Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:57:34 GMT

توجه به سمن‌ها سیاست راهبردی دولت است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۵۷۰۸

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی امیری ظهر شنبه در جلسه گفت‌وگو با سمن‌های فعال استان زنجان، با یادآوری اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که دارای مردمانی سخت‌کوش و نجیب است، افزود: اگر امروز پای صحبت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در استان زنجان نشسته‌ایم، به این خاطر است که دغدغه‌های این بخش را شنیده و بتوانیم راهکاری برای رفع این مشکلات اتخاذ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های تعاون‌گرانه باید در برهه کنونی مورد توجه باشد، ادامه داد: با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است، به همین خاطر فعالیت‌های آن نیز باید جنبه اجتماعی داشته باشد تا بتواند به منصه‌ظهور برسد. مهم‌تر از همه اینکه انسان موجودی است که تا زمانی که از موانع اجتماعی عبور نکند نمی‌تواند به تکاملی که مدنظر است، دست یابد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه یکی از ارزشمندترین حس‌ها در انسان، حس انسان‌دوستی بوده و احساس مسئولیت به بندگان خدا را نیز باید یکی از ارزشمندترین حس‌ها برشمرد، تصریح کرد: خدماتی که سازمان‌های مردم‌نهاد به مردم ارائه می‌دهند، یک نوع فعالیت اجتماعی ارزشمند است.

امیری با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد داشته‌ایم و این رشد از سال ۹۲ تا به امروز ۱۲۵ درصد بوده است، بیان کرد: یکی از برجسته‌ترین امتیازات سمن‌ها این است که فعالیت این بخش با بهره‌وری بیشتر انجام شده و هزینه‌های کمتری را نیز به دنبال دارد.

فتح‌الله حقیقی، نماینده عالی دولت در استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با یادآوری اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه در کشور زبانزد است، افزود: آمار در این زمینه حاکی از آن است که میزان پرداختی مردم زنجان به کمیته امداد ۳ برابر کشوری و مشارکت مردم در طرح محسنین نیز ۲ برابر میانگین کشوری است.

خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه فعالیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد باید شفاف باشد، خاطرنشان کرد: اگر سازمان‌های مردم‌نهاد فعال و موثر باشند و دیدگاه‌ها را هم در مجموعه خود و هم به مدیریت عالی استان و کشور منتقل کنند، در سیاست‌گذاری‌ها موثر خواهد بود.

کد خبر 4761382

منبع: مهر

کلیدواژه: حسینعلی امیری معاونت پارلمانی رئیس جمهور سمن ها بوشهر بارش باران ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 98 مشهد شهرکرد سانحه تصادف قزوین شهادت امام رضا ع بیرجند پدافند غیرعامل اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعاعی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوان قدرتمند در پیشبرد امور عمل می‌کنند، افزود: این بدان معنی است که مسؤولان نیز باید برای اینکه شوراها کارآیی خود را داشته باشند، یاری‌گر آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات جدی دولت، تلاش برای توسعه و آبادانی کشور و نیز رفع مشکلات مردم بوده و تا به امروز گام‌های جدی در این خصوص برداشته است، تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش کرده است تا با توجه به اقتضائات هر سال، در امور مختلف فعالیت داشته باشد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این نام‌گذاری‌ها را بسیار هوشمندانه عنوان کرد و یادآور شد: شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، به همین خاطر با توجه به اهمیت شعار سال باید همه تلاش خود را برای تحقق آن به کار گیریم.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی استان در همان روزهای آغازین سال جدید، اهتمام به تحقق شعار سال بود که در این راستا اقدامات قابل توجه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان شعار سال را محدود به همان سال دانست، بلکه باید همواره مورد تاکید بوده و برای تحقق آن در سال‌های آتی نیز تلاش کنیم.

شعاعی با بیان اینکه با مشارکت دادن مردم در امور به ویژه بخش تولید، شاهد تحقق عدالت اجتماعی نیز خواهیم بود، اضافه کرد: وقتی صحبت از توسعه به میان می‌آید، ناخودآگاه اذهان به سمت توسعه اقتصادی و اعداد و ارقام می‌شود، این در حالی است که نباید از توسعه اجتماعی که اصلی‌ترین شاخص و دارایی نظام است، فاصله بگیریم.

وی یکی از اقداماتی که دولت به جد به دنبال تحقق آن است، به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن دانست و با یادآوری اینکه اهمیت این موضوع به دلیل در ارتباط بودن آن با تولید و معیشت مردم دو چندان است، تصریح کرد: بی‌تردید این نهضت در دل خود جهش تولید را نیز جای داده است، به همین خاطر باید در راستای تحقق شعار سال بکوشیم.

کد خبر 6088489

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است