Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا رحیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله بهای پروانه شکار پرندگان خشکی زی را ۳۰۰ هزار تومان با اعتبار دوماهه از تاریخ ۱۵ آبان تا ۱۵ دی عنوان کرد و اظهارداشت: متقاضیان در زمان مقرر می‌توانند جهت دریافت پروانه به اداره محیط زیست شهرستان سلسله مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در شهرستان سلسله تنها شکار پرندگان خشکی زی از جمله کبک، تیهو و کبوتر با اخذ پروانه شکار و صید و با رعایت تمامی محدودیت‌های زمانی و مکانی تا ۱۵ دیماه در مناطق آزاد شهرستان مجاز است.

او افزود: شکار در منطقه حفاظت شده سفیدکوه (بستام و قلایی) و گرین نیز ممنوع بوده و دریافت کنندگان پروانه، صرفا مجاز به شکار در مناطق آزاد طبق ضوابط مربوطه هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله با بیان اینکه شکار کبک، تیهو و کبوتر از تاریخ مذکور تنها روز‌های پنج شنبه و جمعه هر هفته مجاز می‌باشد، خاطرنشان کرد: دارنده این پروانه در هر شکار مجاز است حداکثر چهار قطعه پرنده را شکار نموده و لاشه آن‌ها را همراه داشته باشد مشروط به آنکه تعداد کبک، تیهو و کبوتر در مجموع از چهار قطعه تجاوز نکند.

او با اشاره به اینکه این پروانه صرفا در محدوده لرستان قابل استفاده و دارای اعتبار می‌باشد، بیان کرد: با توجه به احتمال بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و یا در صورت بروز بیماری و اعلام ممنوعیت شکار از طرف سازمان حفاظت محیط زیست، دارنده پروانه مکلف و متعهد خواهد بود از هرگونه شکار ممانعت نماید.

در شهرستان سلسله بیش از ۲۵۰ گونه جانوری مختلف وجود دارد.

انتهای پیام/م

صدور پروانه شکار پرندگان وحشی در سلسله

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر درفضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف نموده و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضایی یک قلاده " توله شیر" را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضایی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود.

نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد