی جذبه‌ای دریافت کرد و به گفته خودش حجاب از پیش چشمانش برداشته شد و به مجاهده با نفس روی آورد و آخرین سال‌های عمرش را در صوفی آباد، در خانقاهی که خودش ساخت گذراند.

سرگذشت شیخ شبیه غزل سعدی است: همه عمر برندارم سر از این خمار مستی/ که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی»

«خمار مستی» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط تار در استودیو ۵۴ انجام شده است.

کارگردانی، تدوین و تصویرِ این اثر کاری از مرتضی حاج‌محمدی بوده و نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه‌سازان دلنشین است.

پروژه «تار و تاریخ» حدود سه سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تا کنون حدود ۳۰۰ تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • بازگشایی ترمینال سرخه حصار دغدغه ساکنان شرق پایتخت شد