Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، طهماسبی  در همایش شکرگزاری برداشت زعفران و زرشک قاینات گفت: در بحث خرید حمایتی زعفران هر کیلو پوشال معمولی ۸ میلیون و ۲۰۰ تومان، مرغوب ۹ میلیون تومان، سرگل ۹ میلیون و ۵۰۰ تومان است که اگر قیمت بازار کمتر از این میزان باشد ما خرید حمایتی را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۲۸۰ تن زعفران در سال گذشته صادر شده است افزود: در پنج ماهه امسال نیز ۷۴ تن زعفران از طریق گمرک صادر شده است.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه دولت در حاشیه قرار دارد و قصد ورود به بازار را ندارد بیان کرد: در بحث زرشک بیشترین آسیبی که کشاورزان در بحث تولید محصول با کیفیت می‌بینند نبود بارگاه‌های زرشک است.

طهماسبی تصریح کرد: با دستورالعمل جدید، بارگاه زرشک جزو فرایند ذاتی تولید زرشک است و نیاز به مجوز ندارد و در این راستا تسهیلات پرداخت می‌شود.

او با اشاره به ایجاد ۱۵۰ هکتار بارگاه زرشک در استان خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی بارندگی کم و تبخیر بالاست، اما هوشمندانه عمل شده و کاشت گیاهانی مانند زرشک، عناب و زعفران برای این سرزمین ارزش بالایی دارد و بسیار هوشمندانه است.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی یادآور شد:  کاشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی و آنغوزه بسیار خوب است که در این راستا دولت نیز حمایت و تسهیلاتی واگذار می‌کند.

طهماسبی اظهار کرد: با تفاهمنامه‌ای که با جهاد کشاورزی منعقد شده ۷۵۰ هکتار محصولات گلخانه در استان ایجاد می‌شود و در این راستا هم در بحث آب صرفه‌جویی می‌شود و هم هر گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه در بحث گیاهان دارویی، گلخانه، بارگاه زرشک و صنایع فراوری تسهیلاتی پرداخت می‌شود افزود: در بحث صنایع تبدیلی باید کارآفرینان ورود پیدا کنند تا سرمایه گذاری کنند.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: دولت برای منافع تولید کننده وارد بازار می‌شود وگرنه بازار روند خودش را دارد.

انتهای پیام / ط ا

ایجاد ۷۵۰ هکتار محصولات گلخانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای بارگاه ثامن الائمه(ع) در چهارشنبه زیارتی

دریافت 48 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6081273

دیگر خبرها

  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • حال و هوای بارگاه ثامن الائمه(ع) در چهارشنبه زیارتی
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی