Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:53:16 GMT

ضرورت ثبات مدیریت شهری در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۹۵۵۷

ضرورت ثبات مدیریت شهری در استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری شامگاه شنبه در آئین تکریم و معارفه شهردار سرخه به میزبانی سالن باران این شهر بیان کرد: یکی از آفت‌های ما در بحث مدیریت شهری که در جامعه وجود دارد، بحث عدم ثبات مدیریت شهری است که هرچند در استان کمتر دیده می‌شود اما باید مدیریت شهری به ثبات برسد تا بتوانیم شاهد خدمات خوبی به مردم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهردار را نماینده و منتخب مردم از طریق شورای شهر دانست و تأکید کرد: مدیریت جهادی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شهردار محسوب می‌شود.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه شهرداران باید مدیریت جهادی را در دستور کار قرار دهند، ابراز کرد: تعامل و همراهی بین اعضای شورای شهر و شهردار و مجموعه مدیریت شهرستانی و استانی برای دست‌یابی به اهداف مطلوب توسعه شهری ضروری است.

فخری ضمن تأکید بر اینکه می‌بایست امروز برای جلوگیری از تعارضات احتمالی، تعاملات شورای شهر و شهردار در خصوص پیشبرد امور و مصوبات شهری تقویت شود، افزود: شورای شهر می‌تواند یک مشاور عالی و مطلوب برای شهرداری‌ها باش از سوی دیگر شهردار می‌تواند برای مدیریت بهتر امور و موفقیت در امور شهری، از تجربه شهرداران سابق، اعضای شورای شهر، نظرها و مشورت‌های نخبگان، دانشجویان، علما و همچنین شهروندان استفاده کند.

وی با اشاره به تردد سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر و زائر رضوی از مسیر استان سمنان و به‌خصوص موقعیت استراتژیک سرخه، ابراز داشت: این امر نیازمند برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری و بهبود برنامه های شهری است که رونق اقتصادی و اشتغال را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از خدمت پیوندی شهردار سابق سرخه، محمد نطنزی به عنوان شهردار جدید سرخه معرفی شد.

کد خبر 4761685

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر فخری شهرداری سرخه مراسم تودیع و معارفه بوشهر بارش باران ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد مشهد اربعین 98 پدافند غیرعامل بیرجند شهادت امام رضا ع سانحه تصادف قزوین استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: معبر پیاده متعلق به عابران است و سد کردن این مسیر با هر عنوان و توسط هر فرد و صنفی، تخلف محسوب می‌شود و مدیریت شهری طبق ماده ۵۵قانون شهرداری‌های تهران می‌تواند با متخلفان برخورد کند. علاوه بر این شهرداری تهران هم وظیفه دارد برای تسهیل عبور و مرور شهروندان و به‌ویژه اقشار خاص مانند معلولان، جانبازان، سالمندان و... پیاده‌روها را مناسب‌سازی‌ کند. براساس طرح جامع مناسب‌سازی‌، باید ۳۸۰کیلومتر از معابر برای تردد اقشار خاص ازجمله معلولان و... مناسب‌سازی‌ شود که مدیران شهری در ادوار گذشته این موضوع را پیگیری کردند و حدود ۴۰درصد مناسب‌سازی‌ صورت گرفته است. مدیریت شهری دوره ششم هم در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان بر خود تکلیف دانسته تا ۶۰درصد باقیمانده مناسب‌سازی‌ را تا پایان دوره مدیریت خود انجام دهد.

آنطور که حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در آخرین اظهارنظر خود عنوان کرده: «کارهای انجام شده طی ۲سال اخیر در این حوزه، بی‌سابقه بوده و در مقایسه با ۱۶سال گذشته مدیریت شهری، برابری می‌کند.» در ادامه نگاهی به آخرین وضعیت مناسب‌سازی‌ پیاده‌روها در مناطق ۲۲گانه خواهیم داشت. آمارهای ارائه شده متعلق به سال ۱۴۰۲است.

کد خبر 845109 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی