Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مسعودی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی این استان گفت: از مجموع سهمیه هزارو ۲۰۰ تنی گاز مایع در کهگیلویه وبویراحمد تنها ۷۰۰ تن آن نیاز واقعی مصرف کنندگان است این در حالی است که ۵۰۰ تن باقی مانده به صورت غیر مجاز توزیع می شود. مسعودی با بیان اینکه هم اکنون ۳ ایستگاه سیلندر پرکنی در استان وجود دارد گفت: مشکلی در خصوص تامین گاز مایع وجود ندارد و فرآورده های این جایگاهها از استان‌های اصفهان و خوزستان تامین و توسط عاملان توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   مسعودی افزود: مشکل کمبود گاز مایع مربوط به خودروهایی است که به صورت غیر مجاز اقدام به نصب کپسول در خودرو های خود کرده اند.
  مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان گفت: سهمیه گازمایع استان ماهانه هزارو ۲۰۰ تن است و با توجه به ۲۱ هزار خانوار بدون گاز و دیگر مصرف کنندگان، نیاز واقعی مصرف استان حدود ۷۰۰ تن است.
  او با بیان اینکه هم اکنون بیش از نیاز، گاز مایع وارد استان می شود اضافه کرد: از این پس گاز مایع به صورت یکنواخت و متوازن توزیع شود.
  مسعودی به شناسایی عامل های توزیع هم اشاره کرد و ادامه داد: باید عاملان توزیع گاز مایع در مناطق روستایی، عشایری و شهری، مددجویان نهادهای حمایتی، صنوف و صنعت شناسایی شوند تا گاز به دست مصرف کننده واقعی برسد.   انتهای پیام/ط مصرف غیر اصولی گاز در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز شرکت ملی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفیعی پور صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت عمومی گفت: در طرح تشدید نظارت یا کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از مبدا تا مقصد طی یک ماه کاری در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز، از حدود ۳ هزار و ۴۰۰ واحد بازدید شد.

وی با اشاره به اینکه در این بازدیدها بیش از هشت هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط و از این میزان، حدود ۶ هزار کیلوگرم غیرقابل مصرف تشخیص داده و معدوم شد، مطرح کرد: در سال گذشته به منظور تأمین پروتئین حیوانی مردم، بیش از ۱۶۱ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌ها ذبح و حدود ۲۷ هزار کیلوگرم محصول حین و پس از کشتار ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز بیان کرد: در صورت مصرف گوشتی خارج از نظارت بهداشتی، امکان انتقال ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام به مردم وجود دارد. طی مدت مذکور حدود ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور ذبح و از این میزان ۷۳ هزار کیلوگرم طیور غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده و از چرخه مصرف خارج شد.

رفیعی پور با اشاره به بیش از ۹۲ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و انبارها و محل‌های نگهداری در سال گذشته و با بیان اینکه در این بازدیدها بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد غیربهداشتی مشاهده شد، افزود: در مجموع حدود ۲۱۱ هزار کیلوگرم محصول غیرقابل مصرف تشخیص داده و معدوم و از ورود آنها به چرخه مصرف جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک در محصولات نمونه برداری انجام و با دریافت نتیجه از آزمایشگاه، محصول مربوطه از چرخه مصرف خارج می‌شود اما بسیاری از عوامل ویروسی، میکروبی و انگلی موجود در محصولات که می‌توانند موجب بیمار شدن مردم شوند، در دام یا پرنده زنده علائمی ندارند که باید معاینات مربوطه در این زمینه انجام شود.

فعالیت ۴۸ واحد تولید نهاده‌های هایتک دامپزشکی در البرز

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از صدور بیش از یک هزار و ۸۵۴ پروانه توسط دفتر نظارت بر بهداشت عمومی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد واحدهای مرتبط با نهاده‌های دامپزشکی از جمله تولید واکسن، مواد بیولوژیک، ریز مغذی‌ها، ضدعفونی کننده ها، سموم و … در البرز رشد خوبی داشته و واحدی تعطیل یا غیرفعال نشده است.

به گفته رفیعی پور، پیش از انقلاب البرز فقط یک مرکز تولیدی نهاده‌های هایتک دامپزشکی داشت اما اکنون این آمار به ۴۸ واحد رسیده و همه آنها فعال هستند. همچنین ۴۰۴ فقره پروانه ساخت صادر شده است و ۲۹ قلم فرآورده دامی از البرز به سایر استان‌ها و کشورها صادر می‌شود که در این میان میزان صادرات آبزیان زینتی بیش از ۳۰۸ هزار قطعه و خاویار ۷۲۶ کیلوگرم است.

وی با اشاره به واردات ۲۷۹ هزار کیلوگرم گوشت گوسفندی به استان البرز بیان کرد: علیرغم تمام شرایط مطلوب، در حوزه جمعیت دامی با مشکل مواجه هستیم و امکان تأمین گوشت به میزان مورد نیاز مصرف مردم وجود ندارد و مرغ گوشتی نیز همین شرایط را دارد و با توجه به اینکه میزان مصرف مردم بیش از میزان تولید است، با کمبود این محصول مواجه هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه دامپزشکی به عنوان یک ارگان حاکمیتی بهداشت را اولویت فعالیت‌های اقتصادی می‌داند، بیان کرد: مسؤولان به این نتیجه رسیده‌اند که جمعیت دامی کاهش یافته یعنی میزان مولدها کم است و باید واردات مولد را در دستورکار قرار دهند که افراد متقاضی سرمایه گذاری موفق می‌توانند نسبت به این امر اقدام کنند.

رفیعی پور با اشاره به پیشنهاد پروژه احداث مرغداری‌های ۳۰ میلیون قطعه‌ای به منظور جبران کمبود مرغ، البرز را استانی مستعد برای تولید و سرمایه گذاری خواند و اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری، رهبر معظم انقلاب اشکال اقتصاد کشور را دولتی بودن ۸۰ درصد آن می‌دانند؛ باید از این اقتصاد دولتی عبور کنیم که بهترین فرصت امسال با توجه به شعار تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تعیین تکلیف کرده‌اند که اقتصاد ۸۰ درصد دولتی به بخش خصوصی، تشکل‌ها و سرمایه گذاران واگذار شود زیرا اقتصاد کشور ایران قابل شکوفا شدن است و ما می‌توانیم با انجام برخی اقدامات به جایگاهی برسیم که در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ تحقق این امر دور از انتظار نیست.

کد خبر 6087183

دیگر خبرها

  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود