Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@10:15:54 GMT

۷۵۰ موقوفه در مانه و سملقان ثبت شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۱۷۵۵

۷۵۰ موقوفه در مانه و سملقان ثبت شده است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان گفت: تعداد ۷۵۰ موقوفه و هزارو ۲۰۰ رقبه در این شهرستان ثبت شده است.

محمد قربانی در حاشیه همایش یاوران وقف شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه اظهارداشت: ۸۵ درصد موقوفات این شهرستان برای نیات محرم و صفر است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان افزود: متاسفانه در این شهرستان وقف برای ازدواج جوانان و مسائل روز جامعه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: وقف یک منزل مسکونی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان برای بیماران خاص و درمان و دارو در سال گذشته بوده است.
 

امام جمعه شهر آشخانه هم در این مراسم گفت: امام صادق(ع) فرمودند: هنگامی که انسان می میرد، پرونده عمل او بسته می شود مگر اینکه سه چیز از او باقی مانده باشد که در این صورت پرونده اعمال او مفتوح و تا هنگامی که یکی از این سه مورد وجود دارد اجر و ثواب در آن پرونده ثبت می شود.
 


حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده افزود: صدقه جاریه، سنّت و رسم نیکی که در زمان حیات خود به تأسیس آن اقدام و پس از مرگ همچنان مورد عمل است و فرزند صالحی که پس ازمرگ پدر و مادرش به یاد آنهاست و برای آنان دعا می کند از مواردی است که همواره ثوابش به فرد می رسد و پرونده اش مفتوح خواهد بود.



وی تصریح کرد: وقف، هدیه ای بی منت برای خلق و رحمتی بی پایان برای واقف است و این سنت حسنه در واقع از خود گذشتن برای به خدا رسیدن است.



امام جمعه آشخانه افزود: در شرایط کنونی به وقف های جدید در بخش های دارو و درمان؛ امور علمی و جوانان، اجتماعی، بهداشتی و.‌.. نیازمندیم تا بتوانیم در کاهش مشکلات موثر باشیم.

 

به گزارش شبستان در پایان این برنامه از ۱۵ نفر از یاوران، واقفین و خادمین حوزه وقف تقدیر شد.

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان شهادت امام رضا ع ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده سالروز شهادت امام رضا ع لانه جاسوسی همایش یاوران وقف مانه و سملقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است

محمودزاده رییس اداره صمت شهرستان بمپور گفت:طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان، ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ با محوریت اداره صمت و در قالب گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط از واحد‌های صنفی و اقتصادی درسطح شهرستان بمپور در حال انجام می‌باشد.

وی افزود:در بازدید‌های انجام شده برای تعدادی از واحد‌های صنفی در مورخ ۶ فروردین ماه، تعداد ۵ فقره پرونده تخلف تشکیل و متصدیان واحد‌های صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مقام مسئول به مردم شریف شهرستان بمپوراعلام داشت:در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت بر کالا، عدم خدمات رسانی مناسب و ... مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • تشکیل ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • ۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای تعداد ۹ واحد صنفی متخلف
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • گاز روستاهای سیل زده خراسان شمالی وصل شد
  • نصف استان کرمان وقف است