Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:56:56 GMT

کلیات طرح جامع حمل و نقل شهر اراک به تصویب رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۹۹۳۳

کلیات طرح جامع حمل و نقل شهر اراک به تصویب رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریم شفیعی روز شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طرح جامع شهر اراک با نگاه شهرسازی و توسعه ای تدوین شده است و موافق انجام طرح جامع در قسمت هایی از حریم شهر که تعریف شده است، بوده ایم.

وی ادامه داد: در ارتباط با پروژه ۲۴ متری طرحی به شهرداری داده نشده بود تا بر اساس آن مطالعات ترافیکی صورت پذیرد و امروز آن را با بررسی مهندسی و فنی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اراک اظهار کرد: هر طرحی باید ارزیابی فنی و ترافیکی و همچنین دارای ارزیابی اجتماعی و زیست محیطی باشد و باید توجه کرد از مطالعات ترافیک به معبر می رسیم.

شفیعی گفت: در مدل ترافیکی باید عملکرد طرح ۲۴ متری را مشخص کرد یعنی مطالعات در این حوزه باید بر اساس تجربه و مدل ترافیکی و علمی صورت پذیرد.

وی افزود: طرح جامع حمل و نقل شهر اراک تهیه و در کمیته شورای ترافیک نیز بررسی و کلیات آن تصویب شده است بنابراین طرح جامع ترافیکی باید مبنای کار علمی قرار گیرد تا مشاور کار لازم را انجام دهد.

شهردار اراک گفت: اگر بر اساس مدل ترافیک طرح جامع اراک صحبت کنیم یعنی مرکز شهر و بافت تاریخی نیاز به پیاده راه شدن دارد.

وی اظهار کرد: ترافیک داخل و محدوده شهر اراک را باید با اصلاح هندسی و مدیریت شهری اصلاح کنیم. باید اجازه دهیم بافت قدیمی در طرح جایگزین ۵۸ متری حفظ شود و ترافیک اضافه منتقل نکنیم و مشاور طرح جامع، مطالعات لازم را در این محدوده انجام دهد.

کد خبر 4761714

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت شهری شهرداری اراک بوشهر ایلام بارش باران گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد مشهد پدافند غیرعامل اربعین 98 بیرجند شهادت امام رضا ع سانحه تصادف قزوین استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد

سرهنگ هادی امیدوار در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی مشهد اظهار کرد: ترافیک در بزرگراه‌های شهید سلیمانی، بزرگراه شهید میرزایی، بزرگراه شهید کلانتری از آزادی به سمت جمهوری سنگین و پر حجم است.

وی افزود: در هسته مرکزی شهر، خیابان امام خمینی به سمت ده دی، چهارراه لشگر به سمت دارایی وطول خیابان سعدی به سمت سراب، احمدآباد و قرنی ترافیک سنگین با کندی حرکت را شاهد هستیم.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد:دیگر معابر شهری و اطراف حرم مطهر رضوی بار ترافیکی سبک و روان گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • تجهیز خیابان‌های تهران به سطل زباله هوشمند
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی
  • تصویب کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در مجلس
  • کلیات طرح تشکیل سازمان «سپند» وزارت دفاع تصویب شد
  • ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین