Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:58:48 GMT

بدهی دولت آمریکا از ۲۳ تریلیون دلار عبور کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۴۰۲۲

بدهی دولت آمریکا از ۲۳ تریلیون دلار عبور کرد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، درحالی از گزارش مشاغل اخیر آمریکا و تاثیر مثبت آن بر بازار سهام تقدیر کرد که منتقدان به علت عمل نکردن به وعده خود برای کاهش هزینه‌کردهای دولت که بدهی ملی آمریکا را به بیش از ۲۳ تریلیون دلار رسانده ، تحت فشار قرار داده‌اند.

گزارش اشتغال روز جمعه آمریکا که دونالد ترامپ به آن می‌نازید، نشان داد که اقتصاد آمریکا فراتر از انتظارات ظاهر شده و در ماه اکتبر ۱۲۸۰۰۰ شغل ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش باعث جهش شاخص‌های سهام و رکورد زنی برخی از آنها شد.

علی‌رغم این خبر به ظاهر خوب، عمر این پیروزی ترامپ با موجی از انتقادات در مورد ناتوانی او در عمل به وعده‌های کمپین انتخاباتی‌اش، برای کاستن از بدهی ملی تاریخی آمریکا که به نظر می‌رسد از ۲۳ تریلیون دلار فراتر رفته است، کوتاه شد. 

طبق اعلام ناظر بدهی آمریکا، موسسه پیتر جی پترسون، سطح بدهی آمریکا امسال به حدی بالا رفته است که دولت باید به ازای هر یک روز بهره آن، رقم شوکه کننده ۱ میلیارد دلار را بپردازد. 

البته دولت ترامپ در بالا بردن سطح بدهی آمریکا تنها نیست. دولت اوباما ۹ تریلیون دلار به رقم بدهی آمریکا افزود، در حالی که جورج بوش هم نزدیک به ۶ تریلیون دلار به آن اضافه کرده بود. دولت ترامپ تا به این لحظه بین ۳ تا ۴ تریلیون دلار به بدهی آمریکا اضافه کرده است. 

کد خبر 4761186

منبع: مهر

کلیدواژه: بدهی دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا اشتغال قیمت دلار بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا وزارت جهاد کشاورزی بورس بازار سهام قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت دلار تولید نفت قیمت یورو صادرات غیرنفتی گندم مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • هیوندای موتور دست‌ودلباز شد
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • ترامپ در جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان
  • اتفاق ناگهانی برای ثروت ترامپ | حضور در جمع ۵۰۰ میلیاردر جهان
  • ترامپ به جمع ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان پیوست