Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره کل امور عشایر فارس از بیمه شدن بیش از ۳۰۰ هزار راس دام عشایر از ابتدای طرح بیمه فراگیر دام در استان فارس خبر داد. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی امور عشایر استان فارس امیر بیات اظهار داشت: برقراری پوشش فراگیر بیمه‌ای برای کلیه دام‌های عشایر با هدف توسعه کمی و کیفی، ایجاد ثبات در نظام تولیدی اجرا می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بند (ث ) ماده 33 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور مبنی بر اجباری شدن پوشش بیمه‌ای برای تمامی دام‌ها، اداره کل امور عشایر فارس با محوریت اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری و 23 شرکت تعاونی با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نسبت به اجرای طرح بیمه فراگیر دام سبک عشایر اقدام کرده است‌.

لرستان| راه ارتباطی روستاهای عشایری کوهدشت بازسازی شوداردبیل| 180 هزار دانش آموز عشایری در سطح کشور در حال تحصیل هستندنفت سفید روستاها و عشایر کهگیلویه بزرگ تامین می‌شودلازم به ذکر است در سال زراعی 98-97 بالغ بر سیصد هزار راس دام عشایر در قالب این طرح بیمه شد و این امر مهم در حال حاضر رویکرد جدیدی در افزایش میزان غرامت پرداختی و تسریع و تسهیل در روند پرداخت خسارت را دنبال می‌کند‌.

جامعه مولد عشایری استان فارس با پرورش و نگهداری بیش از 3 میلیون راس دام سبک و تولید سالیانه 20 هزار تن گوشت قرمز 30 درصد نیاز جامعه را به پروتئین تامین می‌کنند و نقش مهمی در تولید دارند.

انتهای پیام/ ت

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی از اجرای ۵ طرح محوری در سال جدید برای حمایت و توانمندسازی مناطق عشایری استان خبر داد. - اخبار استانها -

محمدحسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خواف در حاشیه بازدید از مناطق عشایری این شهرستان گفت: ساماندهی به دام داشتی و پرواربندی، توسعه صنایع دستی، توسعه کشت و برداشت گیاهان دارویی، گردشگری جامعه محور و توسعه شترداری از جمله طرح‌های محوری خواهد بود.

وی در خصوص حمایت از دام عشایر به عنوان سرمایه اصلی این قشر بیان کرد: در سال گذشته، 45 هزار تن انواع نهاده دامی تأمین و در بین عشایر استان برای تألیف دام توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه از این مقدار، 19 هزار تن به صورت مدت دار و در بازه‌های 5 تا 6ماهه در طول سال توزیع شده، افزود: استان خراسان رضوی دارای 8 هزار و 200 خانوار عشایری است که در مجموع 936 هزار واحد دامی در سطح 17 شهرستان استان دارند.

مدیرکل امور عشایری استان در ادامه به نقش عشایر در پرورش شتر در استان اشاره کرد و گفت: 5 هزار و 100 نفر معادل 60 درصد شتر استان خراسان رضوی در اختیار عشایر است.

وی شهرستان مرزی خواف را با 1516 خانوار و حدود 6400 نفر، دارای بیشترین جمعیت شتردار در استان خراسان رضوی دانست.

انتهای پیام/282

 

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • آخرین جزئیات بیمه مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند و بیشتر + سایت ثبت نام بیمه
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • برقراری بیمه اجتماعی رایگان برای مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر
  • بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ایلام از مزایای بیمه اجتماعی