Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله حضور آمریکایی‌ها در عراق را عامل وضعیت امروز این کشور دانست گفت: سرنخ مشکلات امروز عراق بدون‌شک به آمریکا و عربستان سعودی بازمی‌گردد.

مهر نوشت: سرشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) در گفتگویی، در خصوص حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: این اقدام مصداق حرکت خودجوش و آتش به اختیار دانشجویان بود؛ حرکتی که از پیش هماهنگ نشده بود، اما باتوجه به روحیه ضدآمریکایی و ضداستکباری امام خمینی (ره) دانشجویان اطمینان داشتند که ایشان با این اقدام موافقت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته دلهره‌ای هم نسبت به مخالفت حضرت امام (ره) با این حرکت خودجوش انقلابی وجود داشت و برخی نیز معتقد بودند باید پیش از این اقدام، هماهنگی‌های لازم به عمل می‌آمد، اما دانشجویان با اطمینان به تایید امام خمینی (ره) این اقدام را انجام دادند و البته مورد تایید ایشان نیز قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج)  خاطرنشان کرد: گرچه رئیس دولت موقت و برخی از انقلابیون نگران یا کسانی که از ایمان انقلابی بالایی برخوردار نبودند، دانشجویان را از این حرکت منع می‌کردند، اما حضرت امام (ره) بلافاصله موضع گرفتند و فرمودند خوب جایی را گرفتید، باید محکم نگهش دارید چراکه اینجا سفارتخانه آمریکا نیست بلکه جاسوس خانه این کشور است.

وی گفت: بسیاری از کشورها در ایران سفارتخانه دارند، اما وضعیت آمریکا متفاوت بود چراکه انقلاب اسلامی ایران در اساس، علیه آمریکا و استکبار و همچنین رژیم منحوس پهلوی انجام گرفت و توطئه‌های آمریکایی‌ها در ایران و همچنین برنامه‌های آن‌ها برای چاپیدن منابع و ذخایر کشورمان بر کسی پوشیده نبوده و نیست.

 

سرلشکر جفری با اشاره به انتشار اسناد جاسوسی آمریکا در پی تسخیر سفارتخانه این کشور، یادآور شد: مشخص شد که کار دیپلماسی آمریکایی‌ها طبق عرف انجام نمی‌گیرد بلکه آن‌ها در پی توطئه چینی برای دخالت و اداره کشورمان بودند لذا اگر این سفارتخانه به کار خود در ایران ادامه می‌داد بدون تردید نمی‌توانستیم تا امروز انقلاب اسلامی را حفظ کنیم؛ ‌ بنابراین به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام (ره) درآمد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) تاکید کرد: نکته عبرت آموز آنکه آمریکایی‌ها به دنبال ارتباط گیری با افرادی بودند که خیلی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی اتکا نداشتند و نیم نگاهی به غرب، آمریکا و یا خارج از کشور داشتند و نگاهی لیبرالی با الگوگیری از غرب برای اداره کشور را می‌پسندیدند به همین جهت هر فردی که چنین زمینه‌هایی داشت آمریکایی‌ها به سراغ او می‌رفتند و مطمئن بودند که به اهدافشان می‌رسند.

سرنخ مشکلات امروز عراق به آمریکا باز می گردد

سرلشکر جعفری ابعاد حضور آمریکایی‌ها در عراق را عامل وضعیت امروز این کشور دانست گفت: بدون شک مشکلات امروز عراق به خاطر ابعاد حضور آمریکایی‌ها و سفارت این کشور در عراق است؛ ملت عراق باید بدانند تا زمانی که از دست آمریکایی‌ها خلاص نشوند و آن‌ها در عراق حضور داشته باشند، آمریکایی‌ها مداوم درحال برنامه ریزی، ارتباط گیری و تحریک عناصر فریب خورده و یا ناراضی هستند.  

وی ابعاد حضور آمریکایی‌ها در عراق را عامل وضعیت امروز این کشور دانست و با بیان اینکه در هر کشوری مشکلات، نارضایتی، کمبودها و نواقصی وجود دارد، تصریح کرد: آمریکا از هر کشوری که در آن منافعی داشته باشد به سادگی نمی‌گذرد و تمام سعی و تلاشش را برای روی کارآوردن عناصر هماهنگ با خود در آن کشور انجام می‌دهد تا منافع خود را تامین کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، شهید فرهمند تیل با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه کشور جمهوری اسلامی به سرکردگی آمریکای جنایتکار حضور فعال داشت و سرانجام در جبهه غرب کشور هنگام مأموریت و انجام وظیفه به شهادت رسید. تحصیل و اشتغال  روحیة حق‌جوی او بیش‌ازپیش رو به‌سوی حق‌گرایی نهاد و از دام‌های که رژیم ستم‌شاهی به‌انحاءمختلف برای جوانان این مرزوبوم گسترده بود دوری جست.
در زمان رژیم ستم‌شاهی براثر فقر مالی و وضع اقتصادی پائین و نبودن امکانات فرهنگی و فاقد فضا‌های آموزشی از درس‌خواندن و ادامة تحصیل محروم گشت و موقعیت ایجاب کرد که بعد از کلاس چهارم ابتدائی از ادامه تحصیل باز بماند. بعد از آن به شغل آزاد مشغول شد، بیشتر اوقات برای معاش خانواده از شهری به شهر دیگر و از مکانی به مکان دیگر برای کارگری و مایحتاج زندگی در تکاپو بود. در ماه‌های مبارک رمضان با زبان روزه در گرمای سوزان تابستان کار می‌کرد و این سختی و مشقت را به جان پذیرا بود.  خصوصیات اخلاقی شهید فرهمند در تمام دوران زندگی خود را بااخلاق اسلامی آراسته بود و حق‌پرست و خداجویانه عمل می‌کرد و وی از روحیة بسیار خوبی برخوردار بود صبور، قانع، آرام، ساکت و سالم و مورد اطمینان همة اطرافیان خود بود و در کار‌هایش بسیار خونسرد و بادقت و مستحکم بود.  در دوران جوانی با زحمت و رنج بسیار دست‌وپنجه نرم کرد. شهید فرهمند ازدواج کرد تا بدین صورت سنت رسول ا... را به‌جای آورد و ثمرة این ازدواج دو فرزند (یک پسر و یک دختر) که از خود به یادگار گذاشته است.  زندگی در حیات او به همین طریق سپری شد تا شروع انقلاب اسلامی ایران به رهبری منجی عالم بشریت حضرت امام خمینی (ره) و مبارزة ملت همیشه در صحنة ایران بخصوص جوانان دلیر، شجاع و استقلالشان با شهادت و خط‌شکن تاریخ استان محروم و شهیدپرور کهگیلویه‌وبویراحمد. الفبای مبارزه  شهید فرهمند در این دوران الفبای مبارزه را می‌آموخت و در برنامه‌های جمعی و شرعی که با شرکت دوستان، آشنایان و گروه‌های مسلمان و انقلابی تشکیل می‌شد شرکت فعال داشت شهید فرهمند توانست با شرکت در این سری مطالعات جمعی و جلسات اسلامی، و انقلابی زیر بنائی تفکر مذهبی خود را غنا بخشد خود را برای فردای انقلاب آماده سازد. خودسازی شرکت در برنامه‌های خودسازی و کوهنوردی و انجام عملیات دشوار، از سوژه‌های موردعلاقه او بود. به طوری که بسیاری از دوستان و همسر و آشنایان هم‌دورةو به‌خاطر اخلاق اسلامی و پیمان دوستی، راهنمائی‌ها و ارشادات خداپسندانة او جذب این‌گونه عمل‌ها و برنامه‌های انقلابی در جبهه‌ها و دوران‌های انقلاب شده بودند. در اکثر تظاهرات و راهپیمایی‌ها و دعا‌ها شرکت فراوان داشت و بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفته بود، شهید فرهمند باذوق و شور فراوان به اسلام و امام عشق می‌ورزید و بار‌ها بدین سبب تا پایان دست از مبارزه بر نداشت و زیر بار ظلم و ستم نرفت. با بروز جنگ تحمیلی عراق علیه کشور جمهوری اسلامی به سرکردگی آمریکای جنایتکار فرهمند سر از پا نمی‌شناخت و به فرمان امام و تشکیل ارتش بیست میلیونی و بسیج همگانی برای دفاع از مرز و بوم کشور جمهوری اسلامی ایران در بسیج همگانی ثبت نام و آموزش‌های لازم و تاکتیکی را سپری کرد.  روانة جبهه‌های حق علیه باطل شد و چندین بار با شوق و شوری که از امام و انقلاب داشت و برای ادای دین خود و ادامة خون همرزمان خود عازم جبهه‌های غرب و جنوب کشور شد و با بعثیان کافر پیکار می‌کرد و عشق به شهادت او را به مبارزه مشغول کرده بود.  شهادت در عملیات جان‌سوز و دشمن‌شکن بوستان شرکت داشت و بعد از فتح بوستان برای مدتی به خانه آمد، اما روحیه شهادت طلبانه او امان نداد و برای سومین بار به آنچه آرزو داشت دست یافت و سرانجام در مرداد سال ۶۱ در جبهه غرب کشور هنگام مأموریت و انجام وظیفة شرعی خود لطف خدا شامل حال او می‌گردد و پیام خدا را لبیک گفته و به سوی خدا به خیل عظیم شهداء پیوست و پیکر مطهرش را در زادگاهش به خاک سپردند.

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور و اقدام به موقع پلیس
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • شهردار مشهد از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کرد
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است