Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حذف تنوع مدارس و به موجب آن تأسیس آموزشگاه‌های مختلف باعث می‌شود کنترل و نظارت کمتر و حتی بحث تربیتی حذف شود که در نتیجه یک نابسامانی را در امر آموزش ایجاد می‌کند. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

اکبر ترکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به طرح حذف تنوع مدارس اظهار داشت: یکی از کارهایی که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، همین طرح حذف تنوع مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس قانون اساسی، آموزش از مقطع ابتدایی تا دبیرستان باید رایگان انجام شود که باوجود مدارس غیرانتفاعی باری از دوش دولت برداشته‌شده و برخی افراد که وضعیت مالی بهتری دارند و می‌خواهند فرزندانشان بهتر درس بخواند در مدارس غیرانتفاعی مشغول به تحصیل می‌شوند.

تنوع مدارس چه آسیب‌هایی را به دانش‌آموزان می‌زند؟آیا "تنوع مدارس" تا به امروز باعث "استثمار مالی مردم" شده است؟!فتوکلیپ/ ابهامات مصوبه مجلس در "حذف تنوع مدارس"

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح حذف تنوع مدارس و مشکلات آینده گفت: لایحه حذف تنوع مدارس و تقسیم مدارس به دولتی و غیر دولتی درواقع همچنان دست افراد را برای تأسیس هر آموزشگاهی باز می‌گذارد که هر آموزشگاهی را به اسم آموزش‌وپرورش تاسیس کنند.

وی تصریح کرد: به موجب این طرح و تأسیس هر آموزشگاهی، عملاً کنترل و نظارت هم کمتر صورت می‌گیرد و حتی بحث تربیتی حذف می‌شود که در نتیجه  یک نابسامانی را در امر آموزش ایجاد می‌کند؛ به همین دلایل مخالف حذف تنوع مدارس هستیم.

به گزارش تسنیم مجلس شورای اسلامی در تاریخ 21 مهر 1398 قانونی به‌شرح زیر تصویب کرد: دولت (وزارت آموزش‌وپرورش) مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی 99‌ــ‌98 تمام واحدهای آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند، به‌گونه‌ای که به‌جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت با مدرسه باشد. اما تبصره این ماده نیز «تأسیس هر نوع مدارس خاص» را صرفاً با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر دانسته است.

مبتنی بر قانون فوق باید مجموعۀ متنوعی از مدارس که هر یک کارکرد مخصوص به خود را در نظام آموزشی دارد حذف شوند؛ از جمله مدارس هیئت‌امنایی، شاهد، ایثارگران، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، آموزش از راه دور، اقلیت‌های مذهبی، شبانه‌روزی، عشایری و تطبیقی. در واقع این مصوبه اشکالات و ابهامات بسیاری دارد که یکی از آنها با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر نخبه‌پروری، حذف مدارس استعداد درخشان و سمپاد است.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟