Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد یهودی‌تبار کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل جمعی از یهودیان در واشنگتن پیشنهادی مبنی بر قطع کمک‌های آمریکا به اسرائیل را مطرح ساخت و حاضران برای وی دست زدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، برنی سندرز، سناتور آمریکایی خاطرنشان کرد که وی از ترازنامه مالی که ارزش آن حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد که نمی‌توان به دولت اسرائیل یا هر دولت دیگری کمکی به این نحو ارائه داد.

سندرز تصریح کرد: آنچه در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد، غیرانسانی و غیر قابل قبول بوده و امکان ادامه یافتن آن وجود ندارد.

از سوی دیگر، مهدی حسان، یک تحلیلگر، درخصوص اظهارات مطرح شده توسط سندرز در سایت "اینترسپت" گفت که این نخستین بار نیست که سندرز درخصوص ارائه کمک‌های خارجی به عنوان "یک اهرم" علیه اسرائیل سخن می‌گوید.

حسان ادامه داد، سندرز در گفت‌وگویی که با وی داشت و در پاییز ۲۰۱۷ منتشر شد، تاکید کرد، آمریکا در اشغالگری غیرقانونی کرانه باختری و غزه دست دارد.

سندرز همچنین گفت به تصویب کاهش کمک‌های آمریکا به اسرائیل فکر خواهد کرد.

سندرز از این سخنان نیز پا فراتر گذاشته و در کنفرانس  "جی استریت" در روز دوشنبه گذشته تاکید کرد: آنچه در غزه در حال حاضر رخ می‌دهد، کاملاً غیرانسانی است و نباید ادامه یابد.

وی ادامه داد، راه حل این است که به اسرائیل می‌گویم برای دستیابی به ۳.۸ میلیون دلار در هر سال، باید روابط خود با اهالی غزه را به صورت ریشه‌ای تغییر دهید.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه از این حد هم فراتر رفت و گفت: در واقع من معتقدم عادلانه است که بخشی از کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنی سندرز اسراييل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی غم‌انگیز از نسل کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه غزه

به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان: جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند 33 بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره "بیمارستان شفا" و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران "بیمارستان أمل" در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به "بیمارستان ناصر" در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی 24 ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین  می‌نویسد: "حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد."

اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

آخرین نفس سیستم بهداشتی غزه / بیمارستان امل از کار افتادتداوم محاصره و تجاوز اشغالگران به بیمارستان‌های غزهواکنش حماس به جنگ فاشیستی اشغالگران با بیمارستان‌های غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند!
  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • بخشی غم‌انگیز از نسل کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه غزه
  • شب داغ بازی‌های دوستانه؛ تساوی برزیل و اسپانیا و ادامه اوج‌گیری آلمان
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • ورود ۹۰ هزار مسافر به عسلویه