Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزیرئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با وجود پیش بینی‌هایی که در سال گذشته صورت گرفته بود، مبنی بر بحران اقتصادی در سال ۹۸ اما وضعیت اقتصادی سالجاری نشانگر آن است که امسال به مراتب از سال گذشته بهتر است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام قاسم عبدالهی در جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی با محوریت مشکلات قضایی و حقوقی واحدهای تولیدی شهرستان زرندیه، به جنگ اقتصادی تمام عیار بدخواهان نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: با وجود تنگناهای اقتصادی و فشارهای سخت بین‌المللی، واحدهای تولیدی و صنعتی حداکثر توان خود را برای حفظ و رونق تولید بکار بسته‌اند و تحریم ها به فرصت تبدیل شده و نتایج خوبی به همراه داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حرکت صنعت کشور به سمت خودکفایی را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه تشکیل مستمر جلسات اقتصاد مقاومتی و احصای مشکلات با ارائه راهکار برای برون رفت آنهاست تا با انعکاس مطالبات حوزه تولید، قوانین متناسب با نیازها و مشکلات، وضع و اجرا شود.

وی بیان کرد: مشکلات موجود، مطرح، مکتوب و دسته بندی شده و اگر در سطح استان نتوان راهکاری برای برون رفت از آن اتخاذ کرد در سطح ملی و در جلسه سران قوا چاره‌اندیشی می‌شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه انحراف در مسیر تولید مانع از تحقق رونق تولید خواهد شد، تصریح کرد: آموزش قوانین موجب کاهش انحرافات در تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری به منظور حمایت برای رونق، انعطاف پذیر عمل کرده است، تصریح کرد: دیدگاه دستگاه قضایی تولید و کار است که بر دو رکن سرمایه گذار، کارفرما و نیروی کار استوار است. ما هیچگاه یک تنه به سمت نیروی کار و یا سرمایه گذار حرکت نکردیم و با تاکید بر اشتغال است که از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری‌ می‌شود.

وی به قاچاق کالا به عنوان معضلی پیش روی تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان ایرانی در شرایط سخت و جنگ اقتصادی اقدام به تولید کالای ایرانی می کنند اما متاسفانه پدیده شوم قاچاق کالا زحمات آنان را هدر می‌دهد که باید برای این معضل جدی که نخستین گلایه تولیدکنندگان موفق است چاره اندیشی کرد.

عبدالهی بر عزم جدی دولت و دستگاه قضائی برای برخورد با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: معوقات بانکی و جرایم از دیگر نگرانی‌های تولیدکنندگان است که امیدواریم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با استمهال، تقسیط تسهیلات یا پرداخت تسهیلات جدید به کمک تولیدکنندگان بشتابند.

در ادامه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه صنعتگران برای رونق تولید اظهار کرد: آشنایی با قوانین و آموزش قوانین از نیازهای اولیه تولیدکنندگان است.

محمدرضا منصوری به چالش‌های پیش روی قطعه‌سازان خودرو اشاره کرد و افزود: اگر شرایط بدین گونه پیش رود و مطالبات قطعه‌سازان پرداخت نشود قطعا با بحران مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: رونق تولید زمانی اتفاق خواهد افتاد که زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی فراهم شود و یک واحد تولیدی برای تامین برق، گاز و سایر زیرساخت‌ها با مشکل مواجه نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: سرعت تغییر تحولات قوانین از سرعت تغییر تحولات اقتصادی کندتر است و این مسئله موجب شده است که قوانین و مقررات برای وضعیت فعلی اقتصادی کشور کارامد و مفید نباشد.

سعید فرخی افزود: در جلساتی که با محوریت حمایت از تولید تشکیل می شود ضمن احصای مشکلات، نیازهای تولید به قوانین به روز و متناسب با رونق صنعت بررسی شده و از جنبه‌های مختلف حقوقی، قضائی و ... خوراک خوبی برای تغییر در قوانین، بخش نامه ها و دستورالعمل‌ها تهیه می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم برخی قوانین دست و پا گرز مانع رونق تولید شود و همه تلاش دولت و دستگاه قضائی با کمک مجلس این است که قوانین متناسب با نیاز تولید و در راستای حمایت از آن وضع و اجرا شود.

وی با یادآوری نامگذاری سال رونق تولید اظهار کرد: هماهنگی و هم افزایی بین تمامی ارکان کشور از ثمرات نامگذاری سال جاری است و همه دستگاههای اجرایی بر تحقق شعار سال برای رونق واقعی تولید تاکید دارند و به دنبال رفع موانع تولید ملی هستند.

فرخی در ادامه به کمبود برق به عنوان یکی از مشکلات شهرک های صنعتی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته محدودیت‌های تامین برق شهرک‌های صنعتی استان برطرف می‌شود و با تامین برق مورد نیاز اجازه نخواهیم داد این کمبود مانع از توسعه شهرک‌های صنعتی در نقاط مختلف استان به ویژه ساوه و زرندیه شود.

همچنین دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مرکزی نیز گفت: ایجاد دادگاههای تخصصی نظیر دعاوی تجارتی و حوادث ناشی از کار به منظور  رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های حقوقی تولید، از جمله مطالبات صنعتگران است که بر این اساس علاوه بر شهرستان ساوه، شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های حقوقی حوزه تولید و کارگری در زرندیه دایر خواهد شد.

غلامرضا ملک‌محمدی افزود: برخی از مطالبات حوزه تولید از طریق حوزه قضائی استان به قوه قضائیه ارسال و برای حل مشکلات در سطح کلان کشور و در جلسه سران قوا تصمیم‌گیری می‌شود.

در این نشست برخی مدیران صنایع به بیان مشکلات و موانع پیش روی تولید پرداختند.

کمبود نقدینگی، مشکلات بیمه و مالیات، معضلات زیست محیطی، تامین برق و گاز برخی واحدهای صنعتی و تولیدی، معوقات و جرایم بانکی از جمله مشکلات و مطالبات مدیران صنایع بود که در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است اعضای ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در ادامه از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی مامونیه و زاویه بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند تولید و مشکلات پیش رو قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی سال رونق تولید استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و رونق تولید در کشور، گفت: رشد اقتصادی و و رونق تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای 201 واحد تولیدی راکد استان سمنان، اظهار داشت: شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است.

وی افزود: همه تلاش‌ها باید در راستای افزایش تولید باشد و افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید کشور است، عنوان کرد: قاچاق کالا تولید را در کشور از نفس می‌اندازد.

در حال تکمیل. ..

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی
  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود