Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- «کشمیر، ایران صغیر» مستندی درباره ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و معنوی مردم ایران و کشمیری هاست که در جدول پخش کانال اردوی شبکه جهانی سحر قرار گرفته است.

به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «کشمیر، ایران صغیر» به تهیه کنندگی امیرعلی زینلی در 3 قسمت 25 دقیقه ای در کشمیر تولید شده است و به بررسی تاثیر فرهنگ، ادب و زبان فارسی در منطقه کشمیر و همچنین ارتباطات اجتماعی ایران و منطقه کشمیر می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«چگونگی نفوذ و گسترش دین مبین اسلام توسط ایرانیان در کشمیر» ، «تاثیر زبان و ادبیات فارسی و آداب و رسوم ایرانیان بر شاعران و اندیشمندان این منطقه» و «تاثیر هنر و صنایع دستی ایرانی بر هنر منطقه کشمیر» سه موضوع اصلی است که در این مستند مورد بررسی قرار گرفته است. قسمت اول این مجموعه که امروز شنبه 11 آبان ساعت 18:56 به وقت تهران از کانال اردو پخش می شود، نگاهی به سیر تاریخی ارتباطات دو ملت ایران و هند و تاثیر اعتقادات مبلغان ایرانی بر غیرمسلمانان کشمیر دارد.  در قسمت دوم به بررسی آثار متفکران و شعرای منطقه کشمیر از جمله صرفی، فانی و غنی کشمیری پراخته می شود و در قسمت سوم این مستند تاثیر هنرها و صنایع دستی ایران از جمله منبت کاری، زری دوزی، خوشنویسی، قالی بافی، مینیاتور و پپرماشی (نقاشی مخصوص روی کاغذ و چوب) بر هنر در منطقه کشمیر را علاقه مندان خواهند دید. کشمیر منطقه ای واقع در میانه هند و پاکستان و دارای شهرتی مخصوص یعنی «ایران صغیر» است. ساکنان بومی منطقه از ایران صغیر می گویند و مرکزی آموزشی که در گذشته همچون حوزه علمیه قم یا نجف اشرف ، محل آموزش دینی هزاران جوان بوده است. محمد حسین خان، کارگردان و راوی و محمد سلیم و عرفان علی از تصویربرداران مستند «کشمیر، ایران صغیر» هستند. این مستند دیدنی در 3 قسمت به مدت 25 دقیقه، شنبه هر هفته از کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کانال اردوی شبکه جهانی سحر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، مجموعه مستند کوتاه «وعده صادق» اثری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ۵ قسمت ۳ تا ۵ دقیقه‌ای به بررسی ابعاد حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی می‌پردازد. در این مستند، به زوایای مختلف این حمله، از جمله اهداف و پیامدهای آن پرداخته می‌شود.

این مستند کوتاه در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تهیه و تولید شده است.

«وعده صادق» تلاش دارد روایتی برای کسانی که به دنبال درک عمیق‌تر از این رویداد هستند، ارایه کند.

کد خبر 6078921 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • روایت متفاوت نورالدین خانزاده از سریال مختارنامه در «نون.خ۵» + فیلم
  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • نبردهای نیروهای ورماخت در جنگ جهانی دوم / چالش ترجمه در ارتباطات بین فرهنگی / عاداتی که باعث طول عمر می‌شود / آیا با استفاده از موبایل سرطان می‌گیریم؟
  • ببینید | مستند «دشمن خوبی» - قسمت اول
  • تاثیر تورم بر رفتار‌های فرهنگی
  • مستند «دشمن خوبی» - قسمت اول
  • روایت حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در «وعده صادق»