Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:20:34 GMT

احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در محدوده سرخه حصار

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۵۲۶۰

احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در محدوده سرخه حصار

شهردار منطقه ١٣ با اشاره به طراحی ده‌ها پروژه در بوستان جنگلی سرخه حصار از اجرایی شدن پروژه احداث اولین "بازار گل و گیاه" در قالب قرار داد مشارکتی bolt خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه 13 با اشاره به واگذاری ٢٢ هزار هکتار اراضی بوستان جنگلی سرخه حصار به شهرداری به مدت سی سال گفت: تفاهم‌نامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران در چارچوب تبصره ۱ ماده ۲ قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور و مفاد ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور بین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویکرد این منطقه در تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به قطب گردشگری شرق تهران و طراحی پروژه هایی مطابق با ماموریت های محیط زیستی افزود: یکی از پروژه‌های منطقه در بوستان جنگلی سرخه حصار ، احداث اولین" بازار گل و گیاه" در این محدوده است.
شهردار منطقه ١٣ با اشاره به فراخون عمومی و مناقصه مربوط به بازارگل و گیاه ادامه داد: پروژه بازار گل در زمینی به مساحت ١٠ هزار متر مربع با زیر بنای ۵۱۴۳ متر مربع احداث می شود.

وی در خصوص جزئیات پروژه بازار گل و گیاه اظهار کرد: ضمن طراحی و جانمایی چندین غرفه پرتابل ، پارکینگ و اغذیه فروشی نیز برای این پروژه تعریف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، رحمان زاده ابراز امیدواری کرد به زودی با اجرایی کردن تعداد بیشتری از پروژه‌های سرمایه گذاری ، این محدوده ارزشمند تبدیل به محلی برای حضور بیشتر مردم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار گل و گیاه سرخه حصار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

شهردار منطقه هشت تبریز از آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حسین منیری‌فر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ از آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه خبر داد و اظهار کرد: به منظور ساماندهی ورودی‌های بازار تاریخی تبریز، سر درب بازار حرم‌خانه با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان، بعد از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار، از روز گذشته آغاز شده و به زودی شاهد احداث سر درب در ورودی بازار حرمخانه خواهیم بود.

وی افزود: سر درب بازار حرمخانه به صورت طاقی و با آجری قفقازی اجرایی خواهد شد که بعد از تکمیل و نورپردازی متصل کننده بازار کفاشان به بازار حرم خانه خواهد بود.

شهردار منطقه هشت تبریز در ادامه اذعان کرد: این طرح به همت شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی تبریز و با هماهنگی کارشناسان میراث فرهنگی و با الهام از معماری اصیل ایرانی و اسلامی اجرایی می‌شود.

منیری‌فر ورودی فعلی این بازار تاریخی را در شأن بازار تبریز ندانسته و اعلام کرد: با اجرای سر درب بازار حرم‌خانه، علاوه بر ساماندهی و زیباسازی ورودی این بازار، بر ارزش تاریخی بازار حرم‌خانه افزوده خواهد شد.

پروژه مسقف‌سازی یمن دوزان سرعت می‌گیرد

شهردار منطقه هشت تبریز در ادامه اظهار کرد: در راستای ساماندهی بارانداز بازار و خیابان صادقیه تبریز، عوامل فنی و عمرانی شهرداری این منطقه اقدام به آغاز عملیات مسقف سازی بارانداز یمن دوزان با کاشت بولت‌ها در دیوار بتنی زیرگذر کردند تا قسمت فوقانی این مسیر بعد از پوشش سقف به عنوان پیاده راه دسترسی به بازار تاریخی تبریز مورد استفاده شهروندان و گردشگران گرامی قرار گیرد.

وی افزود: عملیات آماده سازی تیر ورق‌های فولادی سقف نیز در یکی از کارخانجات بومی آغاز شده و در حال آماده سازی است که طی روزهای آتی به محل پروژه منتقل خواهد شد.

منیری فر در خصوص پروژه پوشش بارانداز یمن دوزان گفت: در پروژه مسقف کردن بارانداز یمن دوزان، بعد از مسقف‌سازی سقف زیر گذر مسیر پیاده راهی به عرض ۱۲ متر جهت دسترسی آسان شهروندان و گردشگران به بازار تاریخی تبریز اجرا شده و در اختیار شهروندان و گردشگران گرامی قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه هشت تبریز بر لزوم سرعت بخشی به تاکید نموده و خواستار تکمیل و افتتاح این پروژه، طی ماه‌های آتی شد.

کد خبر 745828

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • آغاز ساخت یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار